Ikke IC i år for DY

Re: Ikke IC i år for DY

Kan det hende at DY lar Feel ta støyten ved oppstart og så evt kjøper seg inn etterpå? Det er ikke plass til to lavprisaktører, og om det viser seg å være penger i det lar neppe DY sjansen gå fra seg til å være feeder til dem.

Trenger Feel DY som feeder, da?

DY (og SAS og Widerøe) flyr jo til OSL uansett, og de fleste i målgruppen klarer nok å kjøpe en billett til Oslo, enten det er med buss, tog eller et annet fly, slepe kufferten opp en etasje, og sjekke inn på nytt med Feel. Spesielt hvis de sparer mye penger på det.

Detet var vel helgens minst overraskende nyhet. Rett og slett tror jeg DY ikke har tenkt på oppstart i år overhodet.

Trenger Feel DY som feeder, da?

DY (og SAS og Widerøe) flyr jo til OSL uansett, og de fleste i målgruppen klarer nok å kjøpe en billett til Oslo, enten det er med buss, tog eller et annet fly, slepe kufferten opp en etasje, og sjekke inn på nytt med Feel. Spesielt hvis de sparer mye penger på det.

Seff - men mange setter også pris på gjennomgående billetter, og da er det nok mer sannsynlig med en Feel-deal med DY enn med SAS, som har sitt eget IC-nett å tenke på (enn så lenge). Dessuten vil antakelig DY se slik feed som en forretningsmulighet.

I have the FEEL'in at det blir ingen langruter med Feel heller...

DY holder muligheten for oppstart i 2010 fremdeles åpen. Fra aftenpostenartikkelen i første post:
Ifølge kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik ser selskapet det som mest sannsynlig at rutene ikke kommer i gang før til neste år.

Norwegian holder imidlertid muligheten åpen for at oppstart kan komme til å skje i år:

- Det er fortsatt mulig å komme i gang før 2011, skriver Skånvik i en epost til Aftenposten.
Selvom det er lite trolig, kan det altså bli oppstart i år...

I have the Feelin' på at vi KAN bli tatt på sengen av både det ene og andre i år jeg.....hmmm

All den tid ingen faar slot paa JFK foer sommeren er over, og JFK tydeligvis er 'Holy Grail' for baade DY Long og Feel, tror jeg det er ganske saa opplagt at ingen av de to kommer i luften foer tidligst neste sommer ... if at all...

Back