Glöm inte att det även finns ENORMT många Boeing 757-200 i framförallt USA som börjar bli gamla och behöver ersättas över de kommande 10 åren.
Varken Airbus A321 eller B737-900ER är någon bra ersättare för de bolag som nyttjar B757-200 hela pontential.
Boeing vill säkert även täcka det behovet med en version av 797.
Jag tror den minsta 797 kommer bli ungefär som dagens 737-800 och sedan kommer en större modell som siktar på att bli en optimala 757-200 ersättaren.
Det är fullt möjligt att Boeing inte kommer med någon ersättare för Boeing 737-600/700.
Konkurrenterna är flest i de segmentet...med framtida flygplan i den seatkantegorin från Embraer, Bombardier C-Series & A319NEO.
Varken Airbus A321 eller B737-900ER är någon bra ersättare för de bolag som nyttjar B757-200 hela pontential.
Boeing vill säkert även täcka det behovet med en version av 797.
Jag tror den minsta 797 kommer bli ungefär som dagens 737-800 och sedan kommer en större modell som siktar på att bli en optimala 757-200 ersättaren.
Det är fullt möjligt att Boeing inte kommer med någon ersättare för Boeing 737-600/700.
Konkurrenterna är flest i de segmentet...med framtida flygplan i den seatkantegorin från Embraer, Bombardier C-Series & A319NEO.