Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (StarAlliance)?

Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg opp med partnerselskaper?

SQ gir 100% EB-opptjening i economy, men noen klasser gir ikke poeng overhodet: G, N, Q, V, T

OSL-CPH gir 500 poeng
CPH-SIN er 6193 miles = 6200 poeng

Du kan enten sitte igjen med 12400 poeng eller nada på CPH-SIN-CPH, det er et sjansespill å booke SK codeshare siden du ikke vet hvilken bookingklasse det mappes til hos SQ.

Ser på de publiserte prisene hos SQ på OSL-SIN og der er N og Q-cl de laveste, W-cl er laveste som gir poeng og koster netto 1300 kr mer.

..det er et sjansespill å booke SK codeshare siden du ikke vet hvilken bookingklasse det mappes til hos SQ.

Gjorde codesharebooking SIN-CPH-OSL på sas.no nå; og en kjapp sjekk på reservasjonen på singaporeair.com viste at L-klasse hos Sas i dette tilfellet er L hos SQ også, altså 100% opptjening.

Fly med *A partnere poeng hos SAS

Hei,

Vil jeg på flyvninger med f.eks. Swiss opptjene kvalifiserende poeng (for EB Sølv/Gull) eller ekstrapoeng hos SAS?

Takk :)

Gjorde codesharebooking SIN-CPH-OSL på sas.no nå; og en kjapp sjekk på reservasjonen på singaporeair.com viste at L-klasse hos Sas i dette tilfellet er L hos SQ også, altså 100% opptjening.

Har sjekket dette nærmere og det er feil. SK codeshare L-klasse mappes til SQ V-klasse og gir altså ingen EB-poeng.

Gjorde nylig fire flighter med Thai i V og W. Er disse klassene fortsatt ekskludert for EB opptjening, eller er det SAS sine sider som ikke er helt oppdaterte?

Fra SAS:
Economy (Y, B, H, M, Q, U)
Low Economy (K, S)
All other classes are excluded

Fra Thai:
V/ W Class - 25% of actual miles flown (from 01 June 2013 onwards)

Dette er vel gjengs på flere selskap, UA gir kun poeng på V og W innenriks i Thailand...

Hvordan er opptjeningen hos Singapore Airlines til EB? Har en mulig booking (SVG-LHR-SIN-KUL // PER-SIN-LHR-SVG) som da vil ha bookingklassene H,M,W,V. Er nettop startet nytt opptjeningsår, så er ute etter en rute som vil gi så stor uttelling som mulig poengmessig:)

Hvordan er opptjeningen hos Singapore Airlines til EB? Har en mulig booking (SVG-LHR-SIN-KUL // PER-SIN-LHR-SVG) som da vil ha bookingklassene H,M,W,V. Er nettop startet nytt opptjeningsår, så er ute etter en rute som vil gi så stor uttelling som mulig poengmessig:)

Burde gi 17300 poeng. V klasse fant jeg ikke i opptjenings tabellen, men er det legget med SAS så gir den 100% som alle klassene hos SQ gir http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-poeng/Flyselskap/Singapore_Airlines/

Enda så mye jeg prøver å lese meg opp på dette med poeng så er jeg blank enda hmmm bratt lærekurve :-)
Har en flight med Thai OSL BKK i J i november med retur i Q 2 uker etter
Hva vil dette gi i poeng på EB

Enda så mye jeg prøver å lese meg opp på dette med poeng så er jeg blank enda hmmm bratt lærekurve :-)
Har en flight med Thai OSL BKK i J i november med retur i Q 2 uker etter
Hva vil dette gi i poeng på EB

Oslo - Bangkok
TG 0955 J Business Discounted
Basic Points
10 800

Retur i Q gir jo 100% - altså 5400

Jeg har et par kommende turer med UA i oktober og november (til henholdsvis Norge og Brasil), og vurderer å sette poengene i EB. Min opptjeningsperiode starter igjen 1.oktober. Kan noen bekrefte at jeg har lest opptjeningstabellen til SAS riktig?

http://www.sas.no/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/United/

IAH-OSL (via EWR) t/r booket i S med UA. Antall miles én vei er 5082.
Vil dette gi 5100 EB-poeng, altså 10200 totalt?
Samme kategori gir 100% opptjening i Mileage Plus.

Jeg har et par kommende turer med UA i oktober og november (til henholdsvis Norge og Brasil), og vurderer å sette poengene i EB. Min opptjeningsperiode starter igjen 1.oktober. Kan noen bekrefte at jeg har lest opptjeningstabellen til SAS riktig?

http://www.sas.no/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/United/

IAH-OSL (via EWR) t/r booket i S med UA. Antall miles én vei er 5082.
Vil dette gi 5100 EB-poeng, altså 10200 totalt?
Samme kategori gir 100% opptjening i Mileage Plus.

Summen stemmer. Men man for poeng per leg. OSL-EWR er 3680 miles og gir dermed 3700 poeng. Mens EWR-IAH er nøyaktig 1400 miles og gir nøyaktig 1400 poeng. Så totalsummen stemmer...

Re: Bonuspoeng på rabbaterte business biletter m Turkish

Dersom du vurderer å bruke Royal Orchid Plus kan dete være lurt å lese denne først, samt merke seg at TG max gir 125% i business class:
http://www.thaiairways.com/frequent-flyer/en/airlines-booking-class-codes-chart.htm

Hvis du skal fly i januar 2014 ville jeg sjekket pris hos SAS med 200%, da jeg forventer at du havner under 45K for 2 voksne og ett barn på business til Bangkok, samt at du her også får sølv bonus.

Nå ble avreise satt til november i stedet, ble Biz med Thai (Usikker på klasse, tror det ble J) men betalte 62k for 2 voksne og 1 barn. Har allerede oppgitt mitt Royal Orchid Plus nummer men regner med at det går og forandre (Håper jeg ) Ble litt forvirret her nå så vet ikke hva jeg skal gjøre. Forstår jeg dette rett nå.....ROP gir 125% i Biz men om jeg bruker mitt EBS så får jeg 200% ? Hva med Aegan ( Er denne turen nok til Gull ? )

Last edited:

En ting du må passe på er at iallfall tidligere fikk du null poeng for hele reisen dersom ett av leggene var i en bookingklasse som ikke gir poeng. V hos SQ gir vel ikke poeng?

Hei,

Hvor mange poeng vil OSL-ZHR-BOM-ZHR-OSL LX Business Flex gi?

Takk :)

Re: Bonuspoeng på rabbaterte business biletter m Turkish

Har allerede oppgitt mitt Royal Orchid Plus nummer men regner med at det går og forandre (Håper jeg ) Ble litt forvirret her nå så vet ikke hva jeg skal gjøre. )

Du kan i alle fall forandre bonusprogram når du sjekker in online på thaiair.com.

Swiss business Z og P klasse endres til 100% opptjening fra 27. oktober, ikke helt uventet pga tidligere endring hos Lufthansa. Noen endringer i Economy også, til det bedre der.

http://www.sas.no/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/SWISS/
I grunnen litt rart det ikke skjedde da LH endret det, men samtidig i overkant kort varsel (knappe to uker). Jeg synes 01.01.14 hadde vært mer fornuftig.

Enig i at det var veldig kort varsel - særlig fordi bookinger i "billigbiz" som regel ikke kan endres

Back