Hvordan "overleve" 17+ t i economy - tips ønskes
Om et par uker blir det tur med QF64 (Johannesburg-Sydney) og QF9 (Perth-London) med få dagers mellomrom (economy). Spesielt sistnevnte - med en beryktet trang B787, gjør at smarte tips for å optimalisere comfort er ønskelig. Joda, en upgrade vurderes, men jeg har en merkelig "nerdete" glede av å optimalisere sånne krevende forhold. Er 1,75 høy & 50+ år. Mine forberedelser så langt for QF9 på ca, 17,5 timer er:
- Forhåndsreservert midtgang-sete i midt-seksjonen (3 i bredden) langt fra toaletter mm.
- Nakkekrage (sånn medisinsk whiplash-sak fra apotek)
- Oppblåsbar matte (setene er visst litt harde)
- Reiser bare med håndbaggasje, siste til å gå om bord (midtgang-sete)
- Noe mat/drikke, for å ikke være helt avhengig av når servering skjer om bord
- Kompresjons-strømper
- Noise canceling headphones
- Øye-beskyttelse (blending)
- Noen søvndyssende hjelpemidler
- Kindle lesebrett (ingen wifi hos QF)
Vil også forsøke å ikke vri tidsforskjellen altfor mye (Dehli-tid i hodet er målet). Flere tips for å utvide denne lista mottas med stor takk!
Om et par uker blir det tur med QF64 (Johannesburg-Sydney) og QF9 (Perth-London) med få dagers mellomrom (economy). Spesielt sistnevnte - med en beryktet trang B787, gjør at smarte tips for å optimalisere comfort er ønskelig. Joda, en upgrade vurderes, men jeg har en merkelig "nerdete" glede av å optimalisere sånne krevende forhold. Er 1,75 høy & 50+ år. Mine forberedelser så langt for QF9 på ca, 17,5 timer er:
- Forhåndsreservert midtgang-sete i midt-seksjonen (3 i bredden) langt fra toaletter mm.
- Nakkekrage (sånn medisinsk whiplash-sak fra apotek)
- Oppblåsbar matte (setene er visst litt harde)
- Reiser bare med håndbaggasje, siste til å gå om bord (midtgang-sete)
- Noe mat/drikke, for å ikke være helt avhengig av når servering skjer om bord
- Kompresjons-strømper
- Noise canceling headphones
- Øye-beskyttelse (blending)
- Noen søvndyssende hjelpemidler
- Kindle lesebrett (ingen wifi hos QF)
Vil også forsøke å ikke vri tidsforskjellen altfor mye (Dehli-tid i hodet er målet). Flere tips for å utvide denne lista mottas med stor takk!