Informasjon til "Spottere"

Replying to Topic 'Informasjon til

Originally posted by seilfly

Cessna 172 til ENGM, fartøysjef betaler landingsavgift mens fotografen tar bilder ved flyet :-) Funker fint det - kanskje også taxe for å få mer fuel før man tar av, fotografen tar bilder :):up:

Hvorfor nøye seg med en 172, hvorfor ikke en JU52 , and bring some friends :up:

JU52_024_800.jpg

Var det ikke Knut-uten-nett som var linselus der også :wow:

Det som er litt underlig er jo at mange piloter fra nettopp EU ikke skjønner hva man driver med på OSL. Det kan se ut som om vi i Norge går mye lengre en EU med tanke på gjennomføring av regelverket. Jeg fikk f.eks. høre at dørene ned til tarmak på CDG ikke kan låses engang.

For noen dager siden kom det telex fra SVG og de kunne opplyse om at hvis en pilot går rundt flyet sitt har han ikke lov til å ha kontakt med bakkemanskapet der. Har han det må han på nytt gjennom sikkerhetssjekk. Det skal vist være utplassert vakter ved hvert fly nå. :devot:

Laurenz

Originally posted by laurenz

Det som er litt underlig er jo at mange piloter fra nettopp EU ikke skjønner hva man driver med på OSL.

Vi i Bushistan synes ogsaa dere gaar for langt ... :D Men ikke si no' til TSA .. de kunne faa gale ideer ...

Det som er litt underlig er jo at mange piloter fra nettopp EU ikke skjønner hva man driver med på OSL. Det kan se ut som om vi i Norge går mye lengre en EU med tanke på gjennomføring av regelverket. Jeg fikk f.eks. høre at dørene ned til tarmak på CDG ikke kan låses engang.

For noen dager siden kom det telex fra SVG og de kunne opplyse om at hvis en pilot går rundt flyet sitt har han ikke lov til å ha kontakt med bakkemanskapet der. Har han det må han på nytt gjennom sikkerhetssjekk. Det skal vist være utplassert vakter ved hvert fly nå. :devot:

Laurenz

Å herregud.. jaja er det noe EU lover som KAN følges kan man ta gift på at Norge følger etter med en gang..

Det blir jo en smule tåplig etterhvert hvis flightcrew som faktisk skal fly greia ,plutselig må ha sikkerhetsvakter til å passe på at de ikke er terrorister..

Nå fårrem jaggu meg gi seg :pissed

http://www.osl.no/archive/Internett/osl.no/Dokumenter/Prosjekter/SPEU2/Plakat_CSRA%20uteomr%E5det.pdf

hei

hvis rød linje ytterst er den nye grensen for menigmann og dette er
dokumentet som gjelder , så berører det heldighvis ingen av 'mine spotterplasser'

har aldri brukt 'dråpeplassen' ved gamle tårnet eller wf hangaren

så for meg status quo

hilsen sseas

Nå er det fritt fram å gå opp og ned fra tarmac til psgrbroene og psgrområdene på OSL, ettersom nå er også tarmac definert som CSRA.

Back