"Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2015)

Forslag til langhelg 23. - 27.12

Noen som har forslag til destinasjon fra SVG 23. -> 27.12 helst et sted litt varmere enn hjemme :-) ?

Re: "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden

Hvordan er det å bade på Sri-Lanka? Farlige undervannstrømmer?

Hørte ikke noe om problemer ved Hikkaduwa i alle fall. Enten er det sanstrand og langgrunt og sand i vannet som begrenser sikt eller så er det koraller helt inn og umulig å bade før man kommer utenfor revet og dit trenger man går som går rundt til yttersiden. Kluet er å finne overgangen mellom disse områdene.

Selv på grunnt vann var det endel å se:

https://www.youtube.com/watch?v=Uv-X8rKqi-0

Planlegger et en måneds langt asia opphold 14. januar - 15. februar.
Det er ønskelig at levekosten er lav og at det er ok internett connection for e-post.

Har sett oss ut enten Vietnam eller Bali.
Noen som har noen formeninger om de to?

Bali seiler opp som en liten favoritt etter å ha sett en del bra hotell på hotels.com i fht Vietnam, men er redd det er en del dyrere og mer turistifisert på Bali.

I Vietnam har vi sett på Phan Tiet, Nha Trang og Da Nang.

Bali seiler opp som en liten favoritt etter å ha sett en del bra hotell på hotels.com i fht Vietnam, men er redd det er en del dyrere og mer turistifisert på Bali.
Bali er noe så spesielt som et sted i sørøst-asia som har regnperiode midtvinters, dit bør man reise når det er sommer. Ellers så bør man styre unna sørlige Bali, vil betegne det som et turisthelvete. Strendene fløt med søppel og det var ikke mulig å gå rundt på kvelden uten å bli tilbudt narkotika og småjenter. Dra heller over til Lombok om du drar dit en sommer.

Vil heller anbefale Philipinene, men kom deg unna Manilla.

Last edited:

Da vi var på Bali i februar opplevde vi kun tre-fire korte, dog kraftige, regnbyger i løpet av to uker. I Sanur (sørøst-Bali) opplevde vi ikke lumske tilbud en eneste gang. Men noe plast på strendene og løshunder. I Kuta var vi ikke.
Indre, nordre og vestlige deler av Bali er fantastisk flott.
Vietnam er også bra. Og Filippinene som Robertaas anbefaler. På sistnevnte ville jeg bla anbefalt Bohol/Panglao.

Vil uansett anbefale et par netter i Manila før en drar videre. Palawan er spennende også..

Bali er noe så spesielt som et sted i sørøst-asia som har regnperiode midtvinters, dit bør man reise når det er sommer. Ellers så bør man styre unna sørlige Bali, vil betegne det som et turisthelvete. Strendene fløt med søppel og det var ikke mulig å gå rundt på kvelden uten å bli tilbudt narkotika og småjenter. Dra heller over til Lombok om du drar dit en sommer.

Vil heller anbefale Philipinene, men kom deg unna Manilla.

Takk for tipsene Robert. Regnperiode på Bali i jan/feb var vi ikke klar over. Ser at Vietnam ikke har regnperiode før på høsten, så da burde det være et bedre valg.
Har hørt gode ting om Lombok så det burde vi kanskje se litt nærmere på til en senere anledning.

Vietnam er også bra. Og Filippinene som Robertaas anbefaler. På sistnevnte ville jeg bla anbefalt Bohol/Panglao.

Vil uansett anbefale et par netter i Manila før en drar videre. Palawan er spennende også..

Ang Filipinene så var jeg der i fjor, vel og merke på det mest turistifiserte av stedene; Boracay.
Det finnes som dere sier veldig mange andre og bedre plasser å dra i det landet, men ref kidnapping og diverse i det siste så er vi noe skeptisk til å bevege oss så mye utenfor store og velkjente hotel/resort, noe som vil begrense opplevelsen.
Berettiget bekymring eller har noen litt mer info om de ulike "grupperingene" som krangler med regjeringen i det landet nå?

Re: "Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2015)

Man må absolutt ikke dra til Mindanao og Abu Sayaf.... Muslimsk terror der...

Mui Ne, Vietnam har veldig bra priser og fine strender. Mekka for Kitesurfing saa du maa nok regne med litt vind og mye kitesurferere overalt.

Mui Ne, Vietnam har veldig bra priser og fine strender. Mekka for Kitesurfing saa du maa nok regne med litt vind og mye kitesurferere overalt.

Det er faktisk Mui Ne som virker som det beste stedet pt. Er ikke Phan Thiet nærmeste by? Noen erfaring om den? Vi trenger noe mer enn bare kitesurfere rundt oss. Vi er glade i restaurant og tar oss gjerne en drink på en pub, men blir aldri sene.

Nha Trang ser vi også mye på. Ser derimot ut som denne plassen får en del blandet kritikk.
Noen som har vært der?

Back