Icelandair 2007

vadheim

ScanFlyer Blue
Hyggelig nytt for Bergen og Göteborg :)

Icelandair øker rutenettet i Norge og Sverige ved å tilby direkteruter fra Reykjavik til Bergen (3 ukentlige) og Göteborg (2 ukentlige) fra neste sommer. Rutene vil flyves med B757.

Icelandair vil i tillegg returnere til Halifax i Canada, og vil samtidig legge ned San Francisco.

Icelandair news

Link

Flugfelaget akter tydelig ikke aa gi Iceland Express noe gratis ved doerene ... 757 er imidlertid mye fly for disse destinasjonene ..

Hva skjer med 767? Tilbake til ren charter?

Ice må jo være rimelig optimistiske så lenge de setter inn 757 til både Bergen og Göteborg for å konkurrere med Ice Ex. Dét, eller så er det en ren makt-strategi... Hvilket alternativ passer best? ;)

Originally posted by Blubird

Ice må jo være rimelig optimistiske så lenge de setter inn 757 til både Bergen og Göteborg for å konkurrere med Ice Ex. Dét, eller så er det en ren makt-strategi... Hvilket alternativ passer best? ;)
Spørs om det ikke hadde vært smartere å velge Stavanger foran Bergen som allerede får nonstop flyforbindelse og fergeforbindelse.

Fordelen til iceair er jo at de kan tilby paxen flighter videre til nord-amerika.

Har ikke Iceolandair noen 787-800 i bestilling eller ble disse kanselert? Det kan jo være at en slik kan passe her

Originally posted by Hurum

SFO forsvinner........ SAS hallo - grip sjansen!!!

FI skylder på low yield til SFO så da er det vel null sjans for at SK kjører i gang:question:

Originally posted by MD11

SFO forsvinner........ SAS hallo - grip sjansen!!!

FI skylder på low yield til SFO så da er det vel null sjans for at SK kjører i gang:question:

Det er vel snakk om både nonstopavgang, Star alliance flight, Eurobonus, og widebody...så litt ulike forutsetninger. Men om SAS ikke starter nå som en av de største konkurrentene legger ned så.....spørs det om dem noen gang finner anledning.

Men tilbake til topic - jeg tror Icelandair vil oppdage at markedet til Bergen er ganske mettet.

Men om SAS ikke starter nå som en av de største konkurrentene legger ned så.....spørs det om dem noen gang finner anledning.
.

Men problemet til SAS er jo de ikke har noe å starte opp med......

fi334 skal lande BGO kl 1245
FI335 skal går fra BGO Man/Ons/Fre kl 1430 lokal (75W) ;)

Originally posted by Someone

Men om SAS ikke starter nå som en av de største konkurrentene legger ned så.....spørs det om dem noen gang finner anledning.
.

Men problemet til SAS er jo de ikke har noe å starte opp med......

Forsøker å få tråden tilbake til topic...men nok et lite sidespor....se annen tråd på forumet om ledige Airbus.... Om en skal tenke slik vil aldri SAS klare å starte noen nye linjer...uten å lukke andre. SAS er med andre snart NØDT til å gå til anskaffelse av flere fly vil jeg tro.....men som sagt - bare min mening.

Jeg tror nok dette er meget positivt for Hurtigruten. Amerikanerne utgjør en stor andel av turistene som reiser med Hurtigruten ut fra Bergen. Disse kan nå flys direkte inn fra US uten tidkrevende flybytter i AMS, CPH eller OSL, og med kortere reisetid selvsagt:D

Spørs om det ikke hadde vært smartere å velge Stavanger foran Bergen som allerede får nonstop flyforbindelse og fergeforbindelse.

Nope, med tanke på at Bergen er både en større by og større turist by enn Stavanger og at Islendinger driver mer med fisk enn olje så tror jeg Bergen er lurere enn Stavanger

Man kan jo f.eks komme til
New York :
FI 335 BGO KEF 1430 1450 E0/75W
FI 615 KEF JFK 7 1700 1900 E0/75W 10:30

Boston :
FI 631 KEF BOS E 1700 1835 E0/763 10:05

Minneapolis :

FI 657 KEF MSP L 1635 1755 E0/75W 10:25

Orlando/Sanford :

FI 335 BGO KEF 1430 1450 E0
FI 689 KEF SFB 1710 2055 E0/75W 12:25

Har ikke Iceolandair noen 787-800 i bestilling eller ble disse kanselert? Det kan jo være at en slik kan passe her

Disse leveres vel ikke för 2010?

Nope, med tanke på at Bergen er både en større by og større turist by enn Stavanger og at Islendinger driver mer med fisk enn olje så tror jeg Bergen er lurere enn Stavanger

Merkelig at ikke SAS har sett dette markedet.....dem flyr jo med B737 :lol:

Back