Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (StarAlliance)?

Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg opp med partnerselskaper?

Tusen takk for tipset Everest! Da prøver jeg det. :-)

Poengopptjening på enkelte partnere endres med virkning fra 1. januar.

- Lufthansa: som fluxie skrev i en annen tråd flyttes Z-cl fra 200% til 100% (samme som P-cl). Står ganske klønete på EB-LH siden, "* From Business class to Economy, January 1, 2013." Business discounted eller low business er mer riktig...

- Austrian: P-cl ny klasse fra 1. januar. Også her klønete på EB-OS siden, P-cl ligger under Economy med "* New class valid from January 1, 2013." Står ingenting om at P faktisk er business.

- Air Canada: 25% fjernes og erstattes med 50%, og T og K-cl flyttes fra 100% til 50%. Samtidig vil man opptjene poeng på enkelte klasser mellom CA og US som tidligere var ekskludert.

EB poeng på LH

Hei!

Sjekker ut en tur med LH i Biz og ser at Business Basic bookes i P kategori, i følge SAS sine sider så ligger P under economy billeter.

Finnes det en søkemotor som vil vise hvor mange poeng en slik billett type gir fra OSL-LAX?

Nå må jeg forresten en ny runde på bonusprogrammet, og kanskje det er like greit å starte på en ny runde på Lufthansas eget program?

Noen innspill? :)

Re: EB poeng på LH

LH Biz klasse P gir bare 100% opptjening. Dersom du reiser via Frankfurt vil dette gi følgende opptjening (Gitt at du bruker LH på OSL-FRA legget, bruker du SK tjener du mer).

OSL - FRA med LH: 800 poeng med SK: 2000 poeng
FRA - LAX: 5900 poeng
LAX - FRA: 5900 poeng
FRA - OSL med LH: 800 poeng med SK: 2000 poeng

Så totalen med LH hele veien: 13.400 poeng. Med SK intra EU blir det: 15.800 poeng.

Trikset er å velge en UA-operert avgang (ev. LX). Da får du 200% opptjening på Europa-LAX også. SK mellom Norge og Europa er også en fin måte å forbedre opptjeningen på. LH er blitt helt håpløst med 100% på P og Z-klasse.

Og om du lurer på hvorfor du kan velge SK og UA når du tenker å booke med Lufthansen, så er deg pga Codeshare med SAS på OSL-Tyskland, og Atlantic++/Codeshare med UA mellom Tyskland og USA. Derfor er det helt riktig som ILS2 skiver; finn en reise til LAX på Lufthansa.com i businessklasse, men der flightene er operert av SAS t/r Tyskland, og United mellom USA og Tyskland. Da får du myyyyye mer poeng! :)

Ganske rotete innlegg, men håper du forstår essensen av innlegget :)

Hvordan skiller man mellom flygninger operert av UA og LH i Lufthansas bookingsystem (les: nettsider)?

Hmm... da er vel spørsmålet om man skal gå for maks opptjening ved å fly SAS+United, eller om man vil teste Lufthansas business-klasse i A380 :)

Hmm... da er vel spørsmålet om man skal gå for maks opptjening ved å fly SAS+United, eller om man vil teste Lufthansas business-klasse i A380 :)
LH A380 Business er vel fortsatt ikke flate senger....? United har flatt over hele føla. No-brainer for meg. Flere poeng en herlig bonus i tillegg til bedre komfort. Spar A380 Business-opplevelsen til EK med egen bar for C og F ;)

Da ble det plutselig mye enklere - takk skal du ha, ILS2 :) Får se når det passer for min bedre halvdel, er ikke alle som har en måned påskeferie...

Og om du lurer på hvorfor du kan velge SK og UA når du tenker å booke med Lufthansen, så er deg pga Codeshare med SAS på OSL-Tyskland, og Atlantic++/Codeshare med UA mellom Tyskland og USA. Derfor er det helt riktig som ILS2 skiver; finn en reise til LAX på Lufthansa.com i businessklasse, men der flightene er operert av SAS t/r Tyskland, og United mellom USA og Tyskland. Da får du myyyyye mer poeng! :)

Ganske rotete innlegg, men håper du forstår essensen av innlegget :)

I get it! Tusen takk!!! :) Utrolig teit at P klasse i Lufthansen gir sååå dårlig opptjening! :/

Eurobonus status med partnere

For å oppnå EBG kreves det 35 "legs" innenfor opptjeningsperioden. Men - telles legs med andre Star Alliance selskap her? Og hva med reiser bestilt via SAS, eks OSL-MAD, via FRA, men hvor FRA-MAD er operert av Lufthansa? Vil jeg her få 2 eller 4 legs i forhold til status EB?

Re: Eurobonus status med partnere

Kun legs "operated by" SAS telles, ikke andre Star Alliance selskaper eller codeshare flyvninger. Du vil få 2 legs på ditt eksempel

Hvis man reiser Economy (S) fra Europa til Asia med Lufthansa, opptjener man da 100% av antall miles?

Er nok bare 25% på billige økonomiklasser jevnt over, dessverre. Hvor skal du fra/til?

Det var lite, så da er Lufthansa utelukket. Noen tips til andre *A selskap jeg kan reise med for å få 100% i mai (når SAS ikke flyr). Eller må jeg fly business?

Singapore Airlines er et alternativ (ikke på kampanjeprisene, som gir 0%). Sjekk med de fra London. Finner ofte OK priser i forhold til kvalitet.

Back