Hvorfor har ikke media mer fokus på suksesshistorien Rezidor SAS?

morr

ScanFlyer Blue
Hvorfor har ikke media mer fokus på suksesshistorien Rezidor SAS?

Rezidor SAS har virkelig skutt fart de siste årene og er et av verdens raskest voksende hotellselskap. Når man er ute og reiser, enten det er i Asia eller Europa er det nærmest umulig å ikke støte på et SAS-hotell. Det er jo ofte mye media-fokus på norske/skandinaviske selskap som lykkes i utlandet, som Telenor, Hydro etc. Hvorfor er det ikke mer fokus på denne delen av SAS? Tipper det er mange som ikke engang vet at SAS eier en betydelig andel i dette selskap. Choise-kjeden får jo mer oppmerksomhet enn SAS-hotellene. Mer PR rundt dette kan jo gjøre at folk ser mer verdi i SAS-konsernet.

Re: Hvorfor har ikke media mer fokus på suksesshistorien Rezidor SAS?

"the only good news is bad news..."

Rezidor SAS er vel opptatt av å drive hotel - ikke nødvendigvis opptre i ungdommelige klær, kjøre raske biler og skifte ut kona i yngre modeller...:rolleyes: men når det er sagt - så er det også imponerende å se hva ChoiCe (med c) har fått til siden de for mange år siden kjøpte de gamle Muller hotellene (6 stk) fra Mastemyr til Stjørdal.

Nu har ju faktiskt SAS hotellverksamhet kommit att hamna lite i mediernas ljus. Den kommande börsintroduktionen av bolaget har gjort att det skrivits en del artiklar om SAS doldis i affärspressen.

Kanskje Norwegian skulle følge etter med "Kjos-Hotels"? :nor

Greit nok at Rezidor SAS tydeligvis har suksess (hva det enn må innebære:exclamati ), men deres loyalitetsprogram "goldpointsplus" er helt ubrukelig for meg og helt sikkert de fleste som legger igjen en del "lapper" utav egen lomme. Er i dag Gold pga. en KLM kampanje tidligere i år og har etter 10-12 stay kun fått en oppgradering. Det var på SAS Airport ellers ingen annen oppmerksomhet fra hotellene. Jeg har nå valgt å opptjene basic EB poeng i stedet. Ble EBG i sommer og opplevde å bli oppgradert hos SAS i BOO da jeg spurte om hvilket kort som ville gi meg noe ekstra. Det var EBG som "vant":wink

Imidlertid, er HHonors min primær hotellkjede. Hvor de vet å premiere sine loyale kunder. Som gull blir jeg feks. nesten alltid oppgradert til executive floor på de Hilton hotellen i Europa som har det. Hos Scandic vanker det alltid pengesjekk for bruk på hotellet og som regel en romoppgradering. I tilleg opptjener jeg både flymiles og HHpoeng. HELT FANTASTISK:exclamati

Men Radisson SAS har ofte mye stiligere hoteller... Se på hva de har gjort i Frankfurt og Berlin...

Originally posted by EB

Men Radisson SAS har ofte mye stiligere hoteller... Se på hva de har gjort i Frankfurt og Berlin...

....men ikke bruk Portman i London som ett eksempel.

SAS eier vel ikke så mange hoteller lenger,men de låner ut logoen sin til en rekke kjeder som driver hotellene for dem.Ikke bare Radisson,men også Rezidor.Det fins Radisson SAS-hoteller og bare Radisson.Det fins Rezidor SAS-hoteller og bare Rezidor.Det er vel hele Rezidor som som går bra,ikke bare Rezidor SAS.

Originally posted by EB

Du har helt rett i at eksteriøret er imponerende, kanskje ikke så rart etter at kjendis arkitekter er blitt brukt. Jeg vil heller betale ca EUR 140 hos Hilton med oppgradering til adgang til loungen enn å betale ca EUR 180 hos SAS uten lounge. Begge hotellene er 5*. Radisson SAS får et stort pluss for fri nettbruk hvor Hilton SUCKS. Må betale EUR 25-30:(

Originally posted by FBU 4EVER

SAS eier vel ikke så mange hoteller lenger,men de låner ut logoen sin til en rekke kjeder som driver hotellene for dem.Ikke bare Radisson,men også Rezidor.Det fins Radisson SAS-hoteller og bare Radisson.Det fins Rezidor SAS-hoteller og bare Rezidor.Det er vel hele Rezidor som som går bra,ikke bare Rezidor SAS.

Det er vel Carlson som er rettighetseier til det hele.

Carlson Companies

SAS äger 75 procent av Rezidor SAS, medan Carlson Hotels äger 25 procent. Hotellverksamheten har ett uppskattat värde på mellan 6-10 miljarder SEK - pengar som SAS är i behov av och därför väldigt gärna önskar börsintroducera bolaget, dvs göra sig av med det.

Att förstå vem som äger vilket varumärke är inte helt enkelt. Jag antar att Carlson äger Radisson, medan SAS (genom Rezidor SAS) är ägare av Radisson SAS. Park Inn verkar både Carlson och Rezidor SAS göra anspråk på. Antar att det är någon form av franchising-avtal slutet mellan dom båda bolagen.

Omtale i DN i dag side 28-29. "Hotellene løfter SAS - prisen og interessen for SAS' hotellvirksomhet øker. For flykonsernet åpnes en etterlengtet mulighet for vekst"

Rezidor SAS er det nye navnet på SAS International Hotels. Ingen ting som kun heter Rezidor. Så har du Radisson SAS, Park Inn (by Rezidor SAS) som egne brands under Rezidor SAS paraplyen. De fleste av hotellene drives av Rezidor SAS men noen er franchise hoteller - som f. eks. Radisson SAS Lillehammer og Park Inn ved Kastrup (disse drives av et norsk selskap)

Originally posted by OSLflyer

Greit nok at Rezidor SAS tydeligvis har suksess (hva det enn må innebære:exclamati ), men deres loyalitetsprogram "goldpointsplus" er helt ubrukelig for meg og helt sikkert de fleste som legger igjen en del "lapper" utav egen lomme. Er i dag Gold pga. en KLM kampanje tidligere i år og har etter 10-12 stay kun fått en oppgradering. Det var på SAS Airport ellers ingen annen oppmerksomhet fra hotellene. Jeg har nå valgt å opptjene basic EB poeng i stedet. Ble EBG i sommer og opplevde å bli oppgradert hos SAS i BOO da jeg spurte om hvilket kort som ville gi meg noe ekstra. Det var EBG som "vant":wink

Imidlertid, er HHonors min primær hotellkjede. Hvor de vet å premiere sine loyale kunder. Som gull blir jeg feks. nesten alltid oppgradert til executive floor på de Hilton hotellen i Europa som har det. Hos Scandic vanker det alltid pengesjekk for bruk på hotellet og som regel en romoppgradering. I tilleg opptjener jeg både flymiles og HHpoeng. HELT FANTASTISK:exclamati

Jeg har også goldpointplus og er helt enig i at det er et elendig bonusprogram. Ganske oppsiktsvekkende at det er så svakt. Har også Hilten HHonors Gold VIP - et program som er utrolig mye bedre, selv på basic-nivå.

Når nå Hilton selger Scandic blir jo ikke HH-kortet så veldig spennnede i Skandinavia...

Jeg hadde nylig et business-rom på Radisson SAS Plaza i Oslo, i 35.etasje. Nyoppusset vel og bra, men senga var knallhard. Nyttet ikke å myke den opp heller med diverse aktiviteter. Nei takke meg til min egen Wonderland.

Back