Ingen spesialbehandling av superkjendiser hos SAS?

Men de livvaktene som følger de norske "kongelige" er jo bevæpnet selv ombord på fly i Norge.

Så de finnes vel mange ulike regler...............

Men de livvaktene som følger de norske "kongelige" er jo bevæpnet selv ombord på fly i Norge.

Så de finnes vel mange ulike regler...............

Eneste som har unntak fra våpenreglen i Skandinavia er Skandinavisk politi som er lisensierte livvakter for konge og regjering.
Mener det skal stå noe om dette på luftfartstilsynets hjemmesider.

Jeg ved at danske kongelige livvagter bærer våben ombord på fly med visse undtagelser, som eksempelvis flyvninger til Storbritannien.

Selv om f.eks. kongen skulle bli truet, vil det ikke utsette alle ombord for fare hvis disse livvaktene begynner å skyte om seg med skarpt? I tillegg til at det er ekstremt tett med mennesker man kan treffe ombord på et fly, er det vel muligheten for å lage hull i skroget eller knuse et vindu relativt stor.

Selv om f.eks. kongen skulle bli truet, vil det ikke utsette alle ombord for fare hvis disse livvaktene begynner å skyte om seg med skarpt? I tillegg til at det er ekstremt tett med mennesker man kan treffe ombord på et fly, er det vel muligheten for å lage hull i skroget eller knuse et vindu relativt stor.

De er i høj grad uddannet til at træffe beslutninger om, hvornår der er grund til at skyde med skarpt. Det kunne være i situationer, hvor der blev trukket våben mod dem selv (og de royale).
Nu har der vel rent faktisk ikke været situationer, hvor kongelige livvagter har måttet bruge deres våben ombord på et fly. Dette kunne på den ene siden være et argument for at det er overflødigt. Men omvendt kan det også være argument for at det virker præventivt.
Ydermere kunne det tænkes, at et våben eventuelt også skulle kunne bruges i det øjeblik at den kongelige forlader flyet.

Fløy sammen med TopGear gutta fra OSL til LHR (etter TG-Live i Oslo), og nei de fikk ikke noe spesialbehandling.

Her er ett bilde:
205212_10150521741035335_524395334_18177142_3395800_n.jpg

I tillegg til at det er ekstremt tett med mennesker man kan treffe ombord på et fly, er det vel muligheten for å lage hull i skroget eller knuse et vindu relativt stor.

De som er 'lovlig' bevæpnet ombord skal vel bruke spesialammunisjon som har litt mindre 'punch'. Det skal være liten sjanse for at disse kulene går igjennom. 'Slemmingene' tar imidlertid ikke slike hensyn ....

X-statsminister Bondevik fikk ingen spesialbehandling på Flybussekspressen til Kolbotn søndag kveld heller ^_^

X-statsminister Bondevik fikk ingen spesialbehandling på Flybussekspressen til Kolbotn søndag kveld heller ^_^

Og godt var det!!!!

Husker engang jeg satt på Osl og denne, ja denne......., kom gående.

Skulle på statens regning til Molde på fotballkamp. Likte ikke ypperstepresten før dette. Men enda mindre etterpå!

Regner med at de med kunnskap om livvakter og våpenrutiner gjennom jobben vet at deling av slik informasjon kan være i strid med ansettelsesvilkårene. Foreslår at vi holder oss til debatt rundt te, kaffe, musikere og programledere.

En annen "international kjendis-artis" satt i et midtsete langt bak i bussen på KLM svært recently...

Jeg reiser en del med en statsråd, en av landets mest profilerte politikere, og vedkommende har ikke noe ønske om spesialbehandling, snarere tvert imot. Flyreiser kan være et av få rolige punkter i et ellers veldig stramt program. Vi tilrettelegger imidlertid sånn at statsråden ikke blir sittende midt i flyet, blir utsatt for spesiell oppmerksomhet, eller liknende.

En kjendis er vel alle det er skrevet om i Se & Hør...................

Listen dekker vel alt fra de "kongelige" til politikkere på Stortinget. Inkludert regjeringen mest profilerte. Gahr-Støre er vel den som topper rangstigen her etter Jens?

Og siden jeg ikke leser Se & Hør er det få jeg kjenner til innen musikk og kultur.

Men Nora Brockstett eller hvordan hun skriver etternavnet. Hun kjenner jeg. Ikke mer privat enn at jeg bar hennes bagasje fra flytoget opp i avgangshallen! Men hvem kan slå denne?

Autografer gis bort gratis til de som måtte ønske det! Min altså!

Skal vi nå først dra opp utenkelig spesialbehandling av kjendiser hos SAS så har jeg disse to å komme med:

- Satt rett over midtgangen fra Gunnar Sønsteby i fjor sommer fra OSL til BGO, og utover at hele mannskapet var tydelig stolt av å ha han ombord så var det ikke noe mer å spore.

- Jeg var førstemann ombord i en A321 på Kastrup den dagen Mr. Lindegård annonserte sin avgang, og var vennlig nok å vise nyheten på telefonen til besetningen så snart jeg gikk inn døren. For min del ble det gratis mat og fra trallen hele veien til Nice. :p

-A

Skal vi nå først dra opp utenkelig spesialbehandling av kjendiser hos SAS så har jeg disse to å komme med:

- Satt rett over midtgangen fra Gunnar Sønsteby i fjor sommer fra OSL til BGO, og utover at hele mannskapet var tydelig stolt av å ha han ombord så var det ikke noe mer å spore.

- Jeg var førstemann ombord i en A321 på Kastrup den dagen Mr. Lindegård annonserte sin avgang, og var vennlig nok å vise nyheten på telefonen til besetningen så snart jeg gikk inn døren. For min del ble det gratis mat og fra trallen hele veien til Nice. :p

-A

Fantastisk :-))) Skulle ønske jeg var ombord.
Da hadde det blitt ennå mer, det var en gledens dag for de fleste ansatte i SAS :-)

Regner med at de med kunnskap om livvakter og våpenrutiner gjennom jobben vet at deling av slik informasjon kan være i strid med ansettelsesvilkårene. Foreslår at vi holder oss til debatt rundt te, kaffe, musikere og programledere.

Hear hear, Jumper!

Ekte kjendiser er som regel uproblematiske. Det er "B-kjendisene" som er verre. Den klassiske "Vet du ikke hvem jeg er?" hører man ikke ofte, men det skjer. Det er sjelden det smarteste å si, det har som regel ikke den ønskede effekt...

Back