Hvornår er man for gammel til charterrejse?

Re: Hvornår er man for gammel til charterrejse ?

Spør du meg er man for gammel for charter fra det øyeblikk man selv kan bestemme over sine handlinger og ikke henge med mor og far.
Kan bare snakke for meg selv, men charter - det har jeg sluttet med!

Spør du meg er man for gammel for charter fra det øyeblikk man selv kan bestemme over sine handlinger og ikke henge med mor og far.
Kan bare snakke for meg selv, men charter - det har jeg sluttet med!

Hva er galt med charter da?

For øvrig synes jeg denne 100-åringen er en tøff dame.
Selv om man er gammel er ikke livet over.
Er man klar i toppen og frisk nok, så hvorfor ikke?

Last edited:

Jeg er ihvertfald for gammel til charter - og har været det i mange år ;-)

Man er aldri for gammel. Alder er bare et tall. Hovedsaken er hvordan man føler seg.
Håper jeg selv er istand til fortsatt å reise og oppleve nye ting når og hvis jeg blir hundre.

Jeg synes charterreiser har fått et ufortjent dårlig rykte. Det er et veldig hensiktsmesig alternativ for de som ønsker å organisere og planlegge minst mulig av reisen sin selv.

Jeg ser ikke hvorfor det skal være mer "harry" å reise med f.eks Ving til Tenerife, enn å booke reise og hotell på egen hånd.
En utdyping på hvorfor det ene er harry og det andre ikke hadde vært interessant.

Ingen utdyping av Harry fra min side - jeg har intet behov for å utdype det videre.

Jeg mener at charter i seg selv ikke nødvendig er noe mer harry enn å pakke på egen hånd.

Det jeg selv personlig synes er skikkelig harry er Ola Dunk som benytter enhver anlendning i ferien til å drikke mest mulig alkoholholdig væske :lol: Man begynner kanskje før man reiser til flyplassen, fortsetter på flyplassen, litt mer ombord på flyet, åpner en øl som første aktivitet når man kommer på hotellet osv. I tillegg klager man over lokalbefolkningen, maten, "hjemme gjør vi det sånn"-tankegang, går kun på norske (eller i beste fall nordiske) restauranter/utesteder og krever kjøttboller til middag. Alt dette kombinert med permanent promille gjennom hele ferien = HARRY!!! :lol:

Så harry-faktoren kommer ikke an på om man reiser charter eller pakker selv, men heller hvordan man oppfører seg :)

Last edited:

Jeg mener at charter i seg selv ikke nødvendig er noe mer harry enn å pakke på egen hånd.

Det jeg selv personlig synes er skikkelig harry er Ola Dunk som benytter enhver anlendning i ferien til å drikke mest mulig alkoholholdig væske :lol: Man begynner kanskje før man reiser til flyplassen, fortsetter på flyplassen, litt mer ombord på flyet, åpner en øl som første aktivitet når man kommer på hotellet osv. I tillegg klager man over lokalbefolkningen, maten, "hjemme gjør vi det sånn"-tankegang, går kun på norske (eller i beste fall nordiske) restauranter/utesteder og krever kjøttboller til middag. Alt dette kombinert med permanent promille gjennom hele ferien = HARRY!!! :lol:

Så harry-faktoren kommer ikke an på om man reiser charter eller pakker selv, men heller hvordan man oppfører seg :)

Ja, det er jo det som er harry. Oppførselen. Og det har vel lite med reisemåte å gjøre.

Reisemål og transportmiddel har lite å si når det gjelder harry-faktor. Det er oppførselen og holdningene som avgjør om man havner i harry-kategorien eller ikke.

Selve prinsippet rundt Charterferie som "pakkereise" med fly, guide og hotell innbakt i et tilbud er slett ikke så dumt, Det er når 200 andre gjør det samme, gjerne 200 sånne som jcnorway beskriver, det er da charterferien tar steget over i det harry.

Må sige mig ganske enig i dette synspunkt !
Synes i øvrigt at ovenstående efterhånden er mindre udbredt !

Back