Northrider
FlyKirurg
JoeW, vi snakker om FR og MoL her.
Alt som ikke trengs, er ute.

Og Kenneth, jeg er faktisk litt forundret at du hevder Ryanair diverter til andre steder så fort fordi de ikke har fuel nok til holding. Også jeg undrer meg hvor du har det fra.
Ja, og så kan man jo se det positive i vektbesparelsen: I disse miljøtider burde det være positivt at forbruket er så lavt som mulig. Å fly rundt med unødvendig mye vekt fører til unødvendig mer utslipp. Men selvfølgelig så er det ikke derfor Ryanair er kjipe på vektene, men det blir et resultat av det uansett.
Mindre fuel er bare èn av mange argumenter som FR bruker til et mindre fuel-forbruk.
- Mindre Fuel i tanken
- Minimalt med håndbagasje
-Minimalt med bagasje, ender opp med å måtte betale flere hundre kroner for de ekstra kiloene du har med.
- De har kastet vekk stollommen med et safetycard. Safetycardet er en klistrelapp som er klistret på seteryggen.
-Enkelte ruter har faktisk hand-luggage only - det sparer man på.
-In Flight Entertainment= Nada (?)
Disse tingene er bagateller for de fleste. Men det er utrolig hvor hva man kan spare penger på i flybransjen.
Jeg jobbet på SAS Technical i min arbeidsuke for et par år siden. Da skulle vi veie en MD-90 fra Hello, og noen interiør-mekanikere hadde glemt å tømme flyet for alt av spyposer,kaffefiltre etc etc.
Det var en god del kilo som kom ut derifra etter at vi var ferdige med å tømme det som måtte tømmes.![]()
Det kan ikke utgjøre SÅ stor forskjell?
De "gambler" ikke med fuelen. Men de tar ikke med seg mer fuel enn de kravene JAA har satt. Det er til destinasjonen og 45 minutter reserve.Ja, men når de først HAR spart på alt det andre, hvorfor "gamble" med sikkerheten og ha mindre fuel? Det virker så meningsløst, til tross for at fuel'en sikkert veier en god del sjøl. Det kan ikke utgjøre SÅ stor forskjell?
Det er faktisk ikke sant. Et tyngre fly glir lenger enn et lett fly.Det sparer jo miljøet å glidefly uansett, så lenge motorene er av. Tja, jo lettere flyet er jo lengre kan du "glide" bortover.
Det er faktisk ikke sant. Et tyngre fly glir lenger enn et lett fly.![]()
Hva hente med maskinen på CIA? Ble den avskrevet etter multiple birdstrike?Beklager IMM, men i motsetning til deg så er jeg faktisk overasket over at Ryanair ikke har avskrevet noen 737'er i ulykker ennå...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.