Så lenge man har glede av de fordelene som følger med kortet, altså at de utgjør en forskjell og at man får brukt dem ofte, på reiser man likevel skal ta så er det jo fint. En fordel er jo ingen fordel før man bruker dem - akkurat som bonuspoeng ikke har noen verdi hvis man ikke bruker dem. Det er overhodet ingen grunn til at å ha gullkort på grunn av "status" i seg selv eller å reise masse bare for å oppnå gullkort, i alle fall ser ikke jeg poenget med det. Samtidig bør man være oppmerksom på at slike kort er "vanedannende" - på godt, men også på vondt ...
Helt enig. Synes vel ikke gullkort er noen poeng i seg selv, annet enn de fordelene man har knyttet til det faktisk blir utnyttet. Jo mer man reiser, jo mer betyr slik som lounge access, fast track. Om man reiser lite, har det liten betyding. Da kan jeg godt leve med litt kø, samt å innta en øl/og eller et måltid på en av de mange spisestedene på flyplasser rundt omkring.
På en annen side er det som sagt ovenfor, veldig vanedannende, og jeg vel ikke helt hvordan det er uten kortet. Har en liten smal av det når jeg reiser DY eller charter, og de som sier at ikke lojalitets kort ikke har noen betyding, de vet ikke hva de snakker om