Nei, med mindre de flyr ruter for SAS på wetlease. Altså SK ruter som ikke er SK på andre sitt materiell.Jeg prøver å lete her, men fant ikke noe endelig svar. Får man EB poeng med Air Baltic nå?
Jeg vet de har codeshare.
Nei, med mindre de flyr ruter for SAS på wetlease. Altså SK ruter som ikke er SK på andre sitt materiell.
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
ok, men f.eks.ARN-RIX bestilt hos SAS, men "operated by" Air Baltic? Det står man får 500 poeng, men blir usikker.
Hei!
Jeg ser på en tur med Turkish Airlines til Tashkent. De gir 150% i K klasse til Eurobonus. På SAS sine sider står det K klasse 900 poeng og 150%.
Er det da slik at 900 poeng er minimum og at man regner 150% av flydde miles?
OSL-IST-TAS er 3600 miles. Blir sluttsummen da 3600*1,5= 5400 EBP?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Når du oppgraderer i bookingsystemet, vil du alltid få ny bookingklasse og poeng tilhørende den klassen. Når du kjøper deg opp på flyplassen, vil du normalt bli oppgradert i innsjekkingssystemet, og bokingklassen forbli den samme.
Jeg hadde en booking med Lufthansa MXP-MUC-TSR tidligere i sommer.
Flyvningen fra MXP-MUC fant Lufthansa ut noen dager før avreise at de ikke hadde lyst ril å gjennomføre, så de fant nye flyvninger til meg. Ny routing ble MXP-MUC-FRA-TSR med overnatting i München. Gledelig nok ble K-klasse omgjort til Y-klasse, så det innebar en 10-dobling av poeng på en av flyvningene. Imidlertid ble flyvningen fra MXP-MUC nå operert av Air Dolimiti. Air Dolimiti gir ikke poeng hos Eurobonus, men får man poeng etter booking her, eller gjelder regelen om poeng ihht booking kun dersom flyvningen var booket med SAS? Dersom Eurobonus gir poeng etter booking, hvem kontakter man da?
Disse Air Dolomiti flyvingene er LH operated by Air Dolomiti og du får poeng om LH bookingklassen gir EB opptjening. Fløy fra TSR med Air Dolomiti i sommer og dette gav poeng med Aegeans program.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Er du helt sikker?
Jeg fløy nemlig LIN-FRA tidligere i år. Der stod det ettertrykkelig flightnummeret med EN prefiks. Der fikk jeg poeng for flyvningen, og jeg hadde tilgang til Lounge. Men selve flyvningen var en LH-balje med LH uniformer. Men flyvningen fra MXP gav ikke tilgang til LH-loungen i følge dragene i inngangen - selv etter mine høylytte protester[emoji23]. Men selve flyvningen ble gjort av Air Dolimiti i deres egne fly.
Sjekk hvor mange miles hvert leg er, sjekk opptjening på SAS-sidene og regn ut - se første post i tråden for linkerNoen som vet hvordan jeg beregner hvor mye eurobonuspoeng jeg får for reise med Lufthansa BGO-MUC-SIN (klasse Q) og HND-MUC-BGO (klasse M)?