Hvordan jobber crew på long haul?

Re: Hvordan jobber crew på long haul?

de turene jeg har sett piloter kommet bak har vært 777 maskiner. Der trodde jeg pilotene hadde senger oppe over bizclassen? Mener å ha sett dette på bilder, men det er kanskje ikke alle selskaper som bestiller det når flyene handles inn på supermarkedet?

Crew-rest varierer mellom selskaper. Eks. har KLM crew-rest for piloter i business-kabinen på sine A330, mens Delta har crew-rest back cockpit på sine A330. Ser du to piloter som hviler samtidig så kan du være sikker på at det er minst to andre en plass ombord.

Mener å ha sett dette på bilder, men det er kanskje ikke alle selskaper som bestiller det når flyene handles inn på supermarkedet?

Og så er det noen som modifiserer sine fly og monterer sine egne design. Her er et eksempel på det, køyer for kabinansatte som man finner bak i himlingen til BAs 777.

Crew_rest_BA.jpg

Og så er det noen som modifiserer sine fly og monterer sine egne design. Her er et eksempel på det, køyer for kabinansatte som man finner bak i himlingen til BAs 777.

SQ sine 777 har nedgang via en luke i dørken ved galley bak biz, sist jeg så noe. Nedi der er det soveplass til 3-4 stk.

-A

Thomas Cook Scandinavia har ikke relief pilot (s) ombord på sine A330. Derfor er man også meget begrenset av subpart Q. Flyvningene til Thailand / Karibien etc. ligger tett på bergrensningene, med nattflyging i WOCL. Til gjengjeld har man en god nedhviling med min. 3 netter på disse longhauls.

A330-pilotene er mixed, og kan ta legger med A320 / A321 i slingen, om det skulle være aktuelt.

For de fleste oppleves nok vinterslingene (longhauls) som langt mer spennende enn de mer hektiske sommerslingene på Middelhavet o.l. Mens andre opplever det som slitsomt med jetlags (øst - vest), og heller tar de kortere turene.

Tally-Ho

Continental has ca samme løsning som BA, ved at hvileområdet er plassert oppunder taket ved dør 3 på sine 777-200ER

P1010091.jpg

P1010090.jpg

TG 777 har hvertfall flight crew rest over bizkabinen.

Morsomt å høre hvordan det funker i litt forskjellige selskaper hvertfall :)

Back