• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ingen haandbagasje paa USA-flyene

Får håpe at moderator ikke fjerner dette innlegget.:cry:

Legg merke til at hver gang det er en terroraksjon på gang så er den(nesten alltid) rettet mot USA !!! Og man trenger ikke være nanoforsker for å skjønne hvorfor !!
Med den posisjon USA har satt seg i med å spille "verdens-herre" samt at de driver en krig i Irak og er involvert i mange andre land så kan man skjønne hvilket hat eneklte grupper i verden har til det landet. Dette er fanatikere som vi snakker om hvor ord som bla ære er helt sentralt og som (desverre) retter sitt hat og sine behov for å få "ære" mot uskyldige mennesker i denne verden. Det er også en krig i Isarel/Libanon i disse dager hvor USA synes det er helt greit at Israel dreper sivili og hindrer at nødhjelp kommer frem.
Denne terrorfaren som vi har i verden i dag vil ikke forsvinne før USA endrer sine holdinger.

'Team America - World Police'.

Ikke glem at 'alle' forventer at storebror USA skal rydde opp naar noe gaar skeis i verden. USA er ogsaa en gigantisk maalskive i kraft av sin stoerrelse og posisjon Jeg tror ikke terrorbildet hadde vaert saa veldig mye annerledes om USA hadde holdt seg mer passive i internasjonale konflikter. Man hadde bare funnet en annen vinkel.

Men den sittende politiske ledelse gjoer det veldig lett for motstanderne ...

Men la oss konsentrere oss om luftfart ....

Ja vi kan godt konsentrere oss om luftfart - MOW,
og det er jo nettopp det dette handler om. Terror mot luftfarten og da spesielt USA.
Men det er andre forum å diskutere de politiske sidene ved dette, men tenkte jeg bare måtte "minne" forummedlemene på at det faktisk er en årsak til bla dette og 9/11 osv

Nettop. Et land som Japan er også et formidabelt land. Selvfølgelig med bare halvparten så mange innbyggere som USA, men en supermakt økonomisk. Man ser ikke mye hat og terror mot Japan rundt omkring i verden gitt.
Ærlig talt, så forstår jeg at folk blir provoserte av disse dobbeltmoralistene i Vest, som med bomber og granater skal spre fred og demokrati.

IMM

For å komme oss litt on topic: etter SAS's hjemmesider og dømme er ikke situasjonen fullt så ille som det først hørtes ut. Mobiler, Laptop'er og denslags er fortsatt tillatt, så lenge de ikke ligger i bærevesken. (og jeg som trodde frykten var at man kunne bruke selve elektronikken som tennmekanisme!)

Og allerede nå har reglene begynt å mykes opp. Ifølge a.nat og baa skal man nå ha lov til å ta med seg ombord det man kjøper på flyplassen (unntatt til USA)

Originally posted by Tertit54

Får håpe at moderator ikke fjerner dette innlegget.:cry:

Legg merke til at hver gang det er en terroraksjon på gang så er den(nesten alltid) rettet mot USA !!!

Tildels uenig i dette....

Mange av de store terroraksjonene som har blitt gjennomført i verden etter 11.september var vel rettet mot vestlig mål / turister generelt...vi har sett bombene på Bali (det skjedde to ganger) , bombene mot turistmål i Egypt, Istanbul, Marokko... togbombene i Madrid og London....
dette kunne like godt rammet nordmenn på ferie (og det gjorde det også ved ett tilfelle)

Storm i et vannglass??? Over hele verden - øyh?

Cedlind sa:
Herregud, nå må disse paranoide tullingene på andre siden av dammen snart roe seg ned..

Men de er jo ikke til å stagge, dessverre. Uansett "rasjonelle" argumenter fra verdens intellektuelle elite, som begynner å bli bekymret.

Fan, Amerikanerne tolererer jo glatt at deres egne landsmenn blir skutt i hopetall på hjemmebane av idioter som "har våpentillatelse fra Rifle Association".

Man skulle ikke tro at landet hadde beveget seg lenger enn Wild West anno 1850.

Men når EN enkelt amerikaner får håret krummet annetsteds i verden, så MÅ de gå til krig DER og DA, og knøvle hele sivilbefolkningen.

Antall drepte på junaitens hjemmebane overstiger alle drepte i alle deres imaginære kriger. Men det nevnes ikke, ei heller tar man rom for propoorsjonene.

Aj aj. Nå har jeg visst gjort meg bort IGJEN. I godt selskap med Gaarder...

2lcfyllekjøringring o.a. overstiger alle våre verstranno 9-11 er uinteressant, for

Har en nagende mistanke om at deres politikeres hovedmotiv er å hegne om velgernes "rettighet" til å kjøre bensinslukende biler uten å bry seg om drivhuseffekten. Muligens fordi TOP DOG (sittende president) har fortalt dem via sitt politisk eide TV-selskap at ingenting er noe å bekymre seg over.

Har ellers notert meg at "junaiten" ikke har vært særlig interessert i å intervenere steder som er i graverende mangel på "såkalt demokrati", men som ikke har naturressurser interessante for jurriten. Altså er det visst ikke

Originally posted by LN-MOW

'Team America - World Police'.

Ikke glem at 'alle' forventer at storebror USA skal rydde opp naar noe gaar skeis i verden. USA er ogsaa en gigantisk maalskive i kraft av sin stoerrelse og posisjon Jeg tror ikke terrorbildet hadde vaert saa veldig mye annerledes om USA hadde holdt seg mer passive i internasjonale konflikter. Man hadde bare funnet en annen vinkel.

Men den sittende politiske ledelse gjoer det veldig lett for motstanderne ...

Men la oss konsentrere oss om luftfart ....

Det er i hvert fall sannheten i USA. Resten av verden ser nokså annerledes på det.

Back