Informasjon til "Spottere"

Thomas

ScanFlyer Rusty
Ja, nå er ting blitt litt anerledes - ihvertfall for de som ikke har adgangskort.

"Widerøe hangaren" er nå rød sone, og man må passere sjekkpunkt med port før man får lov å kjøre inn, denne ligger ved LSG, og man kommer ikke inn uten kort.

"Cargo rampen" er nå stengt med manuell port/vekter ved Grenseveterinæren også her er det sjekk ved all levereanse.

"SundtAir hangar", denne er også nå på rød sone og avstengt.

Inne i terminalen er det også gjort store utarbeidelser med tanke på de nye reglene, vi ansatte på linje med crew har fått en helt egen inngang til rød sone totalt adskilt fra passasjerene lokalisert i Vestre servisblokk..

Men uansett, VOLLEN får de aldri! :nor

Replying to Topic 'Informasjon til

Uff og Uff.

Vil det si at "dråpeplassen" foran Sundt-hangaren er stengt?

Har ikke sjekket det fysisk, men i følge heftet vi fikk på jobben i går så skal det være stengt fra 1/1-06 :skep

På vollen ved 01R har jeg lenge tengt på når jeg har vært der om jeg ikke en gang skulle ta med en øks. :D

Jeg har lenge tenkt på at hvis vi ikke knærter noen av de treærne nå, vil de om noen år bli så høye at folk vil mærke det om vi tar dem og at spottermulighetene blir dårlig.

Det jeg har gjort hitil er å passe på å trokke litt på trærne:lol:

Originally posted by plane-spotter
Det jeg har gjort hitil er å passe på å trokke litt på trærne:lol:

Tråkke litt på tærne?Er ikke vollen høy nok?:lol

det er planta furu trær over hele vollen. ( dette ble vel gjort med en gang flyplassen var ferdig? ) regner med at disse vil vokse seg store om noen år. Jeg har faktisk alerede hatt små problemer med noen greiner i veien for kamera. :D

Men om noen år så har vel disse trærne vokst seg så store at det går an å klatre opp i de.Da skulle vel være god nok foto-utsikt....:D

Jeg hadde den bekymringen første gang jeg var der i 1998, men disse trærne har ærlig talt ikke vokst særlig mye siden den gang, så det er mye jordvoll til vår disposisjon enda, i mange år vil jeg tro.

Men det er en trist utvikling at de omtalte områdene langs gjerdet blir Rød sone som vi ikke kan komme innenfor. På vinterstid er det ikke særlig fremkommelig på jordvollene, så da bør noen med adgangskontroll ta ansvar for å dokumentere hva som kommer og går av spennde fly.

Hvordan er det med plassen rett bak flymuseet og den som er langs med gjerdet på 01L langt pokkerivold forbi fyringsanlegget ??

Jeg skal få studert det der heftet litt nøyere i morgen, så skal vi sjå hvor den røde linjen går hen.. :devil

Tråkigt detta då, men som redan är nämn så har vi fortfarande möjligheter på "vollen", men det värsta som kan hända är om Osl bestämmer sig för att flytta allt stängsel, så att vi förlorar också den möjligheten.

bra man har adgangskort da.. bare så synd det stå VD og ikke GM på kortet da :)

Er best med kort hvor det ikke står hverken GM eller VD, men MM :)

det beste hadde vært en en spotterplass bygget av OSL mellom rullebanene, der den nye piren er planlagt å bli bygget. vet ikke om det hadde vært mulig å fått en spotterplass bygget av flyplassen på OSL men hadde vært morro.:smokin

Det er helt utrolig hva man gjør for "sikkerheten"...

En hver persjon bør skjønne at en terrorist er ikke så dum at'n sniker seg inn bakveien på den måten der. Han vil etter all sansynlighet blande seg inn i mengden av reisende og slå til der han kan gjøre mest mulig skade.

Dessuten tror jeg de allerfleste av oss spottere vil si ifra umiddelbart hvis vi ser noe som er mistenkelig. Der har jo sikkerhetsansatte en aliert, ikke en fiende.

Jeg er MEGET skuffet over OSL...........
:pissed :pissed :baeh :mol :mol

Airbus 330.:pissed

Enda Norge står utenfor EU - men det skal nevnes at dette ikke er OSL sitt forslag.

men siden Norge er med i EØS så må dem nok bare pent rette seg etter det som EU bestemmer..

Cessna 172 til ENGM, fartøysjef betaler landingsavgift mens fotografen tar bilder ved flyet :-) Funker fint det - kanskje også taxe for å få mer fuel før man tar av, fotografen tar bilder :):up:

Back