I serien: "How low can you go" - UA "forbedrer" seg igjen

Ikke umulig, og da med begrunnelsen "they are willing to pay for
food of higher value."
 
Tror ikke det er en eneste positiv kommentar om dette på UA sitt Flyertalk forum.

Uansett er dette nytt lavmål for UA:(
 
Dette var på BBC morgen nyheter også... Lurer egentlig på hva det da betyr for de som akkurat skal handle flyreiser til USA ??:cry:
 
Re: And the hits just keep on rocking

Buy on Board Offered Out of IAD to Europe (except KWI)

Som om Kuwait International ligger i Europa :rolleyes:

Ser ut som det er en test siden de kun har det fra IAD til Europa. Hvis det er nattflyging så hadde jo det beste vært å kuttet ut hele greia og gitt folk beskjed om å spise på flyplassen, fått folk om bord og slukket lyset så man kunne sove i ro. Men skal de selge går det vel enda lenger tid før det blir nattero.
 
Mens CO ser ut til å foredre tilbudet. Fant følgende under Inflight Amenity Information på dagens CO39:
Main Cabin: Hot meal featuring a choice of three main course options and a pre-arrival service featuring a hot sandwich

For en måned siden, var det kun to..
 
Det bør jo være mulig å få mat på så lange flygninger, men hvis folk får muligheten til å kjøpe GOD mat, mot litt lavere billettpris, istedet for måtte å betale for noe de kanskje ikke er interessert i, da er det vel greit? Men i et fly med to hundre pax bør man ha muligheten til å bestille og betale på forhånd, ellers blir de ikke ferdige med serveringen før landing...
 
Blir spennende å se om matkonsumet om bord går ned som følge av dette, eller om de kommer med noe så attraktivt at de blir utsolgt før de kommer til siste rad i cabinen (slik Sterling har prestert tidliger). For hvis de selger og noen kjøper litt av det ene og litt av det andre skal det jo ikke mye til før det går tomt. Når det er gratis er det jo et brett pr. pax. Da kan de bli laaaaange 7 timer over dammen!

Evt. hvor mye mat som må kastes over tid og om det blir et null-spill ifht. økonomi.
 
Mens CO ser ut til å foredre tilbudet. Fant følgende under Inflight Amenity Information på dagens CO39:

"Main Cabin: Hot meal featuring a choice of three main course options and a pre-arrival service featuring a hot sandwich "

For en måned siden, var det kun to..

Joda.. En Flyertalker fikk på gårsdagens flight fra FCO til EWR tilbud om Chicken, Beef eller Fish.. Bra gjort av CO, synes jeg (selv om jeg personlig ville valgt en av de to "gamle" alternativene allikevel..)
 
Det bør jo være mulig å få mat på så lange flygninger, men hvis folk får muligheten til å kjøpe GOD mat, mot litt lavere billettpris, istedet for måtte å betale for noe de kanskje ikke er interessert i, da er det vel greit?

Ikkenoe i veien med det resonnementet, men i praksis er det ikke så enkelt. Man har lært opp det reisende publikum til at maten er inkludert, og når man så sitter i tuben med folk som er lite reisevante, andre nasjonaliteter som ikke forstår eller har blitt opplyst om opplegget osv - og disse oppdager at det ikke er mat og få - ja, da har vi problemer. Det er ikke bare bare å dressere opp det reisende publikummet til nye vaner - se bare på hylet da avisene forsvant innenriks. Og de kan man ikke spise engang!

United er veldig modige. Eller veldig dumme.
 
MOW, det har du nok rett i - det kan bli en pedagogisk utfordring å forklare det for publikum og endre deres vaner. I tillegg har jeg en mistanke om at UA neppe kommer til å sette ned prisen tilsvarende det maten koster, men holde den så høyt de kan, og i tillegg selge mat...de er jo kapitalister.
 
Dårlig gratis mat - ikke bra, men da er det jo hvertfall "gratis" så man klager ikke for høyt

Dårlig dyr mat - ikke bra, man betaler jo i dyre dommer og vil tro terskelen for å klage høylytt på det er lavere

Så får vi se hva og hvordan det rammer dem - enda en del av operasjon "styrt avvikling"?
 
For de som ikke kjenner UA, er den BOB maten de selger SOEPPEL. De fleste har sikkert sjekka ut snack boksene som bestaar av 80% sodium og har expiration date som en nato rasjon. Paa lengre flygninger, selger de sandwicher som er saa toerre at KLM sin trekantsandwich hoerer hjemme paa en Michelin restaurant i forhold. Forventer ikke at de serverer noe bedre her.. Og UA tar ikke kredittkort ombord, kun cash...

MOW har veldig rett i det han skriver. Det er utfordringer paa UA sine lengre flygninger fordi internasjonale kunder ikke er vant med slikt tull. De gaar ogsaa ofte tom for mat, et normalt problem mellom ORD og HNL. 8 timer og TOM for mat til salgs. En skandale.

Og dersom folk tror at flybillettene blir billigere pga dette, dream on.. Og de som tror at dette vil faa UA til aa gaa i pluss, take a reality pill. Dette er spikeren i kista.

Og selv om amerikanske flyselskaper foelger etter UA her (noe jeg tviler meget sterkt at de gjoer, bortsett fra US Scareways) vil aldri de internasjonale selskapene foelge etter.

Det at man maa betale for maten paa business innenriks USA er for meg mest ufattelig. Hvem vil betale 2K USD for en billett UTEN service? Det er jo ren skjaer landeveisroeveri.

UA var et godt alternativ utenriks for meg selv om jeg har kuttet dem ut for det meste innenriks. Naa er de paa NO lista mi - i tillegg til hundrevis av 1K paa flyertalk
 
Leste for noen dager siden et intervju med sjefen i LH

Og han komenterte da at hvis man kikket på en del selskaper i Europa. Så kan man se at selskapene sine resultater er ganske proposjonale med hva de serverer ombord......
Og his vi ser på de tradisjonelle med BA, KL, AF, LH så serverer de mat, og de har tjent gode penger.

Ingen vitenskapelig underseøkelse men et ørlite tankekors.

S
 
Jaja, dette betyr jo egentlig at en heretter må være nøye med hvilke avganger en bestiller billett på meg LH. Veldig dumt om en betaler billett med LH og plutselig havner på UA på en code-share avgang. Prisen er nok ansett lik.
 
I en pressmelding fra UA har de naa backet off og sier at dette er kun en test og vil kun gjennomfoeres paa noen av IAD rutene i ett par maaneder. Saa rutene til ORD, DEN, LAX, SFO vil IKKE paavirkes av dette
 
Last edited:
Leste for noen dager siden et intervju med sjefen i LH

Og han komenterte da at hvis man kikket på en del selskaper i Europa. Så kan man se at selskapene sine resultater er ganske proposjonale med hva de serverer ombord......
Og his vi ser på de tradisjonelle med BA, KL, AF, LH så serverer de mat, og de har tjent gode penger.

Ingen vitenskapelig underseøkelse men et ørlite tankekors.

S

Det var faktisk et meget godt poeng, selv om det finnes noen unntak...:D
 
Så har de begynt (1. august) å ta betalt for alkoholholdig drikke bak i flyet på Stillehavsflygningen, etter at de jekket opp prisen fra $5 til $6 også iflg. flyertalk:

P. 104 of June's Hemispheres inflight magazine: "On international Pacific routes there is no charge for alcohol in economy; on other routes there is a $5.00 charge."

P. 144 of July's Hemispheres inflight magazine: "On international Pacific routes there is no charge for alcohol in economy; on other routes there is a $6.00 charge."

P. 108 of August's Hemispheres inflight magzine: "Alcoholic beverages are available for $6 each in economy class."

Passer vel fint det nå når V Australia kommer på banen - får liksom dobbel effekt på prosjekt "bli kvitt kundene så vi kan stenge" :rolleyes:
 
så det var UA som skulle bli første som ville forsøke seg på å ta betalt for mat på long-haul. Tsk-tsk. Lurer på om ikke vinninga fort går opp i spinninga her. Det blir ekstremt mye viktigere å laste rett antall meals på en langrute - ikke moro om man sitter på rad 56 eller ettellerannet og skal fly over Atlanteren og det ikke er mat igjen - eller ikke har USD og kan betale for det som eventuelt måtte komme (om man ikke har vært klar over BOB-løsningen). Kostnaden på dagens Eco-mat er uansett ikke så høy, og en god del av kostnadene er jo forbundet med logistikken som man beholder uansett om man gir mat eller tar betalt. Her tror jeg det er lite å hente økonomisk - og mye å tape (om ikke alle andre carriers kaster seg på og følger UA - noe jeg heldigvis tror er lite sannsynlig)
 
Back
Top