Hvordan er Ilyushin Il-96 å fly med?

Re: Hvordan er Ilyushin Il-96 å fly med?

hehe huff.. da e bedre å velge Domodedovo flyplass... men aeroflot flyr ikke dit.. og heller ikke SAS.. men Lufthansa flyr dit.. og flere europeiske flyselskaper.. Norwegian gjorte det også.. eg har vert på domodedovo.. og har ikke opplevd noe dårligt der.. men som vanlig russisk holdninger der også.. sure betjening på en kafe som ikke tar imot kort som betaling.. og strenge damer ved sikkerhetsjekk med sinte blikk da eg ble ferska med en flaske med vann i ryggsekken.. hehe..
Ved adkomst til domodedovo ved imigrasjonkontroll va damene bak disken som vanlig utrykkløs med steinainsikter.. men sånt er russere .... det er russisk kultur.. men va artig å oppleve for det..
:D

Re: Hvordan er Ilyushin Il-96 å fly med?

Fløy Cubana IL-96 fra Havanna til Madrid påsken 2007, og er glad for det :-)
Fikk en titt inn i cockpit etter landing; veldig romslig, satt 5 mann der inne, må vel være en av de største c.p. på et passasjerfly (?)
Litt spesiell romfølelse i kabinen siden det bare er baggasjehyller på sidene, Cubana valgte å benytte denne ekstra plassen til å henge opp 2 TV skjermer over hverandre framme i biz.class, nesten litt smakløst, og ikke verdens koseligste kabin opplevelse :-)
Selv om jeg betalte litt ekstra for biz (harde seter, samme på SU ? ) haster det av en eller annen grunn ikke med ny tur, opplevde IL-86 som mere spennende, er mer klar for å fly det igjen.
Jeg synes ikke transfer på SVO var ille i det hele tatt de to gangene jeg var der i -07. Hadde riktig nok adgang til både den ene og den andre loungen, men satt hovedsaklig på restaurant i 2. etage i avgangshallen, topp utsikt over rullebane og flyoppstilling. Trengte ikke visum, i alle fall ikke for transfer mellom Aeroflots flyvninger internasjonalt.

Noen bilder av både IL-96 og -86 her, litt nede på siden:

http://forum.scanair.no/showthread.php?t=36873&highlight=747sp

Last edited:
Back