Hvorfor setter ikke BA inn større maskiner på noen avganger fra OSL?

AN0510

ScanFlyer Blue
Hvorfor setter ikke BA inn større maskiner på noen avganger fra OSL?

Jeg reiser med BA til London hver uke og noen ganger to ganger pr uke. Jeg bruker stort sett BA 763 eller BA 767 fra OSL og BA770 tilbake.
Det siste året har det ikke skjedd mange gangene at fligtene ikke har vært stappfulle. Cabincrewet sier alltid at "this flight is completetelt full" og oppfodrer til å finne plassene sine og ikke oppholde seg unødig i midtgangen.
Stort sett har det vært A320 som har operert flightene, noen ganger A319.
Derfor forundrer det meg ganske mye når jeg ser at BA poå vinterprogrammet har satt inn så godt som kun A319 på OSL-LHR.
Det er åpenbart at de kunne ha fylt en større maskin på OSL-LHR.
Hvorfor setter de inn mindre istedet for større maskiner? Noen fornuftig forklaring på det?
 
Re: Hvorfor setter ikke BA inn større maskiner på noen avganger fra OSL?

Kanskje de har bedre bruk for større kapasitet andre steder. Regner med at dette er et regnestykke de har rimelig god kontroll over!
 
Re: Hvorfor setter ikke BA inn større maskiner på noen avganger fra OSL?

Jeg er helt enig med ANO510. Jeg har sett dette lenge nå. Det ser ut som de nedprioriterer OSL. De siste gangene jeg kommer fra overskjøisk med bytte i LHR er det som regel fullt det første flyet og jeg må vente opp til 5 timer til neste fly. Jeg ser de setter inn 767 0g 777 på CPH og ARN men OSL for A319. Jeg tar det som en nedprioritering av OSL. Jeg har sluttet med å bruke LHR og heller bruke AMS hvis jeg drar til Hong Kong eller Manila.
 
Re: Hvorfor setter ikke BA inn større maskiner på noen avganger fra OSL?

Jeg er helt enig med ANO510. Jeg har sett dette lenge nå. Det ser ut som de nedprioriterer OSL. De siste gangene jeg kommer fra overskjøisk med bytte i LHR er det som regel fullt det første flyet og jeg må vente opp til 5 timer til neste fly. Jeg ser de setter inn 767 0g 777 på CPH og ARN men OSL for A319. Jeg tar det som en nedprioritering av OSL. Jeg har sluttet med å bruke LHR og heller bruke AMS hvis jeg drar til Hong Kong eller Manila.
Jeg er en lojal BA fan og ville aldri byttet til KLM, huff. Men dette har faktisk forundret meg en stund. Før brukte de i det minste A321 fast på de mest travle avgangene torsdag og fredag, men disse ser også ut til å være kuttet i vinterprogrammet.
 
Re: Hvorfor setter ikke BA inn større maskiner på noen avganger fra OSL?

Jeg tror ikke de nedprioriterer OSL.
De har jo tross alt økt fra 4 til 5 daglige. Det er nok heller det at de trenger økt kapasitet mer andre steder. De har jo også startet flere nye Europaruter i det siste.
Men ja, det er ofte fulle fly, og det er litt rart at de bruker så mye A319.
De største bussene 321 gikk jo også stappfulle de gangene jeg fløy disse tidligere i sommer/høst.
 
Re: Hvorfor setter ikke BA inn større maskiner på noen avganger fra OSL?

De vet hva de gjør. Større kapasitet settes inn der de kan få mest $$$ ut av det. BA er flinke til å styre dette.
 
Re: Hvorfor setter ikke BA inn større maskiner på noen avganger fra OSL?

767 er vel det eneste aktuelle å sette inn på europaruter etter at 757 blei parkert, siden endel 767 er i eurokonfig (CE i stedet for CW). En tankesituasjon er jo at de omkonfigurerer noen 767 fra internasjonal- til europakonfig etterhvert som de mottar flere 787. Dog mener jeg å ha hørt at de 767 som blir til overs etter innfasinga av 787 skal skrotes.
 
Re: Hvorfor setter ikke BA inn større maskiner på noen avganger fra OSL?

Og flyr man cattle class er A319 best, iallefall dersom man klarer å sikre seg bulkhead sete. Rad 9 har jo mer eller mindre ubegrenset benplass.
Elllers er det ikke uvanlig at de forandrer på flytypen. At en flight står oppført som A319, 20 eller 21 betyr ikke nødvendigvis at det er det som blir brukt den dagen man skal reise.
 
Re: Hvorfor setter ikke BA inn større maskiner på noen avganger fra OSL?

Veldig lite poeng for et flyselskap å nedprioritere en flyplass.
Er nok et ganske kynisk regnestykke som ligger bak, og ingenting annet.
 
Re: Hvorfor setter ikke BA inn større maskiner på noen avganger fra OSL?

Jeg tror ikke de nedprioriterer OSL.
De har jo tross alt økt fra 4 til 5 daglige. Det er nok heller det at de trenger økt kapasitet mer andre steder. De har jo også startet flere nye Europaruter i det siste.

De har jo økt mye på Norge, med BGO og SVG i tillegg, selv om det antagelig ikke var veldig mye BA-trafikk fra disse byene via Oslo før.
 
Re: Hvorfor setter ikke BA inn større maskiner på noen avganger fra OSL?

British Airways har flugit 767-300ER till ARN från LHR regelbundet i minst 15 år.
Sommaren år 1998 flög jag första gången BA 763 från ARN till LHR.
På den tiden flög även SAS ofta 767-300ER till LHR...
 
Re: Hvorfor setter ikke BA inn større maskiner på noen avganger fra OSL?

British Airways har flugit 767-300ER till ARN från LHR regelbundet i minst 15 år.
Sommaren år 1998 flög jag första gången BA 763 från ARN till LHR.
På den tiden flög även SAS ofta 767-300ER till LHR...

Både SAS og BA fløy 767 til Oslo også på den tiden
 
Re: Hvorfor setter ikke BA inn større maskiner på noen avganger fra OSL?

Og flyr man cattle class er A319 best, iallefall dersom man klarer å sikre seg bulkhead sete. Rad 9 har jo mer eller mindre ubegrenset benplass.
Elllers er det ikke uvanlig at de forandrer på flytypen. At en flight står oppført som A319, 20 eller 21 betyr ikke nødvendigvis at det er det som blir brukt den dagen man skal reise.

Men på Osloruta er det tydeligvis ikke mye annet enn de flytypene som kommer.... ;-)

Espen
 
Re: Hvorfor setter ikke BA inn større maskiner på noen avganger fra OSL?

Jeg er helt enig med ANO510. Jeg har sett dette lenge nå. Det ser ut som de nedprioriterer OSL. De siste gangene jeg kommer fra overskjøisk med bytte i LHR er det som regel fullt det første flyet og jeg må vente opp til 5 timer til neste fly. Jeg ser de setter inn 767 0g 777 på CPH og ARN men OSL for A319. Jeg tar det som en nedprioritering av OSL. Jeg har sluttet med å bruke LHR og heller bruke AMS hvis jeg drar til Hong Kong eller Manila.

Altså, Oneworld vil ikke ha på seg at de nedprioriterer Oslo, LAX ser ut til å være rett rundt hjørnet. Hilsen loungen i Tom Bradley Terminal.
 

Attachments

  • 20131031_001430.jpg
    20131031_001430.jpg
    35.4 KB · Views: 343
Re: Hvorfor setter ikke BA inn større maskiner på noen avganger fra OSL?

Altså, Oneworld vil ikke ha på seg at de nedprioriterer Oslo, LAX ser ut til å være rett rundt hjørnet. Hilsen loungen i Tom Bradley Terminal.

Den var god du. :colgate:
 
Back
Top