Hvorfor kjøper norske flyselskaper kun B737?
A320 blir mer og mer populært både i Europa, Amerika og Asia. I Europa er det vel nå kun noen få operatører av 737, A320 er den dominerende flytypen når det gjelder narrowbodies.
Til og med i USA er tradisjonelt lojale Boeing-operatører som American og Delta i ferd med å skaffe seg betydelige Airbus-flåter.
Hvorfor er både SAS (i Norge) og DY fortsatt så lojale overfor Boeing og 737?
Hva er det som gjør at nesten alle de store europeiske nettverksselskapene har gått fra 737 til A320 de siste 20 årene, mens ingen norske selskaper har gjort det samme?
A320 blir mer og mer populært både i Europa, Amerika og Asia. I Europa er det vel nå kun noen få operatører av 737, A320 er den dominerende flytypen når det gjelder narrowbodies.
Til og med i USA er tradisjonelt lojale Boeing-operatører som American og Delta i ferd med å skaffe seg betydelige Airbus-flåter.
Hvorfor er både SAS (i Norge) og DY fortsatt så lojale overfor Boeing og 737?
Hva er det som gjør at nesten alle de store europeiske nettverksselskapene har gått fra 737 til A320 de siste 20 årene, mens ingen norske selskaper har gjort det samme?