Denne meldingen blir jeg ikke klok av. Den er hentet fra Sandefjords Blad:
Det er havariinspektør Knut Lande som sier til VG at ingen gjorde noe galt på Torp da Airbus-flyet fra MyTravel forrige søndag skled av rullebanen.
– De bremseverdiene som ble målt og oppgitt, var de som målingene viste. For flygerne var det langt glattere enn hva de oppgitte tallene skulle tilsi, sier Lande til VG.
Han går nå inn for at Havarikommisjonen tar måleproblemene opp med Luftfartstilsynet, men sier Norge ikke kan endre rammene for målingene alene fordi det vil forrykke konkurransevilkårene.
Altså: Målingene viste at det ikke var noe problem å lande på Torp. Målingene var ikke feil. Men for flygerne var det langt glattere enn hva de oppgitte tallene skulle tilsi.
Ehhhh.... hva betyr dette? Når bremsefrekvensen er 31 så er den vel 31, verken mer eller mindre. Da er det så glatt som det skal være når det er 31. Eller???
IMM
Det er havariinspektør Knut Lande som sier til VG at ingen gjorde noe galt på Torp da Airbus-flyet fra MyTravel forrige søndag skled av rullebanen.
– De bremseverdiene som ble målt og oppgitt, var de som målingene viste. For flygerne var det langt glattere enn hva de oppgitte tallene skulle tilsi, sier Lande til VG.
Han går nå inn for at Havarikommisjonen tar måleproblemene opp med Luftfartstilsynet, men sier Norge ikke kan endre rammene for målingene alene fordi det vil forrykke konkurransevilkårene.
Altså: Målingene viste at det ikke var noe problem å lande på Torp. Målingene var ikke feil. Men for flygerne var det langt glattere enn hva de oppgitte tallene skulle tilsi.
Ehhhh.... hva betyr dette? Når bremsefrekvensen er 31 så er den vel 31, verken mer eller mindre. Da er det så glatt som det skal være når det er 31. Eller???
IMM