IAG bestiller opptil 220 A320

Someone

Moderator
Medlem
Som forventet har IAG valgt å gå for A320-serien også fremover.

Første del av orderen er en firm ordre på 30 A320ceo og 32 A320neo, samt 58 opsjoner på sistnevnte. Levering er fra 2015 på ceo'ene

Itillegg til dette så tar de 100 opsjoner på NEO til BA og IB

http://atwonline.com/airframes/iag-orders-220-airbus-a320-family-aircraft
International Airlines Group (IAG), parent company of Iberia and British Airways, has secured firm orders and options for up to 220 Airbus A320 family short-haul aircraft. Up to 120 of the aircraft are for its Barcelona-based subsidiary Vueling, enabling it to replace some existing A320s and expand its business.
 
Dette tippet jeg på bakgrunn av at mye av Airbus produksjonen foregår i UK/EU, og det er flott å se at de gikk for Airbus. I tillegg tror jeg kanskje IAG kun har A320s og det er jo greit å ha en noe lunde lik flåte :)
 
British Airways har tillsammans med Air France opererat Airbus A320 längst i hela världen, sedan 1988.
Jag tror inte IAG beställt Airbus A320 pga arbetspolitiska skäl.
Jag är övertygad om att IAG beställt A320 pga att det är det bästa flygplanet för dem!
 
Ikke overrasket over dette. IAG/BA/IB må være særs fornøyd med A320 serien. Det er bare å ta av seg hatten å gratulere Airbus med en kjempekontrakt.
 
hørte også at noen av de skal til Vueling også

eller er det feil ?

Alle de som er firm, 30 CEO og 32 NEO skal til Vueling, samt 58 opsjoner. De resterende 100 opsjonene er tiltenkt BA og IB

Leser at Vueling har omgjort 5 av ordrene fra A320 til A321. Til nå har europeiske lavprisselskaper normalt unngått A321, så kanskje man ser starten på en trend?
 
I forhenvaerende spec var A321 +/- uinteressant for LCC, da man ikke vinner noe saerlig antall ekstrader ved ä krympe pitchen ned under 32" ... men derimot, ved ä deaktivere door 2R/L etc (den nye spec'en, inspirert av H21QR), pluss med SpaceFlex Lavs bakerst, blir bildet med èn gang mye bedre : da man kan forsvare installering av ca 216+ seter i A321 ... derfor denne fornyete interessen blant LCC i type swaps A320 ----> A321 som antagelig generaliseres disse dager ... derved gir A32X-produksjons-kjeden bedre avkastning !
 
Back
Top