Ingen bra artikkel for Turkish Airlines

TK er ganske udmærket at flyve med på langruter...har i prøvet ?????
og Jefi 99 jeg har også læst hvad du har skevet på check-in...(og jeg mener så ikke at
liste Ø er et parti som skal blande sig i ting de ikke forstår sig på. Liste Ø gør jo bare tingene for at promovere sig selv som er et seriøst parti....hvilket er helt umuligt(( side bemærkning))
Hilen Ole
 
TK er ganske udmærket at flyve med på langruter...har i prøvet ?????
og Jefi 99 jeg har også læst hvad du har skevet på check-in...(og jeg mener så ikke at
liste Ø er et parti som skal blande sig i ting de ikke forstår sig på. Liste Ø gør jo bare tingene for at promovere sig selv som er et seriøst parti....hvilket er helt umuligt(( side bemærkning))
Hilen Ole

Jeg har prøvet TK CPH-IST-CPH, og mens servicen ombord er udmærket, så er ground service i IST helt til grin. Men over det står trods alt sikkerheden!

Alle folketingsmedlemmer, uanset partifarve, har ret til at stille spørgsmål til ministrene.

Vi er enige i at kommunisterne hos liste Ø er umulige at tage seriøse, men ikke desto mindre vil jeg til evig tid forsvare deres ret til at benytte demokratiet. Jeg synes faktisk det er ganske interessante spørgsmål, man vil stille. Trafikstyrelsen er blevet pålagt af ministeriet at føre skærpet kontrol med Turkish Airlines. Er det sket?

Og som en sidebemærkning, så er jeg overrasket over hvor ringe Trafikministeren har ageret i den her regering (han er trods alt den mest erfarne minister i regeringen). Forleden ville han give kystbanestrækningen (som opereres af DSBFirst) tilbage DSB uden udlicitering, fordi han mente at Danmark har brug for et stærkt DSB. Alle modargumenter fejede han af bordet!
 
Ved ikke hvorledes sådan noget som "cockpit management" fungerer hos TK, men jeg kan huske i gamle dage , sådan cirka sidst i 1970èrne, ja så var kaptajnens ord lov hos selskaber som TK,OA,AZ ,IB,MS og AF...selv ikke deres reps. i CPH turde sige dem imod..
---
Desværre har man jo så siden hen fundet ud af, at nogle fly ulykker direkte kunne henføres til dette,,altså hvor 2P f.ex ikke turde åbne munden..
Hilsen Ole
 
Trafikstyrelsen kan checke at besætningens certifikater og flyvemaskinens dokumenter er korrekte og gyldige. Det er de naturligvis - men hvis nu de måtte udlevere en engelsk test, så ville tingene måske se anderledes ud?
 
Det er de naturligvis - men hvis nu de måtte udlevere en engelsk test, så ville tingene måske se anderledes ud?

Om du hadde lest artikkelen:

"Styrelsen havde ved begge lejligheder særlig fokus på besætningens engelskkundskaber, udover at den almindelige checkliste for denne type inspektioner blev fulgt. Ingen af de to inspektioner gav anledning til bemærkninger, skriver ministeren i sit svar."

"Trafikstyrelsen har dog i 2012 udført to inspektioner af to andre tyrkiske luftfartsselskaber, som ikke tydede på manglende engelskkundskaber hos besætningen."

"Naviair oplyste i den forbindelse, at de ikke havde oplevet særlige kommunikationsproblemer med Turkish Airlines."
 
Superhai Ingen grund til at fare sådan frem! Hvor i artiklen står at der har været udleveret en engelsk test? Der står der har været fokus på deres engelsk niveau, men ikke hvordan.
At Naviair ikke har haft nogle problemer med TK kan skyldes at TK ikke har haft nogle "non-standard" situationer i Dansk luftrum som har krævet kommunikation ud over ICAO's standard frasologi.
 
Last edited:
Nå ville det også være begrenset hva en test ville avsløre om engelskkunnskaper med mindre man skulle benyttet TOEFL e.l. Men en slik test ville ikke bare tatt lang tid, men ville vel svartelistet ganske mange, inkludert mange danske piloter.
 
Da er vi tilbage ved start: Hvordan undersøger man om de beskyldninger der har været mod Turkish Airlines? Trafikstyrelsen har gjort hvad den kunne. Lavet en SAFA inspektion og samtidigt fokuseret på engelsk kundskaperne hos cockpit crewet. Hvordan de har fokuseret på det, kommer de ikke nærmere ind på i artiklen. Det kunne ellers være interessant at vide.
 
Ikke sikkert det er noe mer vitenskapelig enn at de har tatt en prat med mannskapet og gjort en vurdering utfra hvordan samtalen forløp.

Det skal ikke så veldig mye til å avsløre om en person ikke klarer å kommunisere på engelsk skal det vel ?

Så er det sikkert et spørsmål om hva som er definert som bra nok engelsk, men det bør vi vel overlate til andre å vurdere enn oss her inne :)

Begynner man å grave i dybden så finner man sikkert eksempler på ikke bra nok engelsk kunnskaper, for all del. Men det gjelder flere selskap enn Tyrkish........
 
Jeg har ikke møtt et Turkish Crew som ikke klarer å få spyttet ut et ord engelsk enda, men så har vi jo Turkish rep som helst vil føre samtalen mellom crew og gatepersonell!
 
Superhai Ingen grund til at fare sådan frem! Hvor i artiklen står at der har været udleveret en engelsk test? Der står der har været fokus på deres engelsk niveau, men ikke hvordan.
At Naviair ikke har haft nogle problemer med TK kan skyldes at TK ikke har haft nogle "non-standard" situationer i Dansk luftrum som har krævet kommunikation ud over ICAO's standard frasologi.

Well, på 4 år som flygledare har jag aldrig haft språkliga problem med THY flightcrew.

Däremot har jag vid ett par tillfällen haft problem med CCA crew. Och det har då handlat om standard ICAO fraselogi.
 
Back
Top