Ikke mulig å booke CX flight fra OSL?

AN0510

ScanFlyer Blue
Ikke mulig å booke CX flight fra OSL?

På hjemmesiden til Cathay Pacific er det ikke mulig å booke fra OSL.
Merkelig siden det er mulig på booke fra både Køvbenhavn og Billund i Danmark via LHR.
Finnes det noen annen booking-side dette er mulig på?
F.eks Expedia, Widerøe e.l?

Re: Ikke mulig å booke CX flight fra OSL?

Går fint på Widerøe i hvert fall. Avansert søk og legg inn CX som flyselskap.

Jeg prøvde det, men fikk kun opp en kombinasjon av SK/CX via LHR til kr. 51.000.
Fra CPH på CX sin egen hjemmeside selger de C-klasse til HKG til under 20 danske laken.

Har bestilt med BA/CX tidligere via Kilroy Travel. Det fungerte bra.

Ellers kan du jo ta en titt på reisebyråene som sponser forumet med noen kroner hvis man gjør en bestilling :) Oversikten over reisebyråene med linker finner du på http://foreningen.flyprat.no/sponsorer

Huff, det skulle visst ikke være lett dette.
På Kilroy travel fikk jeg ingen treff når jeg satte inn CX som foretrukket flyselskap. I tillegg ser det ut til at de kun selger economy billetter.
Det var iallefall ingen alternativ for business eller first på søkeskjemaet deres. Det samme var tilfelle på både Expedia og gotogate.

Huff, det skulle visst ikke være lett dette.
På Kilroy travel fikk jeg ingen treff når jeg satte inn CX som foretrukket flyselskap. I tillegg ser det ut til at de kun selger economy billetter.
Det var iallefall ingen alternativ for business eller first på søkeskjemaet deres. Det samme var tilfelle på både Expedia og gotogate.

Da vil jeg anbefale deg å sende de en mail, eller ringe de. Jeg har fått bestilt business hos Kilroy tidligere uten problem :-)

På Widerøe kommer ofte ingen OW-selskaper opp når man søker.
Da jeg skulle bestille billett til Hong Kong nå nylig fikk jeg opp alle selskapene i SA og ST, men 0 OW-selskaper. Hverken BA, CX eller AY kom opp ved søk.
Hva er årsaken til dette?

Da jeg skulle bestille billett til Hong Kong nå nylig fikk jeg opp alle selskapene i SA og ST, men 0 OW-selskaper. Hverken BA, CX eller AY kom opp ved søk.
Hva er årsaken til dette?

Mener det har vært nevnt her før, at disse selskapene rett og slett ikke ønsker å selge via Widerøe.

Problemet er vel at de billigste bookingklassene til disse selskapene krever at billetten utstedes på eget dokument, og ikke på 701(WF)-dokument--hvis jeg har forstått det riktig.

Mener det har vært nevnt her før, at disse selskapene rett og slett ikke ønsker å selge via Widerøe.
Det må være noe relativt nytt.
Jeg har booket AY-billetter på widerøe tidligere.
Høres veldig rart ut at de ikke ønsker å selge gjennom widerøe.

Lurer på hva som er årsaken til det?
Man skulle jo tro at det var en fordel å være tilgjengelig på så mange salgskanaler som mulig?

Husker forøvrig at Finnair nærmest ga bort billetter til Asia en periode gjennom Widerøe.Disse svært lave prisene var kun tilgjengelige der og ikke på deres egen hjemmeside.

Problemet er at vi som flyseslskap, i motsetning til de fleste reisebyråer, ikke kan selge billetter på annet enn egne billettnumre. Dermed er det en del selskaper som ikke gir oss tilgang til alle prisene. Beklagelig - men sånn er det ...

Vel og bra med AY, men nå var det Cathay Pacific som var tema.
Ser ut til at jeg faktisk må kjøpe en separat billett til LHR, AMS, FRA eller CDG for å kunne ta en CX flight til Hong Kong. Eller via CPH og LHR. Med den risikoen og "styret" med innsjekking på nytt det innebærer.
Skjønner ikke hvorfor CX tilbyr tilslutning med BA fra CPH og ikke fra OSL :(

Vel og bra med AY, men nå var det Cathay Pacific som var tema.
Ser ut til at jeg faktisk må kjøpe en separat billett til LHR, AMS, FRA eller CDG for å kunne ta en CX flight til Hong Kong. Eller via CPH og LHR. Med den risikoen og "styret" med innsjekking på nytt det innebærer.
Skjønner ikke hvorfor CX tilbyr tilslutning med BA fra CPH og ikke fra OSL :(

Som sagt så bestilte jeg gjennomgående billett hos Kilroy med BA/CX. Klarer du ikke å få det fram online, så er det vel også mulig å ta en telefon til dem.

Som sagt så bestilte jeg gjennomgående billett hos Kilroy med BA/CX. Klarer du ikke å få det fram online, så er det vel også mulig å ta en telefon til dem.

Ja, ser ut til at jeg må ta en telefon et eller annet sted, for online er det ikke mulig.
Kilroy.no var helt ubrukelig. Det samme var alle de andre norske nettstedene som selger flybilletter.
Irritende, da dette burde være en enkel sak å få gjort online.

Kan forøvrig nevne at jeg har sett en hel del routinger med KL til AMS og CX videre, så helt umulig kan det ikke være.

Kan forøvrig nevne at jeg har sett en hel del routinger med KL til AMS og CX videre, så helt umulig kan det ikke være.

Denne routingen tok det meg 5 sekunder å finne hos Widerøe. Kanskje ikke den billigste, men den fantes.

Hvordan booker man med Cathay Pacific?

Prøver å booke en flight som er med BA og Catnay Pacific, men på siten til Cathay Paific åttedobles prisen når jeg går videre fra lavpriskalenderen og hos BA feiler bookingen.

Joda, jeg vet det finnes reisebyråer, men skal det ikke være mulig å booke rett fra flyselskapet?

Re: Hvordan booker man med Cathay Pacific?

Prøver å booke en flight som er med BA og Catnay Pacific, men på siten til Cathay Paific åttedobles prisen når jeg går videre fra lavpriskalenderen og hos BA feiler bookingen.

Joda, jeg vet det finnes reisebyråer, men skal det ikke være mulig å booke rett fra flyselskapet?

Iblant så er det vanskelig

Prøv ebookers eller Expedia.

Back