Hvordan slaa i hjel 9 timer paa LAX?

Cecilie

ScanFlyer Crusty
Medlem
Heisann!

Naa er altsaa billettene til Hawaii-turen min i februar booket, og paa hjemreisen til BFF faar jeg 9 timer fra AA-flighten fra HNL til Frontier-flighten videre til DEN gaar.
Jeg vil karakterisere meg som ganske reisevant, ogsaa paa egenhaand, men jeg har vel kanskje innsett at for en jente paa snart 18 aar, saa er det kanskje ikke saa lurt aa forlate flyplassen, til fordel for LA-by?

Er spottemulighetene paa LAX gode - airside?

Tar i mot tips, men 9 timer med fly skulle jeg visst klare, mente far min da han booket billettene. Han kjenner meg for godt ;-)

LA-by er egentlig ikke noe særlig - LAX er bygget opp av flere store forsteder. Du kunne ta en taxi til Venice eller en annen mindre by ved kysten, spise litt, shioppe litt og sikkert spotte litt også.

De er gode, men du må et stykke bort. R25L skal være det beste stedet. men du bør ta taxi dit! Når skal du til LAX forresten?

Alternativt kan du jo høre med Frontier om du kan komme med et tidligere fly til Denver...

Jeg skal til LAX 19.februar 09.

Naa er billettene booket og betalt, men siden ingen tidligere flighter kom opp? Synes det var litt merkelig, men. 9 timer skal vel gaa greit om jeg har noe aa gjoere!

Det beste alternativet er selvsagt å dra opp til Santa Monica municipal airport, leie en C-172 og ta "mini route" over LAX. Fantastisk utsikt ;)

(Bare måtte) Hadde selv en flott LA sightseeing tur gjennom VFR-korridoren mot nord.
(selvsagt i en C172 :))

Attachments

• IMG_5928.jpg
    IMG_5928.jpg
    114.2 KB · Views: 309
Selvfølgelig måtte du det!! :) Fantastisk tur!! Gjort det mange ganger selv. Hvor leide du fly fra, VNY, SMO, BUR, CMA?? Uansett, med mini route kan du fly så lavt som 2500 f, med vfr corridor, må du enten 3,5 eller 4,5 k fot!

Leide en C172SP i KTOA (Torrence Municipal), siden vi var i det området. Ble en fin runde rundt hele LA og Hollywood, men tiden strakk seg ikke til Catalina, dessverre...
Du har vært CFI på SMO?

Nei, har "bare" ppl, ifr og cpl fra SMO. Vanskelig å visum til cfi :(
Har selv vært på Torrance. (Er det ikke TOA om jeg ikke husker feil?)

Kom btw akkurat hjem fra LA, men ble dessverre ikke besøk på SMO denne gang

Jupp, det er TOA, Torrance.. Putter man en K foran alle US Airports, får man ICAO-kode.. derfor ble det KTOA ;)
Stemmer det ang. visum og CFI... Fikk høre fra ett eller annet sted eller i Flynytt (...?) at det var noe om at grunnet dårlig pilotmarked i USA, så ville ikke amerikanske myndigheter utgi visum med arbeidstillatelse som CFI etter endt utdannelse...

Alternativt kan du jo høre med Frontier om du kan komme med et tidligere fly til Denver...

Ja, Frontier har 6-8 daglige LAX-DEN. Det kan jo hende at den som bestilte billetten tok billigst mulig alternativ og at den avgangen som var 9 timer senere var billigst. Det betyr langt i fra at det ikke finnes plass paa tidligere avganger.

Men saa spoers det hva du har booket videre fra DEN.

Paa LAX er det langt aa spasere til spotterstedene. Restauranten Encounter gir deg meget bra utsikt over rullebanene og er kort unna terminalene

http://www.encounterlax.com/encounter_contact.html

Vel, ved den første bestillingen, ble den en feil, så min far måtte bestille om igjen, og jeg ender opp med kun godt og vel 3 timer i LAX.

Ellers ser reisen slik ut:

UNITED AIRLINES - UA 5100
WED 11FEB
1126 1221
SCOTTS BLUFF DENVER INTL
NON STOP DURATION 0:55

ZK 5100 FLIGHT OPERATED BY ZK GREAT LAKES AVIATION
EQUIPMENT: BEECHCRAFT 1900/1900C/1900D

UNITED AIRLINES - UA 77
WED 11FEB
1325 1957
DENVER INTL HONOLULU INTL
1 STOP DURATION 9:32

STOP
INFORMATION ON BOARD: FOOD AND BEVERAGES FOR PURCHASE
DENVER CO - SAN FRANCISCO CA
EQUIPMENT: BOEING 757-200
SAN FRANCISCO CA - HONOLULU HI
CHANGE OF AIRCRAFT: BOEING 767-300/300ER

(huff, detta blir en lang tur, men godt at det er maskin bytte i SFO. Noen som vet hvordan det er i economy på 763ER til United?)

Hjematt!

UNITED AIRLINES - UA 84
WED 18FEB
2153 0509
HONOLULU INTL Los Angeles INTL 19FEB
NON STOP DURATION 5:16

ON BOARD: FOOD AND BEVERAGES FOR PURCHASE
EQUIPMENT: BOEING 767-300/300ER

UNITED AIRLINES - UA 558
THU 19FEB
0825 1141
Los AngelesINTL DENVER INTL
NON STOP TERMINAL 7 DURATION 2:16

EQUIPMENT:BOEING 757-200

UNITED AIRLINES - UA 5101
THU 19FEB
1530 1623
DENVER INTL SCOTTS BLUFF
NON STOP DURATION 0:53

ZK 5101 FLIGHT OPERATED BY ZK GREAT LAKES AVIATION
EQUIPMENT: BEECHCRAFT 1900/1900C/1900D

Gleder meg til dette altså! Det er altså en tur arrangert av Explore America for utvekslingsstudenter i (for det meste) USA og Canada.

Last edited:
Hmmm...

Hvordan faar du til at du har 9 timer paa LAX? Du lander kl 0509 lokal tid. Det gaar to flighter 19. februar med Frontier paa morran: (ikke glem tidsforskjellen).

F9 0416
06:15 AM
09:35 AM
LAX-DEN
2hr 20min

F9 0608
10:45 AM
02:00 PM
LAX-DEN
2hr 15min

Merk at du kommer inn med UA, ikke AA fra HNL. Regner med at du er paa 10:45 flighten. Du boer vaere paa plass ved gaten ca. 45 minutter foer avgang, saa kl 1000. Det gjoer at naar du trekker i fra tiden det tar fra du lander, kommer deg av flyet etc. og tiden du trenger for aa komme deg igjennom sikkerhetskontrollen naar du skal til Frontier sine gater, har du under 4 timer paa utsiden av LAX. En tur opp i Encounter restauranten med kamera er en god plan. Dersom du er sulten, anbefaler jeg deg aa ta en tur til In'n out Burger. Kanon burgere som kun finnes paa vestkysten.

Her er instruksjon om hvordan du kommer deg dit -- gratis (har gjort det selv- ingen problem!

http://www.gadling.com/2008/01/15/free-lax-shuttle-to-in-in-out-burgers/

Free LAX shuttle to In-N-Out Burgers
by Neil Woodburn Jan 15th 2008 @ 9:30AM

Stuck at LAX for a few hours on a layover and hankering for one of the best burgers in all of California? Well, you're in luck.

There's an In-N-Out Burger just around the corner from the airport, and Gadling knows a little trick to get you there for free.

An In-N-Out is located on nearby Sepulveda Boulevard right next to the Parking Spot--a parking structure that conveniently provides free shuttle service. All you have to do is wait under the red "Hotel and Courtesy Shuttle" sign outside of any airport terminal, and when the yellow and black polka-dotted Parking Spot shuttle swings by, jump on board. It will take you literally next door to In-N-Out. Follow your nose through the back door, across the parking lot, and right inside where you need to order a double-double and fries to enjoy the best layover of your life.

There are a few things to be very careful about, however.

First off, you need to make sure that you get on the Sepulveda Parking Spot shuttle; otherwise you will end up at the Parking Spot's Century location. Additionally, you should allow yourself at least two hours to be extra safe. The shuttles come pretty regularly and the drive is only five to ten minutes, but the line at In-N-Out can be as long as 20-30 minutes during peak hours. And then you've got to get back to the airport and through security once again.

Dersom du har sjekket inn bagasje, kan du glemme aa komme deg paa en tidligere flight med Frontier.

PS!! Ikke glem aa registrere deg som UA Mileage Plus medlem saann at du faar alle poengene for denne lange turen!

Nå ser det jo ut som om det hverken blir ni timer eller F9 på jenten, jfr posten over din. :)

Ser det naa, men da jeg svarte paa posten, fantes ingen flight mellom LAX-DEN, saa det har hun nok redigert inn i posten i etterhand.

Uansett, da blir det litt over 3 timer paa LAX og like lenge paa DEN.

Da ville jeg ikke sjansa paa In'n out burger paa LAX, men heller satsa paa en perle paa DEN: QUE BUENO! Meksikansk ved gate B52. Helt kanon mat til en utrolig billig penge. Margarita en er du nok for ung til, men det skader jo ikke aa proeve ;)

Redigerte inn LAX-DEN etter jeg postet den ja - beklager forvirrelsen!

Margarita er jeg nok for ung til, og jeg tar virkelig ikke sjansen på å bli tatt for mindreårig alkoholkonsum, og miste visumet når det kun gjenstår 4 mnd av skoleåret ;-)

Evt. få de registrert på Eurobonus hvis hun allerede er medlem der. UA gir jo tross alt fortsatt 100% der.

Back