Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (StarAlliance)?

Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Husk at det er ikke SAS som bestemmer hva du skal opptjene på Air Canada flightene. Det er bestemt av hvor mange Eurobonuspoeng Air Canada er villige til å kjøpe av Eurobonus som takk for at du fløy på en av deres flighter.

Så man kan kritisere SAS for mye, men akkurat her så blir det "å rette baker for smed" ved å klage på Eurobonus :)

Thomas

Ja det stemmer nok men poenget er det samme:)

Elendig uttelling med Eurobonus på en flygning med LH og AC.

Eksempel:

Toronto til Heathrow med Air Canada i Biz (D): 3600 p
LHR-OSL: 2500 p i Plus

Ikke mye star alliance uttelling mao. SAS er bra selvfølgelig.

Totalt for hele billetten(NOK36.000,- + ca 5000 for to domesticflighter i Canada)

16624p (med EBG)

Ruten AES-OSL-MUC-YUL () YYZ-LHR-OSL-AES begge i biz
Pluss to domesticflighter med AC i monkey (150p hver)
(767 i 40 min fra Ottawa til Toronto var litt kult da)

Hadde jeg fløyet via EWR med SAS hadde det glatt gitt 25000 poeng.

Kan ikke huske at EB var så dårlig før....

KLM gir ikke ved dørene de heller men vurderer nå å prikke inn gull i to allianser fremfor å være lojale med *A.

Problemet her er ikke Euobonus, men Air Canada som gir dårlig uttelling på enkelte business bookingklasser og ikke bare den aller billigste

Elendig uttelling med Eurobonus på en flygning med LH og AC.

Eksempel:

Toronto til Heathrow med Air Canada i Biz (D): 3600 p
LHR-OSL: 2500 p i Plus

Ikke mye star alliance uttelling mao. SAS er bra selvfølgelig.

Totalt for hele billetten(NOK36.000,- + ca 5000 for to domesticflighter i Canada)

16624p (med EBG)

Ruten AES-OSL-MUC-YUL () YYZ-LHR-OSL-AES begge i biz
Pluss to domesticflighter med AC i monkey (150p hver)
(767 i 40 min fra Ottawa til Toronto var litt kult da)

Hadde jeg fløyet via EWR med SAS hadde det glatt gitt 25000 poeng.

Kan ikke huske at EB var så dårlig før....

KLM gir ikke ved dørene de heller men vurderer nå å prikke inn gull i to allianser fremfor å være lojale med *A.

Problemet her er ikke Euobonus, men Air Canada som gir dårlig uttelling på enkelte business bookingklasser og ikke bare den aller billigste

Begynner å bli færre og færre selskaper som gir 200% opptjening på alle bookingklasser i biz.
Thai, AirIndia, TAP og Asiana er vel blant de som fortsatt har best EuroBonus opptjening i alle bookingklasser i biz.

Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper?

Har en venninne som skal reise med singapore airline i slutten av måneden.

Reiseruten er:
Oslo-Heathrow
Heathrow-singapore
Singapore-sydney

Tur retur

Sas flight booking class plus

Singapore flighter er booking class d

Hvor masse poeng tjener hun på dette?

Sitter og ser på opptjening med Lufthansa her. Vi har en tur til JNB i høst og det står på SAS at det er 300% opptjening i A og F. Ifølge GCMap er det 6089 miles på OSL-FRA-JNB. Da burde vi tjene i overkant av 36k EB grunnpoeng. Stemmer det?

Har mest shorthaul erfaring med Lufthansa og da tror man alltid man får masse poeng men så blir det liksom ikke det allikevel.

Det skal stemme bra, ja. Pluss internleggene i Europa.

Har det for meg at connection til F bookes i en av de dyreste C-klassene slik at det blir 2000 poeng per leg i Europa. (1000 innenriks).
Så 2000 x2 +16200 x2 for raskeste rute.

3 gangeren i first hos Lufthansa stemmer bra - fikk 16800 en vei FRA-BKK
Jeg ser på reisen min i februar/mars 2020 at jeg fikk 2000 poeng OSL-FRA og 2500 poeng FRA-OSL
Skjønner ikke helt forskjellen, returen ble flyttet til SAS (LH hadde allerede kuttet flyvninger til OSL pga Covid på den tiden), men opptjeningen på SAS skulle vel uansett heller ikke vært mer enn 2000 poeng.
Får ta det som en ekstra bonus når man blir satt på den eneste stappfulle 737-flighten som gikk til OSL den dagen

3 gangeren i first hos Lufthansa stemmer bra - fikk 16800 en vei FRA-BKK
Jeg ser på reisen min i februar/mars 2020 at jeg fikk 2000 poeng OSL-FRA og 2500 poeng FRA-OSL
Skjønner ikke helt forskjellen, returen ble flyttet til SAS (LH hadde allerede kuttet flyvninger til OSL pga Covid på den tiden), men opptjeningen på SAS skulle vel uansett heller ikke vært mer enn 2000 poeng.
Får ta det som en ekstra bonus når man blir satt på den eneste stappfulle 737-flighten som gikk til OSL den dagen

Gullbonus med SAS ;)

Det har du vel rett i ja
Reisen sydover gikk med SunExpress for Lufthansa

Ja, ja - greit med sjåførtjeneste fra OSL selv om jeg ankom med SAS :D

Det har du vel rett i ja
Reisen sydover gikk med SunExpress for Lufthansa

Ja, ja - greit med sjåførtjeneste fra OSL selv om jeg ankom med SAS :D

Har de sjåførtjeneste fremdeles? Prøvde å se på interwebben, men fant ingenting

Ser dårlig ut nå
Min reise var i februar/mars 2020

Jeg har tenkt å bestille en tur Oslo-Sydney (i Australia) T/R. Hvilket selskap i Star A gir meg best uttelling på en slik tur? Om det blir business, economy + eller economy, har jeg ikke bestemt meg for.
Jeg har EBG nå, men p.g.a. pandemien og veldig lite reisevirksomhet, går gullmedlemskapet ut før jeg reiser.

Sånn helt enkelt ... Business gir stort sett alltid mest poeng .. samt at du får det meste av fordelene du ellers ville hatt som EBG. Og sjansen er vel brukbar for at du er EBG igjen når du kommer hjem ..

Jeg er selvfølgelig klar over at business gir flest poeng, men spørsmålet mitt var om hvilket selskap som gir meg flest poeng på de forskjellige klassene?

Jeg er selvfølgelig klar over at business gir flest poeng, men spørsmålet mitt var om hvilket selskap som gir meg flest poeng på de forskjellige klassene?

Du må sette deg ned å sjekke hvilken bookingklasser de aktuelle tilbudene har og så sammenligne med de oppdaterte opptjeningsreglene på Eurbonus: https://www.sas.no/eurobonus/partnere/opptjen-poeng/?category=flysas:eurobonus/category/airlines

Nå har ikke jeg sett på dette de siste par årene, men tidligere var Thai en typisk "vinner" med 200% (av flydd avstand i miles) opptjening, mens Singapore brukte å gi 150% på sine beste business priser (D-klasse).

Lufthansa gruppen kom alltid dårligst ut med sine kampanjer i P-klasse som kun gir 100% opptjening.

Back