Re: IAG kjøper seg inn i Norwegian
Joda, men det gjør det jo ikke noe bedre.Lufthansa og SAS konkurrerer den dag i dag
Joda, men det gjør det jo ikke noe bedre.Lufthansa og SAS konkurrerer den dag i dag
Og på samme tid SYNKER verdien på SAS-aksjen...slik at de blir billigere å kjøpe.
Spørs om Norwegian får beholde navnet om Lufthansa overtar dem. Blir nok en del av Eurowings da ...
En annen tanke er at Lufthansa rigger seg til for å starte sin egen eller en helt ny allianse. Da kan de distansere seg fra selskaper som SAS som både konkurrerer med dem og snylter på deres fasiliteter.Akkurat som IAG, så holder også Lufthansa-gruppen lavprisselskapene sine unna allianser
For ikke snakke om at konkurransemyndighetene neppe ville tillatt det
Min hypotese er at den som eventuelt ender med å kjøpe Norwegian, neppe inkluderer den i noen allianse
En annen tanke er at Lufthansa rigger seg til for å starte sin egen eller en helt ny allianse. Da kan de distansere seg fra selskaper som SAS som både konkurrerer med dem og snylter på deres fasiliteter.
Spørs om Norwegian får beholde navnet om Lufthansa overtar dem. Blir nok en del av Eurowings da ...
Personlig kan jeg ikke helt se hva LH har å tjene på et slikt kjøp. IAG virker mer sannsynlig spør du meg.
Det blir jo et supert oppkjøp for LH dersom de overtar Norwegian. Direkte fotfeste på det Britiske, Argentinske og Irske markedet samt flere slottider for long haul mellom store Europeiske byer og USA (AMS-JFK, LGW- nesten hele USA, CDG og flere).
I tilleg: Egne baser i bl.a. Spania, Finland, Danmark og Sverige. Konkurransetilsynet kommer nok til å synes noe om den dominant markedsposisjonen i Skandinavia men det klarer LH å løse.
Kunne jo vært litt kult om Norwegian og SAS slo seg sammen ... En lavprisdel og en business del ...Men de vel vel ikke det ...
Gikk vel noen rykter om en slik løsning for noen år tilbake da SAS sleit og nærmest var konkurs ...
Kunne jo vært litt kult om Norwegian og SAS slo seg sammen ... En lavprisdel og en business del ...Men de vel vel ikke det ...
Gikk vel noen rykter om en slik løsning for noen år tilbake da SAS sleit og nærmest var konkurs ...
Det er åpenbart et betydelig PR-apparat igang her også nå. Vil tipp at noen forsøker å prate prisen opp. Man får ikke toppsak. Dagsrevyen på en slik sak helt uten videre. Det virker klart at Kjos er klar til å selge. Personlig kan jeg ikke helt se hva LH har å tjene på et slikt kjøp. IAG virker mer sannsynlig spør du meg.
https://www.dn.no/nyheter/finans/20...-opplagt-hva-som-er-iags-strategi-i-norwegian
Den strategien har svært lite med Mor Teresa å gjøre.
Bak betalings mur
https://www.dn.no/nyheter/finans/20...-opplagt-hva-som-er-iags-strategi-i-norwegian
Noen som har tilgang og vil fortelle hva det snakkes om her ?
I korte trekk: IAG har god tid, og venter på at aksjekursen skal gå ned. Deres inntog var jo med på å sende aksjekursen på en skikkelig rakettur, men nå er taktikken å hale ut tiden, og la aksjen gå ned mot de nivåene aksjen var på før IAG gikk inn i NAX.
Thomas
Bak betalings mur
Noen som har tilgang og vil fortelle hva det snakkes om her ?
I korte trekk: IAG har god tid, og venter på at aksjekursen skal gå ned. Deres inntog var jo med på å sende aksjekursen på en skikkelig rakettur, men nå er taktikken å hale ut tiden, og la aksjen gå ned mot de nivåene aksjen var på før IAG gikk inn i NAX.
Thomas
Nå har jeg sikkert under gjennomsnitt greie på askjer og slikt, men vil ikke nivået på aksjen gå opp igjen dersom IAG melder interresse igjen? Altså at det bare blir en runddans?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.