Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (StarAlliance)?

Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg opp med partnerselskaper?

Er nok bare 25% på billige økonomiklasser jevnt over, dessverre. Hvor skal du fra/til?

Fra Oslo til Hong Kong i mai. En dyrere øk billett med lufthansa koster dobbelt så mye.

Det eneste alternativet jeg ser umiddelbart, med god opptjening, er via PEK med SAS for 5476,-. SK-flightene gir da 100% (totalt 10 000 poeng) og Air China 25%. Da kan du også legge inn Optiontown-ønske på SAS-flightene, som vil gi 200% opptjening om det går gjennom.

Code:
Oslo (OSL) to Hong Kong (HKG) - Thu, May 2 	  
 	 Oslo (OSL) to Copenhagen (CPH) - Thu, May 2 
SAS 463	Dep: 7:00PM	Arr: 8:10PM	1h 10m	Airbus A320	 Economy (L) 	   
	 Layover in CPH 		 0h 50m 	 

Copenhagen (CPH) to Beijing (PEK) - Thu, May 2 
SAS 995	Dep: 9:00PM	Arr: 11:55AM	8h 55m	Airbus A340	 Economy (L) 	   
	 Layover in PEK 	 Fri, May 3 	 1h 5m 	 

Beijing (PEK) to Hong Kong (HKG) - Fri, May 3 
Air China 109	Dep: 1:00PM	Arr: 4:25PM	3h 25m	Airbus A330	 Economy (L) 	   

Hong Kong (HKG) to Oslo (OSL) - Fri, May 10 	
 	 Hong Kong (HKG) to Beijing (PEK) - Fri, May 10 
Cathay Pacific 390	Dep: 9:00AM	Arr: 12:15PM	3h 15m	Boeing 777	 Economy (S) 	     
	 Layover in PEK 		 2h 40m 	 

Beijing (PEK) to Copenhagen (CPH) - Fri, May 10 
SAS 996	Dep: 2:55PM	Arr: 6:40PM	9h 45m	Airbus A340	 Economy (L) 	   
	 Layover in CPH 		 1h 25m 	 

Copenhagen (CPH) to Oslo (OSL) - Fri, May 10 
SAS 476	Dep: 8:05PM	Arr: 9:20PM	1h 15m	Airbus A320	 Economy (L)

Last edited:

Jeg skal fly FRA-IAH i sommer. Det er en flight som er flydd av Lufthansa. Hos lufthansa har man bare 25% opptjening. Men det er en codeshare med UA. Hos UA har man 100% opptjening. Kan jeg da bestille via United.com og få 100% ? Jeg må bare sjekke at det står UA xxxx i steden for LH xxxxx ?

Jeg skal fly FRA-IAH i sommer. Det er en flight som er flydd av Lufthansa. Hos lufthansa har man bare 25% opptjening. Men det er en codeshare med UA. Hos UA har man 100% opptjening. Kan jeg da bestille via United.com og få 100% ? Jeg må bare sjekke at det står UA xxxx i steden for LH xxxxx ?

Nei, det er den som opererer flighten som teller, ikke hvem som selger billetten

Så det betyr at denne gir 25% ?
Flight: UA8826
Operated by Lufthansa.
Aircraft: Boeing 747-8 Intercontinental

Så det betyr at denne gir 25% ?
Flight: UA8826
Operated by Lufthansa.
Aircraft: Boeing 747-8 Intercontinental

Ja, så lenge det er i en av LH sine 25% bookingklasser du kjøper

EB poeng BKK-KRS, samme fly, flere operatører

Hei

Skal til BKK snart og har kommet over noen rimelige billetter dersom jeg reiser via Singapore på vei hjem. Ser at det rimeligste er å bestille billetter hvor operatørene er Thai fra BKK til SIN, Singapore Airlines fra SIN til CPH. Ved å legge på noen hundrelapper kan jeg booke alle leg'ene med SKxxx flights (samme fly). Hva vil det ha og si for antall EB poeng jeg opptjener på de forskjellige alternativene? Noen som vet hvor mange poeng BKK-SIN og SIN-CPH gir i economy dersom jeg booker SK flightene?

Re: EB poeng BKK-KRS, samme fly, flere operatører

Nei, det vil det ikke.
Det er metallet som gjelder.
Når du flyr Thai eller Singapore, er det antall miles som gjelder, opprundet til nærmeste 100. Flyr du business kan du gange antall miles med 2.

BF:cool2

Ps: nice nick! :drink

Hmmm... Når jeg ser på SAS sine sider står det at "Low economy" gir minimum 75 poeng (som jeg tolker som 25% opptjening) hvor Singapore Airlines er operatør. Har EBS nå, og vil med vanlig rute KRS-CPH-BKK t/r akkurat nå grensen for EBG, så derfor er jeg veldig interessert i å finne ut antall poeng på dette andre alternativet. sparer ca 4k på billetten ved å ta dette ekstra leg'et via SIN.

Dette er aktuell retur:

tir, 2 apr, Thai Airways TG0401
19:40 Avgang - Suvarnabhumi (Bangkok) (BKK), Thailand
22:55 Ankomst - Singapore (SIN), Singapore

ons, 3 apr, SAS SK8000
00:05 Avgang - Singapore (SIN), Singapore
06:45 Ankomst - København (CPH), Danmark

ons, 3 apr, Wideroe WF0263
08:00 Avgang - København (CPH), Danmark
09:05 Ankomst - Kristiansand (KRS), Norge
Total reisetid: 18 hr 25 min

Du må se hvilken bokstavkode bookingklassen har. SQ har noen billetttyper som ikke gir et eneste poeng......

Du finner oversikten på SAS sine eurobonus sider. Der viser det hvor mye poeng bookingklassene gir.

EB poeng BKK-KRS, samme fly, flere operatører

Bizflyer said:
Du må se hvilken bokstavkode bookingklassen har. SQ har noen billetttyper som ikke gir et eneste poeng......

Samme gælder vel for TG også? På CPH-BKK har jeg ihvertfald sidste år set klasser der ikke gav point og også havde begrænsning på at man kun kunne vælge sæde i bagerste del af economy.

Re: SAS EuroBonus-kampanje med Ethiopian Airlines

Hvordan er opptjeningen for EB-medlemmer med Ethiopian nå?

Jeg skal fly flere turer med selskapet i sommer, både til og fra Europa samt et par turer innen Afrika. Kan jeg forvente meg noe særlig poengfangst fra disse turene?
Turene er:
FRA - ADD (operert av ET)
ADD - JRO (operert av ET)
ZNZ - JRO - ADD (operert av ET)
ADD - KRT - FRA (ET flight operert av LH)

Det er Economy alt sammen, om jeg er på Y, L eller kanskje S det vet jeg ikke. Ikke så mye hjelp i den oversikten fra SAS, minimumsverdier innen ulike bookingklasser er ikke veldige presise anslag. Men jeg får vel bare vente og se. Takk for svar! :)

Det er Economy alt sammen, om jeg er på Y, L eller kanskje S det vet jeg ikke. Ikke så mye hjelp i den oversikten fra SAS, minimumsverdier innen ulike bookingklasser er ikke veldige presise anslag. Men jeg får vel bare vente og se. Takk for svar! :)

Bruk boksene til minumumsverdiene til å finne ut ut du får 100% (economy) eller 25%(low economy) av fløyet distanse.

Bruk boksene til minumumsverdiene til å finne ut ut du får 100% (economy) eller 25%(low economy) av fløyet distanse.

Regnes poengene ut i fra antall kilometer fløyet, eller misforstår jeg deg?
Slik jeg tolker det så er jeg på 100%(economy), men jeg vet ikke hva jeg får 100% av hvis du skjønner hva jeg mener, annet enn at det er minimum 600 poeng.

Regnes poengene ut i fra antall kilometer fløyet, eller misforstår jeg deg?
Slik jeg tolker det så er jeg på 100%(economy), men jeg vet ikke hva jeg får 100% av hvis du skjønner hva jeg mener, annet enn at det er minimum 600 poeng.

Antar miles fløyet når det fly med partnere, rundet opp til nærmeste hundre ganget med x antall prosent. Men minimum 150/600.

FRA-ADD er 3319 miles. Da får du enten 3400 poeng (100%) eller 850 poeng (25%). Add JRO gir deg 900 eller 225.

Antar miles fløyet når det fly med partnere, rundet opp til nærmeste hundre ganget med x antall prosent. Men minimum 150/600.

FRA-ADD er 3319 miles. Da får du enten 3400 poeng (100%) eller 850 poeng (25%). Add JRO gir deg 900 eller 225.

Aha! Da er jeg med. Takk skal du ha.

Back