IFR XC

Dag Viking

ScanFlyer Mile High Club
Så er det på tide med et par tripreports fra meg igjen. Den første er Daytona til Jacksonville. En tur som tok 2.7 timer tur retur. Minimalt med skyer, så det ble hood hele veien.

Først et av klatring ut fra Daytona.
 

Attachments

  • P4290110.JPG
    P4290110.JPG
    117.6 KB · Views: 26
Ikke så mye å rapportere om på veien opp, fulgte en Victor til vi nærmet oss CRG VOR, deretter radar vectors. Ba om ILS 7, noe vi fikk. Vektorene tok oss med over downtown Jacksonville, noe jeg bare hadde sett i mørket tidligere.

Stadion var arena for superbowl 2005
 

Attachments

  • P1010126.JPG
    P1010126.JPG
    121.4 KB · Views: 28
På tide å begynne nedstigningen og gjøre approachbriefing.
 

Attachments

  • P1010116.JPG
    P1010116.JPG
    102.1 KB · Views: 27
Et mer detaljert bilde av approachplaten til Jeppesen. Sikkert gresk for noen, og kjent syn for andre.
Vi hadde vectors, og slapp derfor proc turn. Rett inn i ca 110 knop.
ILS er en flott måte å komme seg ned mot rullebanen på!
 

Attachments

  • P1010217.JPG
    P1010217.JPG
    137.4 KB · Views: 15
På bakken sto som vanlig noen biz-jets. FBO'n i JAX er utrolig flott, med gratis pølser:thumbup
 

Attachments

  • P1010132.JPG
    P1010132.JPG
    83 KB · Views: 13
Og en skarve turboprop, som vi nesten tok igjen etter take-off:p
 

Attachments

  • P1010133.JPG
    P1010133.JPG
    98.6 KB · Views: 9
Siden vi skulle gjøre run-up, ble vi høflig spurt om vi kunne taxe til siden, slik at en USAirways 734 og en DHL 722 kunne komme forbi. Som takk fikk vi denne:hi2
 

Attachments

  • P1010135.JPG
    P1010135.JPG
    90.6 KB · Views: 17
Greit å vente litt på at wake turbulence legger seg, og like etter vi var i lufta fikk vi vektorer sørover. Dette tok oss rett over terminalene. Desverre måtte jeg fly, så fikk ikke tatt bilder:wow:
Turen tilbake til Daytona var lite innholdsrik, det gikk på autopilot hele veien. Turen endte i en RNAV til 34, circle to land 7L. GPS er også en utrolig flott måte å gjøre innflygningen på. Krever minimalt arbeid fra piloten sin side, bare overvåkning. Jeg har blitt fortalt at de beste pilotene er late, så jeg gjør alt jeg kan for å leve opp til det:up:

Søren, fant ikke det bildet jeg skulle legge ved her, får ta det senere en gang.

I morgen kommer langturen, 4.5 timer på kryss og tvers av FL, 3 av disse i mørket. Stay tuned.
 
Igjen flotte bilder fra den andre siden av dammen... Både bilder av fly, by og landskap er topp... Snart er jeg i mitt andre hjemland også... :spin:
 
Ja spennende å se fra andre siden av kontinentet :spin:
Og hvordan dere gjør det på andre flyskoler.


:up:
 
Back
Top