Jeg har i dag kjøpt en reise GVA-AES for 1 voksen og 2 barn. Jeg reiser den 20. februar, og sas.no tilbyr meg tre alternativer (med lik pris), alle med ruting om CPH og OSL. Prisen i Economy er 6414 for hele reisefølget.
På Wideroe.no er det bedre utvalg, men mange av alternativene har svært lang reisetid, typisk med en overnatting underveis. Den rimeligste forbindelsen som får meg frem samme dag koster 3784 for reisefølget, med avgang 0740, flybytte i ZRH og CPH, ankomst AES klokka 1425. Denne reisen tilbys ikke i det hele tatt på sas.no, antagelig fordi den første strekninger er på LX.
Men så sjekker jeg på finn.no/reise, og der får jeg via supersaver.no tilbud om en reise som er rimeligere enn alle disse og som passer meg bedre enn morraflighten Widerøe tilbyr: SK fra GEN til ARN klokka 12:40, deretter SK videre til OSL og AES med ankomst 20:05. Prisen? 3157 kroner, inklusive reisebyråets kredittkortavgift.
Denne reisen tilbys ikke i det hele tatt på sas.no, og wideroe.no skal ha 6387 kroner for den samme reisen.
Billetten ble kjøpt hos gotogate.no, og jeg er fornøyd. Men hvorfor i huleste skal SAS-konsernet ha dobbelt så mye for billetten som det et frittstående reisebyrå tar?
På Wideroe.no er det bedre utvalg, men mange av alternativene har svært lang reisetid, typisk med en overnatting underveis. Den rimeligste forbindelsen som får meg frem samme dag koster 3784 for reisefølget, med avgang 0740, flybytte i ZRH og CPH, ankomst AES klokka 1425. Denne reisen tilbys ikke i det hele tatt på sas.no, antagelig fordi den første strekninger er på LX.
Men så sjekker jeg på finn.no/reise, og der får jeg via supersaver.no tilbud om en reise som er rimeligere enn alle disse og som passer meg bedre enn morraflighten Widerøe tilbyr: SK fra GEN til ARN klokka 12:40, deretter SK videre til OSL og AES med ankomst 20:05. Prisen? 3157 kroner, inklusive reisebyråets kredittkortavgift.
Denne reisen tilbys ikke i det hele tatt på sas.no, og wideroe.no skal ha 6387 kroner for den samme reisen.
Billetten ble kjøpt hos gotogate.no, og jeg er fornøyd. Men hvorfor i huleste skal SAS-konsernet ha dobbelt så mye for billetten som det et frittstående reisebyrå tar?