ILFC bestiller 100 A320NEO og avbestiller A380

Glöm inte att det även finns ENORMT många Boeing 757-200 i framförallt USA som börjar bli gamla och behöver ersättas över de kommande 10 åren.
Varken Airbus A321 eller B737-900ER är någon bra ersättare för de bolag som nyttjar B757-200 hela pontential.
Boeing vill säkert även täcka det behovet med en version av 797.
Jag tror den minsta 797 kommer bli ungefär som dagens 737-800 och sedan kommer en större modell som siktar på att bli en optimala 757-200 ersättaren.

Det är fullt möjligt att Boeing inte kommer med någon ersättare för Boeing 737-600/700.
Konkurrenterna är flest i de segmentet...med framtida flygplan i den seatkantegorin från Embraer, Bombardier C-Series & A319NEO.
 
Result up to 18% fuel saving.

Dette er da isåfall 18% for bedring i forhold til dagens A320.
B738 ligger såvidt jeg vet ett par prosent forran A320 idag, så
det betyr isåfall at det er rundt 15% besparelse mot dagens B738.
Man må altså vite hva disse prosentene sammenlikner med..
 
Det er snakk om VELDIG store ordre som kommer fra landet over dammen, spesielt når Southwest skal erstatte flere hundre 737, American skal erstatte flere hundre MD80 og United skal erstatte flere hundre A32X og 737. Boeing må gjøre dette riktig, å forte seg for å være først mulig tilgjengelig er ikke veien å gå

Southwest og tildels American er nesten å se på som uniteressant i denne sammenhengen - fordi de går for Boeing "uansett". United derimot, er en helt annen og mye mer interessant sak da de har begge i flåten sin, og sånn sett vil være en mye bedre benchmark på om Airbus har truffet NEO eller ikke.

Samtidig så er det jo også sånn at Boeing har solgt haugevis av 737 NG som på mange måter også er det samme Airbus gjør akkurat nå. For vi VET faktisk ikke sikkert om det bare blir nye motorer og ingenting annet eller om det blir andre endringer i designet ennå.
 
Wow! 7000 är väldigt mycket! Hur många 737 har Boeing sålt? A32X kommer förmodligen bli världens bäst säljande flygplan..
 
Back
Top