Skammesjå..
Etter forrige innlegg, slappet jeg litt av, før jeg tuslet mot gaten, når det begynte å nærme seg de 35 minuttene før avgang, som det står at pre-boarding-området skal åpne. For de som evt. ikke har vært på TRD, så slipper de deg innenfor i et lite område med en del sitteplasser, og boardingkort o.l. blir sjekket på vei inn, også er det bare å si "vær så god" når flyet faktisk er klart, og alle kan løpe ombord samtidig.
Var hele tre "sluser" ved gaten, en bemannet, og to med kort- og fingeravtrykkleser.. Kom aldri noen announcement om at de startet pre-boarding, annet enn at de begynte å ekspedere de som stod ved den betjente slusen.. Jeg så så en dame viste fingeren til leseren i en av de to andre, så da prøvde jeg det samme.. Observerte allikevel at omtrent alle gikk i den betjente luken, og der var det også flere som brukte fingeren.. Hvorfor kunne de ikke ropt opp at det var lov å bruke de to andre inngangene?? Noen stod og kikket bort på de, og noen færre prøvde seg, med stor suksess!
Var forresten en drøss med UM'er på denne turen, og de slapp selvsagt ombord først. Deretter kom det et "værsågod" fra han bak skranken (ikke over PA, selvsagt..Litt rart, for nabogaten brukte PA'en til de grader, til den forrige OSL-flighten, som med en liten forsinkelse gikk rett før oss..), og kappløpet begynte.. Kom meg ombord, og fant igjen 10A.. Flyet var en gammel BU-gris av 500-varianten (Jeg synes fortsatt det er litt rart å se fly i SAS-farger, hvor reg'en begynner på BU, BR eller TU), og i likhet med 600-grisen jeg fløy oppover, så fantes det her heller ingen 9A. Goooood beinplass til Martin, mao.

.
Fikk dog et inntrykk av at denne var mer slitt, bl.a. mitt eget setebelte!! Alle vet, at når man slakker på setebeltet, så er det på en måte "brettet sammen" og sudd igjen i enden, sånn at beltet ikke forsvinner ut gjennom spennen når man har det på det slakkeste?? Vel, det var ikke mitt.. Tok tak i spennen, og dro i for å slakke beltet før jeg skulle feste det, og plutselig stod jeg der med spenneni hånden uten at det satt fast noe belte i den.. Var dog ingen heksekunst å tre den på igjen, men jeg var heldig med at dette beltet var litt større enn magen min.. Jeg har vært ute for setebelter der jeg har måtte hatt det på det slakkeste, noe som ikke hadde gått her!
I følge Flight Update-applikasjonen på iPhone'n min, dro vi avgårde 16:11, et minutt etter rutetid. Tok det dog igjen, slik at vi ankom OSL tre minutter før tiden, klokken 17:02.. Fløy til venstre for OSL, og svingte rundt og landet på 01R.. Taxet bort, og parkerte på gate 28 (ENGM RAMP, eller andre her som er kollegaer med han: Takk! Gate 23 i går, og 28 i dag, var jeg fornøyd med

)
Flighten ellers var som vanlig ganske så normal.. Ledig midtsete var det og..
Ned til bagasjebåndet, og et kvarter etter rutetiden, hadde jeg fått kofferten og tuslet avgårde, retning bilen som stod på FedEx..
Vel, jeg håper noen hadde interesse av å lese om noe så vanlig som en innenrikstur med SAS.. Nå har jeg uansett ingen planlagte flighter på noen måneder, så nå skal dere få fred fra meg en stund