Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (StarAlliance)?

Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg opp med partnerselskaper?

Hei Nature!
OSL-VIE = 1800 poeng i Z
VIE-NRT = 11600 poeng i Z.

Samme veien hjem gir da totalt:

(1800+11600)*2 = 26800 poeng.

Thomas

Hei Thomas!

Takk, da er det 200% opptjening med Austrian i Z. Noen steder man kan sjekke dette?

NoN

EuroBonus og Air New Zealand

Jeg skal ut å fly med Air New Zealand og var inne å sjekket opptjeningen av Eurobonus poeng og hvor mye man får inne på www.sas.no.
Dessverre ble jeg ikke særlig klok. Står at man tjener minimum 125 poeng for den klassen jeg har booket hos NZ. Finnes det en mer forklarende oversikt?

Kan opplyse at billetten er booket i W klasse og f.eks Lufthansa Miles & More gir antall miles x 0,5 og United sitt program gir 100% opptjening av miles, men SAS - minimum 125 poeng.

Eller han noen et forslag til beste bonusprogram for ruten OSL-LHR-HKG-AKL med SK/NZ?

Last edited:
Re: EuroBonus og Air New Zealand

Det betyder at du får 25% af fløjne miles (oprundet til nærmeste 100).
Eksempel: Du flyver 5984 miles. Afrundes til 6000. Du får 1500 EB point.

Jeg har fløjet med NZ en del gange på LHR-HKG (men også LHR-LAX), og jeg valgte at skifte til Asiana Club, der gav 100%.
Asiana Club giver 100% i bookingklasserne: U, E, O, A, Y, B, M, H, Q, V, W, T

Re: EuroBonus og Air New Zealand

25%? Skammelig lite.

Da blir det enten å benytte United eller Air Canada sitt program som begge gir 100%.

Takk for svar :)

Hjelp til opptjening hos United, for å oppnå EBG

Hei!

Jeg har både googlet, og søkt, men ikke funnet et svar som gjør meg sikker nok før bestilling :)

Jeg ser på billetter hjem fra USA til Norge på sensommeren, og har funnet noen kurant prisede businessbilletter med United på ruten MCO-EWR-OSL-EWR-MCO. Disse er i bookingklasse P. Mitt spørsmål er hvor mange EB poeng dette vil gi som EBS?

Slik jeg forstår det gir bookingklasse P 200% opptjening hos United med EB. Er det korrekt at jeg kan ta distansen på legene, 3697x2 (EWR-OSL-EWR + 938x2 (MCO-EWR-MCO)= 9270x2 = 18540 EB poeng? Jeg får ikke dette helt til å stemme, da jeg fløy med United i bookingklasse D EWR-MCO når jeg skulle hjem til jul, og dette gav 1250 EB poeng.

Grunnet til at jeg lurer er at booker jeg businessbillett i SAS vil dette gi ca 22000 poeng, og jeg trenger 19000 poeng for å bli EBG, men det er noen tusen kroner i prisforskjell opp til SAS!

Håper noen kan komme med noen kloke oppklarende ord! :)

Last edited:
Re: Hjelp til opptjening hos United, for å oppnå EBG

Hei!

Jeg har både googlet, og søkt, men ikke funnet et svar som gjør meg sikker nok før bestilling :)

Jeg ser på billetter hjem fra USA til Norge på sensommeren, og har funnet noen kurant prisede businessbilletter med United på ruten MCO-EWR-OSL-EWR-MCO. Disse er i bookingklasse P. Mitt spørsmål er hvor mange EB poeng dette vil gi som EBS?

Slik jeg forstår det gir bookingklasse P 200% opptjening hos United med EB. Er det korrekt at jeg kan ta distansen på legene, 3697x2 (EWR-OSL-EWR + 938x2 (MCO-EWR-MCO)= 9270x2 = 18540 EB poeng? Jeg får ikke dette helt til å stemme, da jeg fløy med United i bookingklasse D EWR-MCO når jeg skulle hjem til jul, og dette gav 1250 EB poeng.

Grunnet til at jeg lurer er at booker jeg businessbillett i SAS vil dette gi ca 22000 poeng, og jeg trenger 19000 poeng for å bli EBG, men det er noen tusen kroner i prisforskjell opp til SAS!

Håper noen kan komme med noen kloke oppklarende ord! :)

P er redusert business hos UA, men gir akkurat det samme hos SAS som fullpris biz 200%

Her: http://www.flysas.com/shared/EuroBonus/Earn-points/airlines/United/

Regnestykket ditt er korrekt. Dersom du kun fikk 1250 poeng i D fikk du alt for lite.

Re: Spørsmål vedr EB opptjening hos United

Når jeg tenker meg om så kan den lave poengopptjeningen i julen ha en sammenheng med at det var en endring i EB opptjening hos partnere tidligere i år?! Selv om jeg ser at bookingklasse D tidligere også skulle tilsvare 200%... Hadde vært kjedelig å blåse EBG pga feil regnestykke!

Da jeg uansett skal hvertfall én tur ned til huset vårt i Køben i sommer, burde da EBG være i boks, hvis den overnevnte poengsummen stemmer! Takk for svar :)

Re: Så er SK972/973 history (fra April 2013)

Da var det slutt på den morroa.
Har vært EBG hos SAS i en årekke (2 stk. t/r Norge-Bkk i økonomi-extra for året)
Kommer vel aldri til å oppnå lignende status igjen hos noe flyselskap uten at det koster skjorta.
Det jeg vil savne mest er nok loungene i København og Bangkok.

Om du tar den ene turen med SAS i vinterhalvåret, og spar opp 2-3 lapper ekstra for en kampanjebillett i biz med Turkish eller Swiss skulle det holde fint til fortsatt EBG-status...

Last edited:

Om du tar den ene turen med SAS i vinterhalvåret, og spar opp 2-3 lapper ekstra for en kampanjebillett i biz med Turkish eller Swiss skulle det holde fint til fortsatt EBG-status...

Nope, TK rabattert biz gir bare 100% og da ender man på 42500 poeng inklusiv 25% gullbonus på SK rundturen. Med LX istedenfor skal det gå fint, så lenge de gir 200% i alle biz-klassene.

Nope, TK rabattert biz gir bare 100% og da ender man på 42500 poeng inklusiv 25% gullbonus på SK rundturen. Med LX istedenfor skal det gå fint, så lenge de gir 200% i alle biz-klassene.

Hmmm... Beklager litt off-topic, jeg har en J klasse med TK til Bangkok i desember. Gir den kun 100%? Og hvor mange poeng utgjør det?

Hmmm... Beklager litt off-topic, jeg har en J klasse med TK til Bangkok i desember. Gir den kun 100%? Og hvor mange poeng utgjør det?
Det er kun bookingklasse C med TK som gir 200 % til EB, så du vil kun få 12 400 poeng totalt for t/r OSL-IST-BKK.

Det er kun bookingklasse C med TK som gir 200 % til EB, så du vil kun få 12 400 poeng totalt for t/r OSL-IST-BKK.

Pokker, da ryker nok gullkortet neste år... Men mange takk for oppklarende svar.

Re: Lufthansa-tilbud - hovedtråd (2012)

biz t/r osl-hkg, vil en slik tur gi mye sas eurobonus? mere med miles & more?

bedre å lage seg miles & more konto enn å bruke eurobonus kortet?

Re: Lufthansa-tilbud - hovedtråd (2012)

biz t/r osl-hkg, vil en slik tur gi mye sas eurobonus? mere med miles & more?

bedre å lage seg miles & more konto enn å bruke eurobonus kortet?

Min tur OSL-MUC-HKG T/R i august ga 26400 EB i Biz

Back