I kveld lander Norwegian igjen på Rygge

Re: I kveld lander Norwegian igjen på Rygge

Å shoppe rundt etter best mulige avtaler hos forskjellige flyplasser er en viktig del av å drive lavserviceselskap. At de tre flyplassene nærmest Oslo har forskjellige eiere gjør konkurransen om selskapene ekstra interessant. Disse rutene fra Rygge ble annonsert få dager etter at Torp sa opp sin daglige leder på dagen.

Etter 10 måneder siden sist landing er Norwegian klare for å lande på Moss Lufthavn Rygge igjen. Hva tenker dere om det?

http://www.sa.no/lokale_nyheter/article6316519.ece

Hyggelig for RYG at de kommer tilbake, så slipper FR å være alene på utenlands ruter. Men gjennstår å se om det kommer flere ruter fra DY, eller om de er borte igjen i løpet av et års tid. Håpe syden folket i Østfold vet hvilken flyplass de skal bruke nå da.

Noterer meg at DY skal fly til Gran Canaria, en øy jeg skal besøke i slutten av november. På de dagene jeg skal ut å fly, nedover 24 november og hjem igjen 1 desember vil billetten koste meg 3 656 kr, som er litt mer enn budsjettet mitt strekker til.

Men for all del, velkommen skal dere være tilbake. Håper det etterhvert kommer flere ruter til feks Nice :)

Gledens dag for oss i østfold, det eneste Norwegian har bekreftet er at de ikke begynner innenlands trafikk i gjen.
Tipper vi får flere ruter i takt med basene de oppretter i utlandet.
Uansett gleder vi oss over rutene vi har fått til nå :)

DY eller FR, ikke så mye nytt som tilføres Rygge...
Bare enda mere lavprishelvete:)

Noterer meg at DY skal fly til Gran Canaria, en øy jeg skal besøke i slutten av november. På de dagene jeg skal ut å fly, nedover 24 november og hjem igjen 1 desember vil billetten koste meg 3 656 kr, som er litt mer enn budsjettet mitt strekker til.

Men for all del, velkommen skal dere være tilbake. Håper det etterhvert kommer flere ruter til feks Nice :)

3600 kroner for aa komme seg til og fra kanarioeyene er dyrt? Ikke rart ingen vil fly til Rygge.. :rolleyes:

3600 kroner for aa komme seg til og fra kanarioeyene er dyrt? Ikke rart ingen vil fly til Rygge.. :rolleyes:

Ikke alle har lomma full av gryn se ;) Skal man da komme seg noen plass må man være litt bevist, ingen first class, ingen lounge, ingen champis, men jeg er vant med det og trives med det.

Liker heller å bruke litt mer penger DIT jeg skal :D

Men når han får den samme turen for 1800,- inkl fly og hotell så er vel valget rimelig enkelt? Tross alt halvpris av det DY skal ha for flyturen. Men der er vi inne på greia med DY, billig ned og dyrt hjem.

Jeg betaler jo heller ikke mere enn jeg må når jeg skal reise til Thailand, foretrekker heller å nyte livet maks her nede.

Liker OSL best egentlig. Moss ligger så ugunstig til!

Det kommer vel strengt talt an på hvor man bor ;)

Det er helt tilfeldig, sjekket lavpriskalenderen, og i snitt ligger en tur/retur reise fra Rygge til Gran Canaria med DY godt under 3000 kr. Er man ikke villig til å betale såpass for å støtte sin lokale flyplass, så kan man ikke klage over at flyselskapene kutter ruter. Men så er det jo såpass enkelt å komme seg fra Østfold til OSL at det ikke er noen stor krise om det kuttes i tilbudet, iallefall ikke for folk flest.

Såvidt jeg kan se, er 3500.- fra Rygge faktisk det billigst alternativet 24/11-1/12. Kan spare noen hundrelapper ved å fly via SVG. Nå skal det sies at jeg ikke har sjekket veldig grundig...

DY eller FR, ikke så mye nytt som tilføres Rygge...
Bare enda mere lavprishelvete:)

Ja, hva skal man egentlig med dette "lavprishelvete" bort med DY, FR, Rema, Rimi, lavpris på tog og buss. Bort med alt annet en fullpris :-)

Back