Men de livvaktene som følger de norske "kongelige" er jo bevæpnet selv ombord på fly i Norge.
Så de finnes vel mange ulike regler...............
Selv om f.eks. kongen skulle bli truet, vil det ikke utsette alle ombord for fare hvis disse livvaktene begynner å skyte om seg med skarpt? I tillegg til at det er ekstremt tett med mennesker man kan treffe ombord på et fly, er det vel muligheten for å lage hull i skroget eller knuse et vindu relativt stor.
I tillegg til at det er ekstremt tett med mennesker man kan treffe ombord på et fly, er det vel muligheten for å lage hull i skroget eller knuse et vindu relativt stor.
X-statsminister Bondevik fikk ingen spesialbehandling på Flybussekspressen til Kolbotn søndag kveld heller ^_^
Jeg har trillet Grannemann, jeg .....![]()
Skal vi nå først dra opp utenkelig spesialbehandling av kjendiser hos SAS så har jeg disse to å komme med:
- Satt rett over midtgangen fra Gunnar Sønsteby i fjor sommer fra OSL til BGO, og utover at hele mannskapet var tydelig stolt av å ha han ombord så var det ikke noe mer å spore.
- Jeg var førstemann ombord i en A321 på Kastrup den dagen Mr. Lindegård annonserte sin avgang, og var vennlig nok å vise nyheten på telefonen til besetningen så snart jeg gikk inn døren. For min del ble det gratis mat og fra trallen hele veien til Nice.
-A
Regner med at de med kunnskap om livvakter og våpenrutiner gjennom jobben vet at deling av slik informasjon kan være i strid med ansettelsesvilkårene. Foreslår at vi holder oss til debatt rundt te, kaffe, musikere og programledere.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.