Idé til "tradisjon på forumet"

flyKSU

ScanFlyer Gold
Idé til "tradisjon på forumet"

Heisann :)

Hadde bare en liten idé til noe vi kunne ha hatt på forumet om det var interesse for det - Ukens bilde.

Dvs. at hver uke lages det en tråd merket f.eks. "Ukens bilder for uke 47", og alle medlemmene som ønsker kan legge inn sine bilder som de ønsker skal være med i konkuransen. På slutten av uken velger forrige ukens vinner ut hvilket bilde som blir kåret til den ukens bilde, og slik går det på rundgang. Eventuelt kan man jo lage en poll, men det blir vel kanskje litt vanskelig ettersom flere og flere bilder blir lagt til etterhvert.

Så hva synes dere? Bare en idé da ^_^

Re: Idé til "tradisjon på forumet"

:up::up:God ide!!!! Dette syntes jeg hørtes artig ut, ikke så mye spennende her fortiden syntes jeg, så sånne kreativiteter er bra=) :up:

Er ikke det bare å starte en slik tråd på bildeforumet?

Man trenger jo ikke spørre noen om lov å få gjøre det.

Var vel ikke å spørre om lov, men en idé for å lodde stemningen på en måte :) Det er jo ikke noe vits å starte en slik tråd om det ikke er interesse for det :)

Noen ganger lønner det seg å skyte først og spørre etterpå:p

Kjør i gang på bildeforumet. Om dette er noe Forumistene vil ha, så vil trådene leve et godt liv med masse bilder og aktivitet.. Hvis det ikke er noe folk vil ha, så der det hen av seg selv, men da er det i alle fall gjort et forsøk!

Eller kanskje det som blir ukens bilde kan legges som ukens bilde på scanair.no :question:
Det som ligger der nå er vel snart 1 mnd gammelt... he he (tok du hintet CK) :colgate:

Da kan heller alle på forumet stemme for hvilket bilde, dette istedenfor at en person skal bestemme...
Premien er selvsagt at bildet blir lagt som ukens bilde, det er vel greit at
bilde som event. vinner i uke 47 får ligge som ukens bilde på scanair hele uke 48... osv.

Bildene kan jo sendes inn på en egen link (maks 3 bilder pr pers) mandag - torsdag bildene legges
ut for avstemming (annonymt) fredag og lørdag så kåres vinneren søndag med
offentligjøring av hvem som vant den ukens konkurranse

Eller blir det for avansert:question:

Nice idea fly 1980:D

og det burde ikke være lov til å syte og klage seg til premie en slik konkurranse :)

Ser ut som det var god stemning for dette :)
Tråden ligger på bildeforumet nu :)

Tror det er god stemmning for dette ja, men hadde vel vært mer spennende
hvem som vant om alle fikk stemme, og man får selvfølgelig ikke stemme på sine egene bilder.

De har et lignende system i konkuransene på foto.no
Der går det på mnd ikke uke.

Vi kan jo gjøre det slik at etter alle sammen har lagt inn sine bilder, så kan de som ønsker legge inn et innlegg om hvilket bilde de synes bør vinne, og så blir det tatt med i vurderingen av den endelige vinneren? Det blir litt vanskelg tror jeg å lage en sånn poll, for det kommer jo nye bilder til hele tiden, og jeg vet ikke om det er mulig å endre denne etterhvert. Og da får jo noen et større "forsprang" en andre osv... Men jeg vet ikke. Hva dere synes? :)

Likte ideen din fly1980 og din måte og gjøre det på hurvert. Kjør på!

OK. Skal vi si vi gjør det på den måten Huvert foreslår da? :)
At vi legger inn bilder i tråden fra Mandag til Torsdag, fredag lages pollen og søndag bestemmes det hvilket som skal vinne? Men synes at det skal være slik at alle kun kan bidra med ett bilde hver - Blir mye styr om folk skal kunne legge til tre bilder hver uke (tror jeg da) :)

Må vel få istand en avtale med CK om dette da ang. scanair.no :)

Enda en idé: (i det gode hjørnet nå ;) ) Vinnerbildene fra hver ukes konkurranse, kan de bli postet i en egen stickifisert samletråd merket "Vinnere - Fotokunkuranse" eller noe i den duren? :)

Vi kan jo gjøre det slik at etter alle sammen har lagt inn sine bilder, så kan de som ønsker legge inn et innlegg om hvilket bilde de synes bør vinne, og så blir det tatt med i vurderingen av den endelige vinneren? Det blir litt vanskelg tror jeg å lage en sånn poll, for det kommer jo nye bilder til hele tiden, og jeg vet ikke om det er mulig å endre denne etterhvert. Og da får jo noen et større "forsprang" en andre osv... Men jeg vet ikke. Hva dere synes? :)

Dette blir litt feil fly1980

Ingen får noe forsprang, alle kan sende inn bilder i innsendingsperioden. Bildene får ingen se før vi kommer til avstmningsperioden,
eks: Mandag 00:00 til Torsdag 24:00. Så legges alle bildene ut annonymt og avstemningsperioden starter fra Fredag 00:00 til Lørdag 24:00.
Vinneren presenteres Søndag med navn og alle insendte bilder vises.
Dermed får ingen forsprang og ingen vet hvem som har hvilket bilde så man ikke kan stemme på de man kjenner...
event. juksing som oppdages med stem på mitt bilde i pm osv... slåes hardt ned på. Kanskje med utestengelse i en mnd e.l.

Den som vinner flest mnd er årets fotograf...

Burde kunne få til dette, det blir mer spennende for alle og ikke bare en som vil bestemme en vinner.

Eller hva mener de andre forumistene??
Det funker bra på foto.no, tror det skulle funke bra her også.

hurvert

Ja, det funker jo sikkert det. Men det hadde jo vært greit om det gikk an å se bildene gjennom en tråd da, og så kunne pollen bli lagt ut på f.eks. en fredag, og når den blir lagt ut så er det ikke lov å legge inn flere bilder for den uken (sier vel kanskje litt imot meg selv mht. forrige post nå, men synes kanskje det er en greiere løsning) :)

Alle bildene må ut samtidig ellers blir det jo forskjell...
Noen poster kanskje mandag andre onsdag eller torsdag før fristen går ut, de som poster tidlig i en tråd får jo fordel da...

Ja, men hvor skal de sendes? (bildene altså) Da må jo noen ta på seg ansvaret for å samle sammen alle bildene på en måte... Det blir vel ikke "så stor forskjell, for folk kan jo ikke stemme før pollen er lagt ut, og når den legges ut kan man jo ikke laste opp fler bilder likevel

Back