Hvorfor har SAS 3 piloter på sine fly til USA`s østkyst ?

Farmer

ScanFlyer Crusty
Hvorfor har SAS 3 piloter på sine fly til USA`s østkyst ?

Jeg la merke til at det var 3 piloter på SK903 fra Stockholm til Newark når jeg fløy med den for et par dager siden. Hvorfor er det slik ?
Jeg trodde at de forlengst var nede på 2 piloter per tur til østkysten.
Sammenligner man med en t/r OSL-LPA, så er vel dette en lengre tur for et crew enn en reise over atlanteren med nattstopp.
Hva gjør andre sammenligbare selskap på lignende turer til NYC ?
 
Replying to Topic 'Hvorfor har SAS 3 piloter på sine fly til USA`s østkyst ?'

Trodde også at det bare var to piloter. Kan tenkes at det var en som var på opplæringer eller noe slikt som gjorde at de hadde 3. Tipper FBU4EVER kan gi et bedre svar.

Rekorden jeg har vært ute for var 9 piloter mellom CPH og LHR med Varig. Det var tydeligvis 3 piloter som standard, og så var det 3 dobbel besetning. Antar det har noe å gjøre med at det var jomfruturen til 777 i RG regi.
 
Replying to Topic 'Hvorfor har SAS 3 piloter på sine fly til USA`s østkyst ?'

CO bruker 3 på OSL-EWR, men tror den ene reiser passivt den andre veien. Grensa er vel 8 timer?
 
Replying to Topic 'Hvorfor har SAS 3 piloter på sine fly til USA`s østkyst ?'

Opplæring er ett lite clue her, vet ihvertfall at endel A340 piloter har utsjekk på A330 i Februar.
 
Replying to Topic 'Hvorfor har SAS 3 piloter på sine fly til USA`s østkyst ?'

Originally posted by Farmer


Jeg la merke til at det var 3 piloter på SK903 fra Stockholm til Newark når jeg fløy med den for et par dager siden. Hvorfor er det slik ?
Jeg trodde at de forlengst var nede på 2 piloter per tur til østkysten.
Sammenligner man med en t/r OSL-LPA, så er vel dette en lengre tur for et crew enn en reise over atlanteren med nattstopp.
Hva gjør andre sammenligbare selskap på lignende turer til NYC ?


SK har 3 piloter på alle long haul flyvninger. I sommers var der som forsøg kun 2 piloter på CPH-EWR, CPH-IAD og ARN-EWR, men man er gået tilbage til 3 piloter.

Jeg mener at argumentet er sikkerhed. Det er lange flyvninger, om natten den ene vej. Er man kun 2 piloter er det tilladt for den ene at snooze i cockpit i 15-20 minutter ad gangen. Når de er 3 hos SK så er der hele tiden 2 piloter der er alert mens den 3. kan hvile i længere tid af gangen.

MOB
 
Replying to Topic 'Hvorfor har SAS 3 piloter på sine fly til USA`s østkyst ?'

Vi flyr med 2 piloter som prøveprosjekt på USA østkyst om sommeren,3 om vinteren som standard.

Forskjellen med transatlantisk,eller rettere sagt øst-vest flygninger og la oss si Skandinavia-Kanariøyene er tidsforskjellen.8 timer øst eller vestover sliter mye mer enn nord-syd.

I motsetning til alle andre selskaper som flyr fast med 2 piloter på Europa-USA østkyst,har SAS kun 24 timers stopp i EWR/IAD,mens de andre har 48 timer (kun for pilotene,kabinen har kun 24 timer.)
 
Back
Top