Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (StarAlliance)?

Re: Gullkort SAS Eurobonus

Ring Singapore Airlines i København og få dem til å lage ruta for deg. Fly via Frankfurt og fly da Lufthansa ned. Da får du ekte Business Class.

Hvis du er avhengig å klare mer enn 45k poeng på turen, skal du heller reise til New Zealand. Den er over 45 kr t/r med SQ i Biz.

Du må sitte i go.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Jeg begynner å lure hva som er riktig eller om det er konsekvent.
Har nettopp bestilt ny tur med SQ, og ved valg av flyvninger sto det business OSL-CPH og economy CPH-OSL (ikke mulig å velge business hjem)

Jeg er likevel plassert på rad 3 sydover og rad 2 nordover - antar at rad 2 er pluss på en morgenflyvning fra CPH.

Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper?

Jeg skal til Moskva i foråret og flyver med AirBaltic via Riga. Er det korrekt at SAS har afsluttet alle former for samarbejde med balterne?

Det er lidt ærgerligt når nu SAS stort set har nedlagt sine egne flyvninger til Rusland...

Jeg skal til Moskva i foråret og flyver med AirBaltic via Riga. Er det korrekt at SAS har afsluttet alle former for samarbejde med balterne?

Det er lidt ærgerligt når nu SAS stort set har nedlagt sine egne flyvninger til Rusland...

Det ser slik ut. Air Baltic staar ikke listet paa SAS Eurobonus' nettsider lenger.

Har SAS lagt ned alle ruter til Russland?

Last edited:

Jeg begynner å lure hva som er riktig eller om det er konsekvent.
Har nettopp bestilt ny tur med SQ, og ved valg av flyvninger sto det business OSL-CPH og economy CPH-OSL (ikke mulig å velge business hjem)

Jeg er likevel plassert på rad 3 sydover og rad 2 nordover - antar at rad 2 er pluss på en morgenflyvning fra CPH.

Selv om det står Economy på SQ sine nettsider (ved søk i business klasse), så bookes en i bookingklasse S, som er Plus.

Selv om det står Economy på SQ sine nettsider (ved søk i business klasse), så bookes en i bookingklasse S, som er Plus.

Jeg har booket en tur i desember, og da fikk jeg kun velge seter fra rad 7-8 og bakovver begge veier BGO-CPH. Det samme skjedde sist jeg fløy buisness md SQ, da som EBP. Ble oppgradert til CPH men ikke tilbake. Tviler nok derfor på at det er noen form for automatikk i å havne i Plus. Jeg har for øvrig klasse S hos SK og klasse D hos SQ.

Hvis det er SQ codeshare (marketing carrier) og SAS operating så kan SQ S-cl mappes til en annen bookingklasse hos SAS. Det er også klassen hos SAS som operating carrier som avgjør poengopptjeningen.

Er det noen som vet om man får EBG fordeler og poeng hvis man flyr Lufthansa Cityline?
LH flight nummer, operated by Cityline.

Er det noen som vet om man får EBG fordeler og poeng hvis man flyr Lufthansa Cityline?
LH flight nummer, operated by Cityline.

Du får poeng men ingen EBG bonus. Fordeler er det vel dårlig med om man ser bort fra at du slipper inn på eventuelle Senator Lounger.

Du får poeng men ingen EBG bonus. Fordeler er det vel dårlig med om man ser bort fra at du slipper inn på eventuelle Senator Lounger.

Takker for svar, da blir det som å fly Lufthansa med andre ord.

Noen som vet hvilken klasse " sk z og "b" blir mappet til hos Sq? Blir det "d" og "p"?

Har SQ noen bookingklasser i Y+ og business som ikke gir EB-poeng. Lot har jo det.

Noen som vet hvilken klasse " sk z og "b" blir mappet til hos Sq? Blir det "d" og "p"?

SK Z-cl mappes til SQ D-cl
SK B-cl mappes til SQ P-cl

Dette gjelder ihvertfall på CPH-SIN, det kan variere på strekning, men tviler litt på det.

Re: Eurobonus 3.0

Noen som vet hvor mange Eurobonuspoen en tjenel på en reise i J klasse fra Oslo - Istanbul - Houston som Eurobonus gullmedlem ?

Turkish og Eurobonus

Soen som vet hvor mange Eurobonus poeng en tjener mellom Istanbul og Houston med Turkish i buisniss (J) som gull medlem av Eurobonus ??

Fikk ingen poeng med Lufthansa Cityline CL, får man ikke det?
Retroregisterering gikk for første flighten med LH men sier ved connecting flight:

Mislyktes med feil: . Ticketed name not found on specified flight

Back