Det har vært diskutert, men ingen undersøkelse.Dette ble vel diskuyert i en annen tråd? Blir nok restriksjoner på dette og selge gullkortet, bare lov å gi bort til venner. US Airwaysgull kan en vel kjøpe for ca 10000 om en bruker det som utgangspunkt. Loungekort fra United ligger vel på 600 dollar nå? Dette kan jo gi en pekepinn på verdien.
Det er jo de som går over til en periode med flere filghter som ikke vil vente i nesten ett år på gullet og det er de som flyr mye og billig med Lufthansa som jo må fly over 200.000 miles innen en opptjeningsperiode før de får gull. Ha litt dårlig synk med opptjeningsperioden og det er mulig å fly over 300.000 miles i *A på et år uten å få gull.Med de få fordelene et EBG faktisk gir så skal man reise ganske mye for at det skal lønne seg hvis man kjøper kortet... Og reiser man mye vil man jo sannsynligvis få kortet naturlig, så jeg ser ikke poenget.
Med de få fordelene et EBG faktisk gir så skal man reise ganske mye for at det skal lønne seg hvis man kjøper kortet... Og reiser man mye vil man jo sannsynligvis få kortet naturlig, så jeg ser ikke poenget.
De som evt vil kjøpe seg et gullkort for x antall 1000 kroner får jeg bare vondt av.
Hvor mye noen er villige til å betale for noe har ikke nødvendigvis så mye å gjøre med hva de har behov for.Jeg syntes 3-4000,- er en rettferdig pris for et EBG-kort. Men da må kjøper selvsagt ha et behov for det. Undersøkelsen her inkluderer også stemmer fra personer som ikke har et behov for det, og det gir selvsagt et annet resultat.
Det er ikke nødvendigvis en direkte sammenheng, men behovet - eller verdien det har for vedkommende - er vel en av de mest sentrale faktorene i avgjørelsen om hvorvidt han/hun skal "kjøpe et gullkort".Hvor mye noen er villige til å betale for noe har ikke nødvendigvis så mye å gjøre med hva de har behov for.
Det er ikke nødvendigvis en direkte sammenheng, men behovet - eller verdien det har for vedkommende - er vel en av de mest sentrale faktorene i avgjørelsen om hvorvidt han/hun skal "kjøpe et gullkort".![]()
Det ser ut som om du gjør den klassiske feilen å anta at folk er rasjonelle.Det er ikke nødvendigvis en direkte sammenheng, men behovet - eller verdien det har for vedkommende - er vel en av de mest sentrale faktorene i avgjørelsen om hvorvidt han/hun skal "kjøpe et gullkort".![]()
Nei, på ingen måte. Jeg vet at ingen er 100% rasjonelle i sine valg. Derimot så vet jeg også at behov er en sentral faktor om noen vurderer å kjøpe seg gullkort, er du ikke enig?Det ser ut som om du gjør den klassiske feilen å anta at folk er rasjonelle.![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.