Hvorfor er SAS så tafatte på IC?
Vi vet jo at vi Skandinaviere er et av folkeslagene i verden som reiser mest, vi er rike, og trenden er at vi reiser oftere enn før, og lengre enn før.(Tar gjerne ei langhelg i NYC). KLM, Lufthansa, BA, Finnair, Quatar osv støvsuger det skandinaviske markedet for IC reisende.
Likevel har vår flag carrier en veldig liten IC-flåte. Kun 11 fly. Hvorfor tør ikke SAS å stase? Markedet er jo tydeligvis her.
En satsing på IC vil jo også kunne fylle opp feeder fly fra Nord-Europa. Som igjen vil kunne resultere i at SAS kan sette inn større fly på de rutene og senke CASK uten å senke RASK så veldig.
Vi vet jo at vi Skandinaviere er et av folkeslagene i verden som reiser mest, vi er rike, og trenden er at vi reiser oftere enn før, og lengre enn før.(Tar gjerne ei langhelg i NYC). KLM, Lufthansa, BA, Finnair, Quatar osv støvsuger det skandinaviske markedet for IC reisende.
Likevel har vår flag carrier en veldig liten IC-flåte. Kun 11 fly. Hvorfor tør ikke SAS å stase? Markedet er jo tydeligvis her.
En satsing på IC vil jo også kunne fylle opp feeder fly fra Nord-Europa. Som igjen vil kunne resultere i at SAS kan sette inn større fly på de rutene og senke CASK uten å senke RASK så veldig.
Last edited: