IAG kjøper seg inn i Norwegian, pluss flere beilere

Re: IAG kjøper seg inn i Norwegian, pluss flere beilere

Alt er til salgs, om prisen er rett
Ja, og det er den åpenbart ikke, 2 ganger. Det er ikke noe som tyder på at den heller kommer til å bli det, fra IAG. Men det er klart, om de dobler budet så...

Det Willie Walsh snart må innse, at selskapet ikke er tilsalgs. Ingenting tyder på at de ledende aksjonærene, er villige til å selge. Han få konsentrere seg om sine egne selskap.
Han konsentrerer seg nok om egen butikk også. IAG er ikke akkurat dårlig drevet. Svaret til WW her jo helt i tråd med hva man kan forvente - han lukker ingen dører, men sier heller ikke at de skal kjøpe for enhver pris. Hvorfor skulle han evt. kategorisk avvise et kjøp? Mye kan kjøpes før eller senere, og verden er stadig i endring.

Sånn ca kva stod i den tweeten då?

var noe som dette mener jeg å huske(oversatt da):

sikre kilder sier at IAG er i sluttfasen(?) av oppkjøpet av Norwegian. de ansatte har fått beskjed om (noe angående ansiennitet, var noe rare engelske ord). 2 baser i Spania blir lagt ned og flåten og mengden på ansatte reduseres.

Tror vi skal ta dette med en klype salt, var en romansk side som delte dette, og de er etter hva jeg kan se de eneste som har omtalt dette. men det kan selvfølgelig stemme og, da det at staben, antall fly og baser reduseres jo er naturlig ved et oppkjøp, men også noe alle kan tenke seg til og da vel og merke.

Høres merkelig ut. Nå som Norwegian har så fokus på Sør Amerika så skulle en tro at de hadde store planer for basene i Spania ?

Høres merkelig ut. Nå som Norwegian har så fokus på Sør Amerika så skulle en tro at de hadde store planer for basene i Spania ?

Hvis IAG kjøper opp Norwegian, så trenger de ikke Norwegian sammen med Vueling og Level (og tildels Iberia) i samme marked.

Jeg mistenker også at det er en god miks hvor godt eller dårlig de forskjellige spanske basene går, og et par av dem går nok greit i minus

Tok screenshot av den

Attachments

• Screenshot_20181205-183932.jpg
    Screenshot_20181205-183932.jpg
    93.9 KB · Views: 908

Er det virkelig noen som fester tillitt til en helt vilkårlig tweet?-Det er vel bare å se på dagens utvikling i aksjekurs, at det ikke er noe som helst i dette.

Hvis IAG kjøper opp Norwegian, så trenger de ikke Norwegian sammen med Vueling og Level (og tildels Iberia) i samme marked.

Jeg mistenker også at det er en god miks hvor godt eller dårlig de forskjellige spanske basene går, og et par av dem går nok greit i minus

Jeg snakker om Norwegian som tydligvis ønsker å selge seg ut av sine spanske baser, når de samtidig har så store planer for sør amerika. Var ikke planen at de skulle drive lang distanse fra disse spanske basene til blant annet Sør amerika ?

Jeg snakker om Norwegian som tydligvis ønsker å selge seg ut av sine spanske baser, når de samtidig har så store planer for sør amerika. Var ikke planen at de skulle drive lang distanse fra disse spanske basene til blant annet Sør amerika ?

Litt usikker på hvordan du tolker det slik.

I dette høyst ubekreftede ryktet er det jo snakk om kjøp av hele Norwegian, med det resultat at noen av de spanske basene forsvinner. Ikke at Norwegian selger ut en del av butikken

Litt usikker på hvordan du tolker det slik.

I dette høyst ubekreftede ryktet er det jo snakk om kjøp av hele Norwegian, med det resultat at noen av de spanske basene forsvinner. Ikke at Norwegian selger ut en del av butikken

Ok forstod det slik at den var den Spanske delen. Ikke helt den samme tweet som den ovenfor.

Back