• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

IndiGo bestiller 250 A320neo

Trdfly

Moderator
Medlem
Det indiske flyselskapet IndiGo vil kjøpe opptil 250 Airbus A 320neo. Selskapet og dets eiere har nå inngått en intensjonsavtale med Airbus om kjøpet.

Dette er den største enkeltavtalen i den europeiske flyprodusentens histore.

IndiGo har tildligere 280 fly fra Airbus – 100 A 320ceo og 180 A 320neo.
http://boarding.no/art.asp?id=58771
 
Leeham har forresten litt om hvordan disse blant annet finansieres, men som også gjelder andre selskaper

http://leehamnews.com/2015/08/21/bjorns-corner-saleleasebacks/#more-17025
How can an airline that did not exist 10 years ago order 430 A320neos?

There are a couple of things that makes this possible, one of them being the Sale/Leaseback. Before we go to Sale/Leaseback and how this enables this magnitude of business, let’s take a quick look at IndiGo. It has certain similarities to other airlines that also close large aircraft deals.
 
Back
Top