ID på innenriks?

Re: ID på innenriks?

sålenge at biletten og ID'en semmer over ens er det klink likegyldig hvilket navn som står på.

Så ID sjekk.. bortkasta tid..

Vel jeg ser aldri på bilde når det er innlands, kun om navn stemmer overens mellom id og boardingort, da dette er hele poenget med denne "idsjekken"
Og jeg har nekta å godta avinor id kort da dette ikke har fødselsdato ;)

Shadow: Innland tror jeg ikke det er krav om at det er fødselsdato på kortet? Så lenge det er navn og bilde, f.eks. GM-kort?

I dag reiste jeg forøvrig CPH-OSL uten å vise hverken pass eller førerkort, kun mitt airline employee kort - tror ikke det står fødselsdato på det heller.

Shadow: Innland tror jeg ikke det er krav om at det er fødselsdato på kortet? Så lenge det er navn og bilde, f.eks. GM-kort?

Bilde, navn og fødesldato er kravet .. men må ikke være utstedt av offentlig myndighet
http://www.flypassasjer.no/article9451.ece
Og på mitt GM kort er det ikke fødselsdato, men hadde på det forrige.

Men de gangene jeg nekta avinor kort var det for å vise hvor firkanta denne regelen egentlig er, hjemmelaget kort er helt ok, men kort man må sikkerhetsklareres for å få er ikke ok.

Neste år innføres det et nasjonalt ID-kort her i landet. Denne vil også gjelde som ID-kort i EU. Aftenposten har en sak i dag

Synes eksempelbildet av et slikt kort (den svenske versjonen) var litt artig. Sven Specimen ser ikke helt god ut ^_^

Attachments

• _idkort_jpg_823251g.jpg
    _idkort_jpg_823251g.jpg
    29.1 KB · Views: 56
Back