Infants til besvær....

wf145

at your service!
Infants til besvær....

Saksa frå NRK

Kor mange kan det eigentleg vere ombord i ein 737-800? på WF sin DAsh-8 100 kan det ikkje ver meir enn 49 sjeler ombord, inkludert crew..
 
Re: Infants til besvær....

737-800 DOM

179 PAX + 4 CC + 2 "der fremme" ...


Da hadde du fått mye å gjøre da Tobben .....
 
Re: Infants til besvær....

Greit nok med 179 pax, men kor mange infants i tillegg? Og kor mange "hovud" totalt?

Dersom eg får 179 pax på ein wfavgang gjeng eg berre heimatt;) :cheers:
 
Re: Infants til besvær....

,,, the maximum number of infants on board.... is limited by the number of oxygenmasks, infant life vests , infant/extention belts and life raft capacity ...

Så er det jo restriksjoner på seating av infants .....
 
Re: Infants til besvær....

Originally posted by P.A. VIKING
,,, the maximum number of infants on board.... is limited by the number of oxygenmasks, infant life vests , infant/extention belts and life raft capacity ...

På SAS B737-800 er det som PA skriver, men antallet kan variere fra version til version
men det maxtal jeg kan finder er på antallet af veste

Voksne og børn: 179
Infants : 8
Crew: : 8


Totalt 195


Hilsen
Ole
 
Re: Infants til besvær....

Antall infant redningsvest og belte er standard 8 stk. På stasjoner med teknisk avd får en tilnærmet ubegrenset antall vester og belter (antall oksygenmasker (4 stk pr 3seter)og noen seterestreksjoner begrenser)
På en utestasjon slik som Ålesund må det bestilles vester og belter som da kommer med fra Oslo for returflighten.
Så når maskinen som skulle lande fikk diverting, så hadde ikke andre maskinen med seg mer enn standard utstyr

:thumbup
 
Re: Infants til besvær....

Originally posted by wf145
Greit nok med 179 pax, men kor mange infants i tillegg? Og kor mange "hovud" totalt?

Dersom eg får 179 pax på ein wfavgang gjeng eg berre heimatt;) :cheers:

PINGLE:up: :up:
 
Re: Infants til besvær....

Jaja...så er en begynt med loddtrekning av passasjerer som skal fly med SAS Braathens på Vigra. Hva blir det neste?

Femten familier med små barn hadde fastbillett til flyet, men halvparten måtte stå igjen.

Årsaken var at SAS Braathens ikke hadde nok sikkerhetsbelter og redningsbelter til barn under to år.


"Loddtrekning
Det ble loddtrekning om hvem som som skulle få bli med, resten måtte vente i nesten fire timer på neste fly.

Familien Jakobsen som er bosatt i Sandefjord, var en av flere som måtte vente i nesten fire timer på neste fly.

Og Håkon Jakobsen er provosert over det som skjedde 1. påskedag.

Amatørmessig
- En blir sint og frustrert når en må vente så lenge på en flyplass med tre små barn. Vi hadde i tillegg en lang kjøretur fra Gardermoen og til Sandefjord som ventet, sier Jakobsen."
:smokin
 
Re: Infants til besvær....

Jeg synes det høres rart ut. Nå vet jeg ikke hva som er standard i SK-fly, men jeg VET at det i ex-BU SAS Braathens fly SKAL være 20 ekstra infant-vester samt 20 infant belter til enhver tid. Antallet oxygenmasker er heller ikke noe problem, det er jo en ekstra pr. treseter. Antallet vester/belter ble øket for en stund siden, jeg trodde det var for å standardisere med SK, uten at jeg vet det sikkert.
I tillegg er der en begrensning angitt i ops-manualen, antallet for hver flytype kan jeg ikke huske i farten. Men belter/vester skal ikke være begrensningen uansett.
 
Re: Infants til besvær....

På en 737-800 med maks antall seter, altså 189, kan man (med seating restrictions på rad 15 og 16) ha to infants på hver rad. Dvs en på hver side. Så med 32 rader minus en halv rad foran og to hele rader ved nødutgang, kommer jeg til... 59 infants. Stemmer det? Og så var det det med beltene, ja.
Men om man VIL ha 59 infants ombord på en full maskin, det er en helt annen diskusjon :)
 
Re: Infants til besvær....

Originally posted by raskefot
På en 737-800 med maks antall seter, altså 189, kan man (med seating restrictions på rad 15 og 16) ha to infants på hver rad. Dvs en på hver side. Så med 32 rader minus en halv rad foran og to hele rader ved nødutgang, kommer jeg til... 59 infants. Stemmer det? Og så var det det med beltene, ja.
Men om man VIL ha 59 infants ombord på en full maskin, det er en helt annen diskusjon :)

Du har nok tatt litt hardt i her
:)
Det kan kun sitte en infant pr. seterad. Dette fordi det forutsettes at crew kan bevege seg i midtgangen ved hjelp av maskene i kabinen. Infants kan ikke sitte på overwing exit. På f.eks ex-BU sine 500-maskiner, blir max tillatt antall infants 19 (21 rader minus to rader exit). På samtlige ex-BU fly er antallet vester/belter til infants 20, så det må ha blitt sendt opp en ex-SK maskin i dette tilfellet.
 
Re: Infants til besvær....

Mye infants-prat her (det betyr BARN, ikke sant? :spin: ), men vi står igjen med kjernespørsmålet: Hvorfor greier ikke SAS Braathens å håndtere slike ting?
 
Re: Infants til besvær....

Originally posted by Fly high
Mye infants-prat her (det betyr BARN, ikke sant? :spin: ), men vi står igjen med kjernespørsmålet: Hvorfor greier ikke SAS Braathens å håndtere slike ting?

Dette er jo et unntak da, (hvor mange ganger har dette skjedd?), ettersom man måtte sette inn et fly som var planlagt et annet sted på kort varsel. Infant i denne sammenhengen er spebarn/barn opptil 2 år...
 
Re: Infants til besvær....

Originally posted by cabincruiser
Originally posted by raskefot
På en 737-800 med maks antall seter, altså 189, kan man (med seating restrictions på rad 15 og 16) ha to infants på hver rad. Dvs en på hver side. Så med 32 rader minus en halv rad foran og to hele rader ved nødutgang, kommer jeg til... 59 infants. Stemmer det? Og så var det det med beltene, ja.
Men om man VIL ha 59 infants ombord på en full maskin, det er en helt annen diskusjon :)

Du har nok tatt litt hardt i her
:)
Det kan kun sitte en infant pr. seterad. Dette fordi det forutsettes at crew kan bevege seg i midtgangen ved hjelp av maskene i kabinen.

Ja, jeg tok i litt. Jeg tenkte i teorien, sett bort ifra eventuelt decompression og alt det der. Hvert selskap har vel sine egne restriksjoner per flytype. NB har for eksempel 19 infantvester ombord (med tilhørende belter), men kan sikkert ta flere dersom det er nødvendig og vester er tilgjengelige.
 
Back
Top