I serien: "How low can you go" - UA "forbedrer" seg igjen

Tommy777

ScanFlyer Mile High Club
Ser ut som at UA er saa langt nede at de kopierer US Scareways.

Fikk denne e-posten sent i gaar kveld:

Dear Mr. Tommy Danielsen,

To ensure that Mileage Plus miles earned toward elite status and award travel on United are aligned with actual miles flown, we are revising our base accrual policy. Beginning July 1, 2008, for flights of less than 500 miles, passengers will earn redeemable miles equal to the actual miles flown. Elite Qualifying Miles (EQM) will also be awarded based on actual miles. Elite Qualifying Segments (EQS) are not affected.

This new mileage accrual structure will apply to travel on or after July 1, 2008, regardless of when the travel was ticketed. Flights of less than 500 miles flown on or before June 30, 2008, will accrue Mileage Plus miles under the previous policy of a minimum mileage accrual per individual segment flown.
 
Fikk den jeg og, artig... Verste var at jeg har en del commuterflighter med UA-nummer på 96 miles eller noe i den duren. Men men, skal vel gå med EQS likevel... :S
 
Men med mine commuter flights PHX-SOW(Show Low, Az) på Great Lakes Airlines er det ikke stort annet å satse på...
 
hvor lang tid tar det før også de europeiske nettverksselskapene kommer etter å begynner å ta betalt for begs?
 
hvor lang tid tar det før også de europeiske nettverksselskapene kommer etter å begynner å ta betalt for begs?

Jeg har sett at SAS gjør et poeng av at innsjekket bagasje er inkludert i prisen i markedsføringen sin, men de har jo snudd før.
 
Jeg har sett at SAS gjør et poeng av at innsjekket bagasje er inkludert i prisen i markedsføringen sin, men de har jo snudd før.

Jeg tror de kommer etter i Europa. SAS tar seg jo betalt for drikke (alkohol) på IC og i Europa er jo enkelte av flyvningene rent LCC.
 
Nå går det slag i slag på hvordan grabbe til seg flest $-sedler fra sponsorene:

USAirways:
After August 1, 2008, non-alcoholic beverages will cost $2 and alcoholic beverages will cost $7. Non-alcoholic beverages will be provided free of charge for unaccompanied minors. Non-alcoholic beverages will also be complimentary for all passengers on US Airways Shuttle and transatlantic flights.
Nå passerer snart øl-prisen i US den vi har på flyginger i dyre Skandinavia!

Hvis flyselskapene (samtidig med at de tar betalt for baggasje, vannglass) må jekke opp billettprisene et par ganger før nyttår så får de vel etter hvert et kommunikasjonsproblem med markedet så vidt jeg kan skjønne.

Noterte meg at Air Canada har gått motsatt vei - man får rabatt på hvis man bare reiser med håndbaggasje eller hvis man velger å ikke tjene miles (gjelder billigste billetter). Ikke stor rabatt, men en psykologisk liten sak.

EDIT:
Her var det mer jeg fant - USAir også med gebyr for bonusbilletter:
As part of our change initiative, we will assess a $25, $35 or $50 processing fee (depending on where you travel) for award tickets booked on or after August 6, 2008. We will also discontinue Preferred bonus miles for travel booked on or after August 6, 2008.

Hva eller hvem er de neste i "det store flyrøveriet"?
 
Last edited:
Litt rart at øl skal koste så mye mer enn brus, når man tenker på at forskjellen på innkjøpsprisen/produksjonskostnadene per liter er minimal. Og USA har heller ikke høye øl-avgifter
 
Med unntak av Hawaiian som selger Kona og Mehana Microbrygg paa flaske....de koster 10x hva en Box Pepsi koster....
 
Lurer litt på hvor mye av dette US Airways kan holde på med før kundene begynner å vende dem ryggen til fordel for de andre selskapene.

Men at de tar noe mer for alkoholholdig drikke er ikke egentlig så merkelig, på denne måten vil man kunne ha en viss begrensning i inntaket til endel pax for å unngå fyllebråk ombord, det er jo som kjent ikke direkte billig med en mellomlanding for å kaste av fulle folk...
 
United Airlines First U.S. Carrier to Offer iPod & iPhone Connectivity

United guests may now reach cruising altitude with a new, personalized in-flight entertainment system. United is the first U.S. carrier to offer iPod and iPhone connectivity to its in-flight entertainment system, enabling customers to enjoy their individual content on a 15.4-inch personal television, all while the iPod or iPhone charges.

http://biz.yahoo.com/prnews/080616/aqm040.html?.v=51
 
Noen er tydeligvis villige til å betale litt for alkohylen. Karen som satt over midtgangen for meg på NW flighten mellom DTW og SEA kjøpte i størrelses orden 5-6 dobble Baileys og Whiskey! Drakk gladelig det han og så ikke særlig pussa ut da vi kom til SEA. Han spanderte gladelig snack box på damene som satt ved siden av han pluss det de ville ha å drikke, gikk i Vodka og Gin på de to, og hun som satt ved vinduet sovna til slutt og var skikkelig segen da hun ankom SEA.

Det hører med til stykket at det var kraftig tubulens 3/4 av turen, og jeg var skikkelig overrasket over at serveringen ikke ble stanset.
 
And the hits just keep on rocking

http://www.flyertalk.com/forum/showthread.php?t=856973

Announced In a Company Memo August 18, 2008

Catering Changes Provide Value and Options

Cost reduction and revenue generating opportunities continue to be the
focus of every division throughout the company. In the wake of high fuel
prices and a challenging economic environment, we must continue to examine
every aspect of our business and find new ways to improve our day-today
operations through efficiencies that still meet our customers' expectations.
And we can expect this will continue to drive changes to the way we
do business.

Fleet and capacity reductions announced in June have already resulted in significant
changes for our division, many of which were implemented in July and
August. And there are more changes scheduled for September and October.

These changes are difficult, but necessary, and we do not make them lightly.
However, they enable us to reduce costs and generate additional revenue
while preserving a differentiated product for our premium cabin customers
both internationally and domestically. Our industry is changing, and in
United's ongoing efforts to offer overall value and competitive fares, we need
to tailor our products and services to what the customer values and can
choose from accordingly.

The following is a general overview of the upcoming changes. You can
expect detailed information in the coming weeks.

Effective Sept. 2

North America United Economy® (UE) -All Markets

• Expanding a la carte snacks for purchase to flights between 760 -1149
miles (approximately 2-3 hours in duration) as a result of successful testing
in select markets. Along with the expansion, we're removing complimentary
biscoff and pretzels as data from those tests confirmed that the a
la carte offering appeals to our customers and they are willing to pay for
snacks of higher value.

• Continuing test of a fresh Buy on Board offering along with the current
snack box on flights between 1440 - 2099 miles (approximately 3.5 - 5 hours
in duration). Testing limited to ORD-LAX-ORD and DEN-IAD-DEN.

Effective Oct. 1

Increasing Buy on Board Prices

• Shelf-stable items increase from $5 to $6.

• Fresh items increase from $7 to $9.

Offering Two-Class Service on North America Three-Class Airplanes

• United First® service remains the same.

• A combined BOB service will be offered in United Business® (UB) and
United Economy® (UE).

•Customers in UB will receive complimentary beverages and BOB offering.

• Staffing will be adjusted to FAA minimums.

Buy on Board Offered Out of IAD to Europe (except KWI)

• Replacing complimentary meals in UE with BOB fresh and snack box
offerings.

• Economy staffing breakpoints for all aircraft will be adjusted to current
North America BOB staffing guidelines.

Eliminate Second Service in p.s. Market

• Removing the pre-arrival snack service and replacing with a beverage service
in response to flight attendant and customer feedback.
 
Re: And the hits just keep on rocking

Buy on Board Offered Out of IAD to Europe (except KWI)

• Replacing complimentary meals in UE with BOB fresh and snack box
offerings.

• Economy staffing breakpoints for all aircraft will be adjusted to current
North America BOB staffing guidelines.

Er dette første selskapet som går over til å selge mat på transatlantiske flygninger?
 
Back
Top