...Selvsagt var det ikke i BlåKors ånd at SAS kjøpte restene av Braathens
Originally posted by P.A. VIKING
Selvsagt var det ikke i BlåKors ånd at SAS kjøpte restene av Braathens, det var Biz.
Men jeg skrev det i contexten at SAS Group ikke satser i Norge.
Originally posted by EB
En gavepakke fra konkurrenten KLM!!!
Originally posted by EB
Med dagens belegg på SAS Intercont så ser det da ut som om SAS klarer å matche pris for veldig veldig mange...
Originally posted by P.A. VIKING
Det kommer jo an på hvor lang horisont man ønsker å ha både fremover og bakover.
Hm, for 4 år siden så var det SAS (og ikke SAS Norge) som reddet Braathens, og nå sier man takk for hjelpa adjøss ? .
Det er vel ikke slik at ingen Normenn flyr med SAS , men en håndfull individer her på forumet
ynder å tro det.
Sjekket flight status på OSL en fordmiddag her i denne uken, SAS (alle de SAS'ene) hadde hatt 80 avganger, DY hadde 17 på samme tid. Vil vel tro at det var endel Normenn ombord i alle de avgangene.
Prøv heller en litt annen tilnærming til "problemet"....
Originally posted by BU-veteran
Og gamle Ludvig Braathen "snur seg vel i grava", hadde han visst hvordan hans livsverk ble ødelagt.....
Originally posted by CK
Å påstå at STO bestemmer hva SAS Braathens skal eller ikke skal gjøre - om business caset er rett - er i beste fall å snakke mot bedre viten. Alle de fire SK-selskapene har som mål å tjene flest mulig penger til sine eiere, og dersom SAS Braathens kan tjene penger ved å fly BGO-CDG, så gjør SAS Braathens det selv om det betyr færre paxpå BGO-CPH og CPH-CDG...
Originally posted by TOS
Originally posted by CK
Å påstå at STO bestemmer hva SAS Braathens skal eller ikke skal gjøre - om business caset er rett - er i beste fall å snakke mot bedre viten. Alle de fire SK-selskapene har som mål å tjene flest mulig penger til sine eiere, og dersom SAS Braathens kan tjene penger ved å fly BGO-CDG, så gjør SAS Braathens det selv om det betyr færre paxpå BGO-CPH og CPH-CDG...
Jeg antar at SAS HQ har noe de skulle sagt i de tilfeller der ruter ut fra Norge kan resultere i redusert trafikk via ARN eller CPH...? Konsernet er vel ikke opptatt av at en enkelt del av konsernet skal tjene mest mulig penger, men at overskuddet maksimeres for hele konsernet. Hvordan gjøres denne koordineringen? Legger man f.eks. inn tapt inntekt på BGO-CPH og CPH-CDG som en "kostnad", eller hur...? Jeg er bare interessert.
Dersom en slik koordinering ikke ivaretas så vil man vel kunne skyte seg selv godt i foten. Likevel så er det sikkert slik at SAS Braathens (og de andre selskapene) har en god del handlingsrom.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.