Ikke noen fare for Rygges eksistens

Hva er det du finner så patetisk med Parat? fordi dem vil hindrer deg i å fly for 1 kr?

Jeg finner det patetisk å uttale seg om noe man overhodet ikke har noe som helst peiling på uten noen form for begrunnelse, bare for å "argumentere" for eget synspunkt. Bare det at han sammenligner Rygge med Alicante viser jo hvor langt utpå jordet denne mannen er.
 
:DParat har tydeligvis blitt eksperter på internasjonal luftfart :D

Vegard Einan er ingen mygg i luftfartsbransjen. Han har vært ansatt mange år i bransjen og kunnskapene hans er nok større enn du tror. Godt at noen her i landet fortsatt våker og sloss for rettferdighet i arbeidslivet.
 
Hvis Air Berlin var veldig interesserte i Rygge, så kan de jo bare komme de.
Ingen hindrer de i det. De er da vant til å fly på flyplasser der det er andre aktører.
 
Nokså sparsommelig artikkel, men at Air Berlin kunne satse mer på Alicante og plukke opp Rygge er jo ingen umulighet. De gjør jo stor suksess på Palma ..
 
Vegard Einan er ingen mygg i luftfartsbransjen. Han har vært ansatt mange år i bransjen og kunnskapene hans er nok større enn du tror. Godt at noen her i landet fortsatt våker og sloss for rettferdighet i arbeidslivet.
Ja, han oser av kompetanse :rolleyes:

Hvorfor er det forresten rettferdighet at flere tusen mennesker i Østfold skal miste jobbene sine?

Nokså sparsommelig artikkel, men at Air Berlin kunne satse mer på Alicante og plukke opp Rygge er jo ingen umulighet. De gjør jo stor suksess på Palma ..

Dersom AB satser på ALC med rute(r) til Norge blir det garantert til OSL. Evt. kanskje også BGO/SVG.
 
Noen ganger har det den kostnaden at noen lokale arbeidsplasser ryker for å spare tusenvis av andre i de bredere perspektiv.

Selvfølgelig er det vanskelig for de få personer dette går ut over og man skal ikke forlange at de ikke beskuer sin navle først, det ligger til menneskets natur.

Vegard Einans jobb er å se de store linjene uten og la seg affisere for mye av lokale enkeltangrep.

Han og Parat har faktisk klart å sette Ryanairs pill råttne personalpolitikk på agendaen på en måte som ingen andre har kklart tidligere.
 
Jeg finner det patetisk å uttale seg om noe man overhodet ikke har noe som helst peiling på uten noen form for begrunnelse, bare for å "argumentere" for eget synspunkt. Bare det at han sammenligner Rygge med Alicante viser jo hvor langt utpå jordet denne mannen er.

He he.. Ja, du stiller som vanlig sterkt i konkurranse om å ha kunnskap.:rolleyes:

Ryanair spiller ett spill, fagforeningen gjør det samme. Ikke vanskelig å skjønne det.
 
He he.. Ja, du stiller som vanlig sterkt i konkurranse om å ha kunnskap.:rolleyes:

Ryanair spiller ett spill, fagforeningen gjør det samme. Ikke vanskelig å skjønne det.

Bortsett fra at fagforeningens spill går ut på å sette flere tusen arbeidsplasser i fare. Og i tillegg nekter man for konsekvensene det ville fått dersom FR trekker seg ut, og kommer til en konklusjon, når denne mannen i virkeligheten ikke har noe peiling på hva han snakker om.

De dårlig skjule spyddighetene dine kan du forrsten spare deg for...
 
Hvilke flere tusen? Det er vel heller snakk om en del på ramp og andre bakketjenester, noen svensker i kiosken/butikken og ellers innleide øst-europeere i brakker som har investert i et kabinkurs for 737.......
 
+ en stor gjeng fra Securitas..

Sitter med en fölelse at denne saken kommer å ha stor betydelse for hvordan flyindustrien i Norge kommer til å se ut hvis ikke Parat vinner fram i denne saken. Kanskje vi vil se flere selskaper operere de samme måte. Norsk base med folk innleid fra östblock land. Da kan vi begynne å se langt etter å ha folk i Norge så fölger de ingåtte kollektivavtaler som finns i dag.

Har også vanskelig for å se hvilke andre selskaper som vil gå inn på Rygge så lenge Ryan flyr der. Blir også spennende å se hvordan Rygges ökonomi utvikler seg og hvordan forhandlingen med Ryan kommer går.
Forsvinner Ryan er det ikke mange selskaper som kan gå inn på så kort varsel. Man vil jo ha tid til å selge billetter også..
 
Last edited:
Kjoepevanene har endret seg en del etter at internett 'tok over'. Du selger fler billetter naermere avgang enn foer saa det er lettere aa 'kaste seg rundt' enn det var foer. Likedan er man ikke lenger avhengig av at reisebyraa-agentene 'husker den' da man uansett enten gaar rett til selskapet man vil bruke, eller faar et noeytralt display hos nettbyraaene.
 
Et lavprisselskap som jeg personlig tror at kunne konkurrert med FR er Vueling fordi de flyr en del andre ruter enn det FR gjør og oppererer med gode priser.
 
Burde det ikke heller stått "ingen fare for Alicante-rutens eksistens?"
Det er da ingen selskaper per dags dato som kunne steppet inn og overtatt etter FR på kort varsel, den kapasiteten finns ikke.
 
Burde det ikke heller stått "ingen fare for Alicante-rutens eksistens?"
Det er da ingen selskaper per dags dato som kunne steppet inn og overtatt etter FR på kort varsel, den kapasiteten finns ikke.

I følge Parat så gjør den det.
 
Back
Top