Hvorfor (ikke) fly med FR (splittet fra "Jomfrutur til Alicante")

Re: Jomfrutur til Alicante

Takk for meg - resten av debatten er uten meg, og good luck til den første av dere som sitter i et fly som går tom for fuel...!

K

Greit nok for meg at du mener å jobbe i Ryanair er tusen ganger værre enn barnearbeide. Den retten skal du ha å mene det.

En annen ting er den uttalelsen du kommer med over. Hvis du er flyver selv, så vet du innerlig godt at det er et regelverk for dette, og at det er tilsynsmyndigheter som kontrollerer hva som skjer.

Å komme med en slik uttalelse som du gjør der, gjør faktisk at jeg mister all respekt. Det er lov å være uenig, men for å komme med slike uttalelser fra din posisjon, bør du et solid grunnlag og bevis på dine uttalelser.

Vi som jobber i flybransjen opplever både det ene og det andre. Og det kan fortelles historier om alle selskap, også ditt.

IMM

Det må jo være opp til den enkelte selv og bestemme hva han vil fly med... FR kommer jeg aldri til å fly med uansett om det er det siste selskapet som er igjen... Men det er ikke på grunn av dårlige arbeidsforhold/sikkerhet i selskapet... Grunnen er enkelt og greit at det sitter en kar i Irland og tjener store penger på å drive ett flyselskap på helt andre premisser enn det jeg kan stå inne for... Han er der for å tjene penger, ikke noe annet... Sikkert mange andre selskap som gjør det samme men det er ikke så tydelig som hos FR.. Selskaper som er i markedet for å være med å skape noe, bidra til at verden faktisk går rundt er de selskapene jeg velger å fly med... At de da tar noen tusenlapper med for dette gjør meg liksom ingenting da det er slik samfunnet er bygd opp...
Fly hva dere vil for min del men meg ser dere aldri putte penger i lommeboka til en slik mann!!

Er denne tråden kun startet for å drive med krangling?
Bør ikke et åpent forum som dette mane til noe mer sakelighet som noen over i tråden er inne på?
Tøvete innspill bør ties ihjel etter min oppfatning uten å ta stilling til sannhetsgehalten i temaet her.
Vedkommende som starter en slik tråd bør også tenke på omdømmet til eget selskap.
En skipper med ansvar for mange passasjerer på hver flight forventer jeg har et annet og noe mer sindig tilnærming til saker enn det som her kommer på trykk.
P.S. For noen år siden skulle jeg fly med en WF Q300 fra BGO og ned til SVG.
Mens flight crewet ventet på lastepapirene gikk tiden og skipperen mistet tålmodigheten. Han spratt ut av setet i sinne og for opp til gaten for å refse den nyansatte red cap'en.
Det skulle han ikke ha gjort i forhold til meg , fordi en slik oppførsel aksepterer ikke jeg som kunde av en skipper. Følgelig gikk jeg av flighten og tok en senere BU flight i steden ned til SVG.

Last edited:
Er denne tråden kun startet for å drive med krangling?
Delvis.
Den er egentlig del av en annen tråd som omfattet at FR hadde startet sin nye rute fra TRF til ALC.
Problemene oppsto da første innlegget i denne tråden dukket opp.

Foreslår at en av moderatorene stenger denne tråden.
Hvorfor vil dere alltid stenge tråder osv. når folk er usakelige eller uenige?
Dette er jo et forum, ikke ett arbeidsverktøy eller lignende.

Jeg syntes i alle fall dette er ypperlig underholdning.

Alltids noe dritt om Ryanair, jeg selv synes dette er morsomt å diskutere å se hvor sint folk kan bli egentlig. Denne tråden kan jo bli en offisiel Ryanair slaktningstråd, da hver uke at det er noe nytt som er verdt å diskutere..

Jeg mener at folk her med sterke påstander, bør underbygge disse med fakta før de påstår at dette er den faktiske sannheten!

Hvorfor ikke fly FR?
Sjekk bagasje-håndteringen du får for 10£ one way:colgate:;

Litt uflaks der, ja.:) Det kan vel riktignok skje selv den beste, skulle jeg tro. Jeg har nå sittet og sett på stuere på OSL som ikke akkurat brukte silkehansker, og derfor forsøker jeg i det lengste å la være å sjekke inn baggasje....:D

Hvorfor vil dere alltid stenge tråder osv. når folk er usakelige eller uenige?
Dette er jo et forum, ikke ett arbeidsverktøy eller lignende.

Jeg syntes i alle fall dette er ypperlig underholdning.

Uenighet er OK , men da i saklige former.
Usakelighet tjener ingen. Aller minst Forumet.
I et åpent Forum har alle kollektivt ansvar for sakelighet og respekt over hverandre.
Det er fullstendig misforstått at usakelighet og kranglig er "ypperlig underholdning".
Det tror jeg meget bestemt at eieren av Forumet CK kan underskrive på.
De som har denne holdningen bør søke andre fora etter min oppfatning.

Alltids noe dritt om Ryanair, jeg selv synes dette er morsomt å diskutere å se hvor sint folk kan bli egentlig. Denne tråden kan jo bli en offisiel Ryanair slaktningstråd, da hver uke at det er noe nytt som er verdt å diskutere..

Denne type holdninger bør du holde utenfor forumet her.
Kanskje det er tid for å vurdere et annet forum med slike tanker?

Jeg synes det er viktig at vi har en romslig takhøyde her inne! Det må være lov å yttre seg i sterkt negative baner om et selskap. (Men dog ikke på et personlig plan mot andre navngitte personer).

Hvis noen mener at den som yttrer seg negativt tar feil, så er det jo bare å motposte. Så jeg synes denne tråden er helt ok. Minst mulig sensurering er tingen!

Selv kommenterte jeg en FR post her hvor jeg gav uttrykk for at jeg ikke er noen FR fan i mye mildere ordelag enn det Kapt Krok gjør her, og den posten ble slettet uten videre. Selv om den ikke inneholdt noen fornærmelser eller stygg ordbruk. Litt ironi kanskje, men det var så alt. Så det at denne posten ikke har blitt refusert er kanskje et signal om at takhøyden her på forumet er løftet? I såfall tar jeg gjerne en skål på den! Og stå på Kapt Krok! Det skal være lov å ha sine egne meninger her! Men man må også tåle at noen ikke er enig med en!

BF:cool2

Nå, så er vi i gang igjen.

Krok, hvordan var det med vedlikeholdsrutinene til SK sine airbusser/langhalingsflåten her for en tid tilbake. Det var jo bare noen år etter at det ble avdekket at de brukte bremser fra en 600 eller 700 på en 800, sånne ting bekymrer meg.
Fuel i FR, lovpålagt samt at vi uplifter der det er billigst på en rundtur. Om vi ikke uplifter tar vi litt ekstra, men det er tull å ligge i holding for lenge, en eller to runder er nok. Når jeg jobbet i DK, var det et helikopter som diverted fra EBJ etter ett forsøk for det var det de hadde fuel nok til, var det unsafe? Med 1000-1200 flyvninger om dagen som brenner 25kg ekstra i timen pr. ekstra tonn så blir det fort pææng av å ta med ett tonn eller to ekstra fordi jeg tror det kan bli dårlig vær.
Skal vi se, idag landet vi med 4350kg og 2950kg, forrige gang jeg var ute med 3400,3600,4300 og 3400kg, svært liten sjanse for å løpe tørr med sånne tall. Har tilsvarende tall for tre år tilbake.
Videre, baser i Irland, England, Sverige, Tyskland, Frankrige, Spania og Italia. Det blir myndigheter i syv land som følger opp ekstra godt, de har ennå ikke funnet noen grunn til bekymring. I tillegg får vi SAFA inspeksjoner sikkert oftere enn andre, fordi noen håper vi skal ha noen feil.

En gang fløy jeg SK full av eldre godt betalt kabinbesetning mellom MAN og OSL, hun ene hadde bandasjert kne. Veldig glad det ikke ble behov for evakuering!
Barnearbeid, mener du virkelig at disse kabinbesetningene fra tidligere øst-europeiske land ikke kan velge selv-er de virkelig direkte u-intelligente som som velger en jobb som gir ca £1500, og i beste fall opp mot £2500, lønnsnivået for kabinbesetning i Norge er for høyt.

Har sagt det før, er ikke kjempetilhenger av FR selv men jeg jobber her og føler ikke noe press i noen retning. Det blir bare litt håpløst å lese om tullebukker som har hørt at noen har lest om en som har sagt at han kjenner en som fikk sparken i FR for det ene eller andre.

Move on

P.S. For noen år siden skulle jeg fly med en WF Q300 fra BGO og ned til SVG.
Mens flight crewet ventet på lastepapirene gikk tiden og skipperen mistet tålmodigheten. Han spratt ut av setet i sinne og for opp til gaten for å refse den nyansatte red cap'en.
Det skulle han ikke ha gjort i forhold til meg , fordi en slik oppførsel aksepterer ikke jeg som kunde av en skipper. Følgelig gikk jeg av flighten og tok en senere BU flight i steden ned til SVG.

Slikt står det respekt av! Godt at noen tar ansvar der vi andre rister på hodet.

Kan ikke dy meg, men her er noe jeg fant etter ett kjapt søk på aftenposten.no, også godt kjent som en objektiv og korrekt avis av folk flest:

Verdens ti sikreste flyselskaper
Ranking Flyselskap
1 Qantas Airways
2 Finnair
3 Cathay Pacific
4 All Nippon Airways
5 Air Berlin
6 Virgin Atlantic Airways
7 Ryanair
8 Emirates
9 EVA Air
10 Qatar Airways

http://www.aftenposten.no/reise/article1870555.ece

Det må jo være opp til den enkelte selv og bestemme hva han vil fly med... FR kommer jeg aldri til å fly med uansett om det er det siste selskapet som er igjen... Men det er ikke på grunn av dårlige arbeidsforhold/sikkerhet i selskapet... Grunnen er enkelt og greit at det sitter en kar i Irland og tjener store penger på å drive ett flyselskap på helt andre premisser enn det jeg kan stå inne for... Han er der for å tjene penger, ikke noe annet... Sikkert mange andre selskap som gjør det samme men det er ikke så tydelig som hos FR.. Selskaper som er i markedet for å være med å skape noe, bidra til at verden faktisk går rundt er de selskapene jeg velger å fly med... At de da tar noen tusenlapper med for dette gjør meg liksom ingenting da det er slik samfunnet er bygd opp...
Fly hva dere vil for min del men meg ser dere aldri putte penger i lommeboka til en slik mann!!

Hvis det er kriteriene du bruker før du legger igjen penger rundt omkring, er jeg litt spent på hvor du handler mat, hvor du handler bil, hvor du kjører buss eller tog, hvor du handler bensin osv. Mulig det er nytt for deg, men ALLE som driver butikk gjør det for å tjene penger. Olav Thon liker å framstilles som en halvtomsete nisse, men er en beinhard businnesmann. Kjos framstilles som noe i nærheten av det samme, men driver flyselskap for å tjene penger han også. Reitan får det til å se ut som om hans største bekymring er at nordmenn må betale for mye for maten og ølen. Han tar selvføgelig så mye han kan for maten til de samme nordmennene. NSB kjører ikke rundt med togene sine fordi de syns det er rasende morsomt, de prøver å tjene penger de også.

ALLE prøver å tjene penger på deg, hele tida, hver dag. At ikke alle klarer det, er en annen sak ;)

Denne traaden kvalifiserer til den minst konstruktive traaden jeg noen gang har sett paa dette forumet..

Denne traaden kvalifiserer til den minst konstruktive traaden jeg noen gang har sett paa dette forumet..

Du har ikke vært med her lenge.....?:D

Spøk til side:
Utgangspunktet for tråden har nok vært litt vel kraftig, med en språkbruk & karakteristikker som iallefall jeg reagerte på. På den annen side så har nå en som ser ut til å jobbe i FR ("ren flaks") kommet med i debatten, og kastet et litt annet lys over anklagene som først ble fremsatt noe som jo er positivt.

Det er vel heller ingen tvil om at FR skaper litt engasjement. Det er likevel på sin plass å gjøre som OJB - å poengtere at det er viktig å opprettholde en viss grad av saklighet selv om man blir engasjert.

Back