Skuggenheimer
ScanFlyer Blue
Hvordan går OSL-BKK for TG?
Jeg har vært leser en viss tid på dette forumet men registrerte meg igår. Har fått et visst inntrykk av at man her er litt rigide med å holde seg til topic(hvis jeg sammenligner med andre forum) men siden jeg ikke kan helt huske å ha lest en tråd med dette mine spm så velger jeg å poste det her - så får jeg heller unnskylde hvis det fins på side 100 el noe slikt
Det har ihvertfall med Thai sin OSL - BKK rute å gjøre samt litt om cargo
Jeg reiser ofte til Asia og jeg hoppet i taket av glede da jeg fikk høre at Thai skulle starte direkterute fra Gardermoen i Juni 2009. Slippe å mellomlande er en fryd(skal jo stort sett videre i Asia men å kunne legge inn en pit stop i BKK er alltid hyggelig). Det jeg lurer på er belegget på denne ruten. Har reist noen ganger på vår og høst og da har flyene ikke vært halvfulle engang(hverken på turen el returen). Samme med Royal Silk og jeg har inntrykket av endel av disse igjen er ID pax. I tillegg er jo billettene skremmende lave(har vært nede i så lavt som 4200 etpar dager før jeg skulle dra) og ID pax betaler jo ikke stort. Jeg vet jo at man må vurdere en rute over hele året for å få cabin faktor og inntjening. Men hvordan er egentlig økonomien på denne ruten og er det egentlig, slik jeg har hørt rykter om, cargoen som holder ruten gående?
Jeg registrerer at bestiller man fra Thai sine egne sider så quoter de en ganske høy pris ift ebookers, supersaver etc etpar dager før avreise trass i lave bookingtall. Har dette noe å gjøre med Thaikulturen som man fra tid til annen kan se i LOS - er det lav etterspørser så justeres prisene opp, hehe?
Jeg registrerer at det kan se ut som at Thai skal sette inn større utstyr. Er det da cargo og lastekapasistet som prioriteres el er det fordi det er fullt trykk av pax. Vil tippe det første - men er det noen av dere innvidde i bransjen som vet?
Når el hvis DY starter flyninger til Asia er det noe å hente for de på cargosiden etter dere som har innsikt her sitt skjønn?
Ble litt mye dette og ikke skyt meg skal komme sterkere tilbake med mer spot on henvendelser/innlegg..
Jeg har vært leser en viss tid på dette forumet men registrerte meg igår. Har fått et visst inntrykk av at man her er litt rigide med å holde seg til topic(hvis jeg sammenligner med andre forum) men siden jeg ikke kan helt huske å ha lest en tråd med dette mine spm så velger jeg å poste det her - så får jeg heller unnskylde hvis det fins på side 100 el noe slikt

Det har ihvertfall med Thai sin OSL - BKK rute å gjøre samt litt om cargo

Jeg reiser ofte til Asia og jeg hoppet i taket av glede da jeg fikk høre at Thai skulle starte direkterute fra Gardermoen i Juni 2009. Slippe å mellomlande er en fryd(skal jo stort sett videre i Asia men å kunne legge inn en pit stop i BKK er alltid hyggelig). Det jeg lurer på er belegget på denne ruten. Har reist noen ganger på vår og høst og da har flyene ikke vært halvfulle engang(hverken på turen el returen). Samme med Royal Silk og jeg har inntrykket av endel av disse igjen er ID pax. I tillegg er jo billettene skremmende lave(har vært nede i så lavt som 4200 etpar dager før jeg skulle dra) og ID pax betaler jo ikke stort. Jeg vet jo at man må vurdere en rute over hele året for å få cabin faktor og inntjening. Men hvordan er egentlig økonomien på denne ruten og er det egentlig, slik jeg har hørt rykter om, cargoen som holder ruten gående?
Jeg registrerer at bestiller man fra Thai sine egne sider så quoter de en ganske høy pris ift ebookers, supersaver etc etpar dager før avreise trass i lave bookingtall. Har dette noe å gjøre med Thaikulturen som man fra tid til annen kan se i LOS - er det lav etterspørser så justeres prisene opp, hehe?
Jeg registrerer at det kan se ut som at Thai skal sette inn større utstyr. Er det da cargo og lastekapasistet som prioriteres el er det fordi det er fullt trykk av pax. Vil tippe det første - men er det noen av dere innvidde i bransjen som vet?
Når el hvis DY starter flyninger til Asia er det noe å hente for de på cargosiden etter dere som har innsikt her sitt skjønn?
Ble litt mye dette og ikke skyt meg skal komme sterkere tilbake med mer spot on henvendelser/innlegg..
Last edited: