I overkant med antenner

erlingjo

ScanFlyer Blue
Denne maskinen mellomlandet på Flesland i dag Søndag.Han hadde i grunnen flere antenner enn normalt.

Lurer fælt på hvem dette kan være??

Forøvrig "bommet" han på ILSen. Måtte til med en ekstra runde...

Registreringen er N594SC.

erlingjo
 

Attachments

  • N594SC.jpg
    N594SC.jpg
    76.9 KB · Views: 1,125
Om jeg ikke tar helt feil, så tilhører denne maskinen Hawker Beechcraft Corp. Altså et av fabrikken sine egne fly, men en vet jo aldri, kan være noen "andre" som drifter den.

:)
 
Det står Beechcraft under vinduene på den. Men det gjør det vel på alle disse maskinene?

Er dette samme type som Lufttransport bruker til ambulansefly ??

erlingjo
 
Prøvd å søkt litt rundt, virker ikke som Linlee Inc er et leasingfirma, og det er generelt ekstremt vanskelig å finne noe som helst info om de via Google.

Alt jeg har funnet er deres adressse, i Jacksonville. Loggen dens er litt interesang: http://flightaware.com/live/flight/N594SC/history

Med så mange antenner på seg vil jeg gjette at den driver med en eller annen form får måling.
 
[GÅR I DEKNING] Kanskje godt dette flyet ikke landet i Stavanger??? :) [/GÅR I DEKNING]

Lufttransport bruker King Air 200, mens denne er etter hva jeg kan se en 350. Hakket større. (Ser at 350 er benevnt som en -300, men med 350 som en betegnelse på denne varianten.)
 
Utrolig interessant bilde! Makan til "pinnsvin" har jeg aldri sett før! Har sett bilder av slike i Beech'er i militære farger (tror lignende fly ble brukt i Vietnam - men også av de amerikanske myndigheter/forsvar nå i senere tid). Er lett å tenke sitt...og la fantasien løpe løpsk her ja...:cool:

Men Google gir et interessant treff, uten at jeg forstår noe særlig av dette:

http://dissrr.com/ADSB/DI/Operations.php?AA=10989014

Kan det være et fly som brukes til tester av Honeywell? Honeywell er vel et kjent selskap både innenfor avansert sivil og militær teknologi.
 
Som jeg nevnte før, er nok "andre" som bruker denne maskinen nå. :)

Forresten bra dokumentert, sjelden en er på rett sted til rett tid desverre.
 
Her er maskinen Beechcraft RC-12D jeg fikk assosiasjoner til:

1020689F.jpg


http://www.fas.org/irp/program/collect/guardrail.htm

Men N594SC ser ikke fullt så "skummel" ut ;)
 
Flyet er mest sannsynlig ikke brukt til kalibrering av ILS systemer. Den har for få antenner til det.....

Mulig den har en større radar i buken..Ellers så har den en satelittantenne og flere VHF og UHF antenner.

Men fremdeles et mysterium hvem dette er ...

erlingjo
 
For FÅ antenner til ILS Kalibrering?! Ehm....

http://www.planepictures.net/netshow.php?id=767775

Dette er da LN-SUZ, Avinor sin Flight Inspection maskin. Denne brukes til kalibrering av ILS og andre ting...

Som sagt, selskapet som kommer opp er Linlee Inc, hva dette er sliter jeg å finne ut av.

Den siden som ble linket hvor det ser ut som det er Honeywell som drifter maskinen, virker som at mer er en oversikt over ADS Infoen fra det flyet, da ADSen i maskinen trolig er fra Honeywell. http://dissrr.com/ADSB/DI/Airframe.php?AA=10989014 Her fra samme side står det Registration: Linlee Inc

Linlee Inc eier en til B300, N723JF. Begge er velidg sjenerte tydeligvis, og et søk på Google og Airliners samt andre store steder viser ingen bilder av noen av disse to.

Virker som det er første gang den har blitt tatt bilde av.



Edit:

Mysetry solved... Sorta.... Den er eid av Pegasus Technologies i Florida.

http://www.pegtech.com/

http://www.raisbeck.com/ka/pdf/King_Air_Owners.pdf

0594 N594SC PEGASUS TECHNOLOGIES INC. GREEN CV SPGS, FL
 
Last edited:
Den mangler EN antenne som er brukt til kalibrering...Dette Iflg en kompis av meg som jobber med disse tingene..

erlingjo
 
Som hvem lager? Flyet driftes av Pegasus Tech i Florida. For meg virker det som de er noe ala Guard Systems driver med. (De har eget fly også, mener de bruker Guardair som Callsign)

Virker dog litt rart at de tar turen over fra USA sånn helt uten videre.
 
Uhm, velger å dra denne tråden opp igjen jeg.

Etter litt søk etter info om et annet selskap, fant jeg følgende i et dokument fra EU som gjelder CIA's operasjoner i Europa:

PEGASUS TECHNOLOGIES, INC
Pegasus Technologies works on avionics (aviation electronics), sensor, and
electrical systems of CIA aircraft. This presumably includes top-secret
encrypted-communications systems and night-vision systems.


Edit:

Feil nettsider jeg har funnet på dem. Det viser seg at det er www.ptifl.com som er Pegasus Technologies sine nettsider.


Pegasus Technologies Inc som er eier av dette flyet er i EU sin database over selskaper som opererer for CIA.
 
Last edited:
CIA ?? Lurer litt på hva de gjør i Norge :) jeg har ikke gjort noe galt, mens jeg var i USA :D

Fint bilde forresten !! og godt dokumentert !!
 
Back
Top